Gå til innhold

AGP kort med bra ytelse... finnes dem enda?

Zepticon

Anbefalte innlegg

Hei...

Er vell omlag 2 år siden jeg bygget PC, og det var uheldigvis rett før PCI xpress kom på markedet, så hovedkortet mit har bare AGP slot... SKjermkortet mit er et ATI x800pro flashet til x800xtpe. I det siste har jeg merket at det har begynnt å fuske, og jeg har måttet stille stadig mer ned på minne/gpu hastigheten for at det skal kjøre stabilt. Så nå tenker jeg på å bytte i et nytt.

Men hva skal jeg kjøpe? Vil jo ha et kort som yter mint like bra, og helst bedre, men som har AGP kontakt.... Noen tips? både nVidia og ATi kort funker, men med tanke på at maskinen med tiden kommer til å gå over til å være Linux opperert så er vel nVidia det beste valget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig 7800 GS er ikke det raskeste AGP-kortet, det er Gainwards noe spesielle Bliss 7800 GS+.

I motsetning til vanlig 7800 GS-kjerne med 16 pixelpipelines, 5 vertexpipelines og 8 ROPs, så har Bliss 7800 GS+ en fullblods 7900 GT-kjerne med 24 pixelpipelines, 8 vertexpipelines og 16 ROPs - og hele 512 MB GDDR3-RAM! :)

Forøvrig har Gainward enda ett Bliss 7800 GS-kort, da uten det lille plusstegnet.

Dette kortet har en fullblods 7800 GT-kjerne med 20 pixelpipelines og 512 MB GDDR3-RAM.

Gainward er de eneste som selger 7800 GS-kort med 7800 GT- og 7900 GT-kjerner som jeg kjenner til.

Bliss 7800 GS+ koster rundt 3300,- ifølge prisguiden.

Men merk at du kan få nytt sokkel 939-hovedkort med PCIexpress og 7900 GT PCIe til ca 2500 - 3000,-, så jeg ville absolutt anbefalt dette framfor et Bliss-kort!

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Mitt radeon 9800 pro begynte også å fuske for en uke siden og jeg fant ut at det var like greit å bare kjøpe en ny rig (cpu/minne/hovekort/skjermkort) fremfor å kjøpe et nytt agp kort fordi de agp kortene jeg fant hadde en ganske høy pris sammenlignet med pci express kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...