magnulf Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei jeg har en temmelig ny pc og forstår ikke hvar problemet er... Noen spill som f.eks Prey funker helt fint cs 1.6 funker også problemfritt men f.eks HL2 vil ikke starte en gang og når jeg prøver å kjøre F.E.A.R så får jeg denne feilmeldingen: "Unable to initialize the renderer to a valid video mode" Vis jeg prøver å kjøre 3dmark så kommer denne meldingen: "Direct3DCreate9 failed" Jeg har directx inne og pcen fungerer problemfritt utenom de overstående problemene. Jeg har et gainward 7900GT vis noen lurte vis d kan ha noe me saken å gjør. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har du prøvd å installere drivaren til skjermkortet på nytt, eventuelt DirectX og? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Har formatert hele pcen en gang pga dette...det hjalp ikke. Har instalert alt av drivere også prøvde til og med driveren som fulgte med skjermkortet selv om den var utdatert den virket ikke noe bedre. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har formatert hele pcen en gang pga dette...det hjalp ikke.Har instalert alt av drivere også prøvde til og med driveren som fulgte med skjermkortet selv om den var utdatert den virket ikke noe bedre. 6928241[/snapback] Sjekk dine biosinnstillinger.Eventuelt ny bios. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Har flashet til nyeste bios...på hk vis det var der du tenkte på? eller er det på skjermkortet? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Vis det var skjermkort biosen du mente, hva skal jeg se etter og hvor kan jeg få tak i ny? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Vis det var skjermkort biosen du mente, hva skal jeg se etter og hvor kan jeg få tak i ny? 6932119[/snapback] Har du opptattert displaydriver.. Hvis du ikke har installert directx..evnt reinstall Endret 24. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Har nyeste driverne fra Nvidia... Lenke til kommentar
kjaras Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 har du prøvd og legge til den directx som fulgte med 3dmark? jeg hadde samme problem men vis du directx som føller med så funker det for meg, men vet ikke om dette hjelper deg mvh Jostein Lenke til kommentar
kindings Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Og det er XP professional du bruker og ikke XP professional 64bit edition? For 64bit versjonen så kan jeg nevne at ikke alt av 32bit program(for WinXP) fungerer smertefritt. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Og det er XP professional du bruker og ikke XP professional 64bit edition? For 64bit versjonen så kan jeg nevne at ikke alt av 32bit program(for WinXP) fungerer smertefritt. 6933991[/snapback] Nei men HL2 som tross alt er 64 bit burde fungere vel? @magnulf Du må legge inn Directx9.0 for å få bort de problemene dine. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Har directx 9.0c eller b....og ja det er windows prof 32 bit... skjønner ikke noe...har aldri opplevd dette før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå