Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skinnstol lukter fælt - hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte for et års tid siden en Major skinnstol på den lokale møbelbutikken. Jeg er ganske sikker på at denne er ganske normal, da jeg på TG06 så særdeles mange av den. Problemet er at den lukter pokker meg dritt. Kvalmende skinnlukt som gir meg hodepine bare jeg trer inn døra (ok, kanskje litt overdrevet), og den lukta merkes spesielt godt når jeg kommer hjem i helgene. Kan jeg gjøre noe for å redusere denne lukta? Jeg mener, skinnstoler/sofaer/enkelte jakker har jo faktisk en god skinnlukt, men denne er fæl. Det virker heller ikke som venna mine merker noe til lukta da jeg har nevnt det før. Nå skal vi snart flytte, og jeg gidder ikke drasse på stolen hvis den skal lukte dritt til evig tid. Da gir jeg den bort/selger den og kjøper meg en annen. Takk for evt. hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hvis det er en billig stol, så kanskje grønnsåpe er tingen? Aner ikke om det virker, men hvis du kjøper inn skinnrens, så er du ihvertfall sikret et godt resultat (med mindre du gjøre noe galt selv)

Edit: skrev skinn rens. skummelt...

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Hoppsann, hadde helt glemt denne tråden. Jeg vaska stolen med grønnsåpe for en stund siden, den lukta like jævlig og ga meg hodepine, så jeg kasta den ut i uthuset der den har stått en fordømt god stund nå. Klarer meg like fint uten, og jeg tviler på at skinnrens eller noe lignende vil hjelpe. Tror det er no skinn/PVC-blanding treskeverket er bygget opp av.

Uansett urimelig at den skal lukte så dritt, ga tross alt tusen flis for den, og den er heller ei fra IKEA.

Lenke til kommentar

:tease:

Nei, det blir nok en kontrostol i stoff (fra IKEA). Den stolen lukter uansett ikke naturlig skinn, men det merkelige er at det var ingen andre som merket lukta fra stolen, utenom jeg som konstant bada i den. Eller, muttern kjente den én gang hun også. Det lukter giftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...