Gå til innhold

Dødt hovedkort - ASUS P4T-E


John Kr

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en ASUS P4T-E hovedkort som jeg trur har tatt kvelden. Dette kortet har RD-RAM (RAMBUS).

 

Fikk plutselig en feilmelding --- BIOS error ---.

Deretter ved restart var PC'n fullstendig død. Får ikke starten den igjen.

 

Har tester Power enheten ved å kortslutte den grønne og sorte ledningen på 20 pinners kontakten - da startet alle vifter.

 

Har også grønt lys på hovedkortet.

 

Jeg antar at hovedkortet har tatt kveld, men jeg kunne tenkt meg å få hørt om noen der ute har greie på dette eller har opplevd det samme.

 

:hmm::hmm:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk plutselig en feilmelding --- BIOS error ---.

6927911[/snapback]

Var dette hele feilmeldingen?

Jeg ville forsøkt med nytt batteri (CMOS). Når dette går tomt vil BIOS miste settingene og gie melding om BIOS checksum error. Etter batteribytte må du sette de instillingene du må ha i BIOS.

Lenke til kommentar

Satt i nytt batteri, vips så startet den. Pc'n ble demontert pga jeg anså at hovedkortet hadde tatt kvelden, gjort skapet klar for ny installasjon av ny hardware.

 

Testet hovedkortet på bordet uten skap, men jeg setter det ikke sammen, det blir ny PC uansett.

 

:dribble:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Fikk aldri ordentlig liv i Hovedkortet, trur Biosen hadde krasjet. Viftene startet opp men den kom aldri så klangt som til Bios oppstartsbilde. Den startet heller ikke skjermen.

 

Så nå har jeg kjøpt ny PC (hos komplett selvfølgelig) ASUS P5B hovedkort med alt av tilbehør. Ble også Fortron 600watter strømforsyning.

 

:dribble::dribble::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...