Neptun_ Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei. Kjøpte for et års tid siden en Major skinnstol på den lokale møbelbutikken. Jeg er ganske sikker på at denne er ganske normal, da jeg på TG06 så særdeles mange av den. Problemet er at den lukter pokker meg dritt. Kvalmende skinnlukt som gir meg hodepine bare jeg trer inn døra (ok, kanskje litt overdrevet), og den lukta merkes spesielt godt når jeg kommer hjem i helgene. Kan jeg gjøre noe for å redusere denne lukta? Jeg mener, skinnstoler/sofaer/enkelte jakker har jo faktisk en god skinnlukt, men denne er fæl. Det virker heller ikke som venna mine merker noe til lukta da jeg har nevnt det før. Nå skal vi snart flytte, og jeg gidder ikke drasse på stolen hvis den skal lukte dritt til evig tid. Da gir jeg den bort/selger den og kjøper meg en annen. Takk for evt. hjelp. Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hva med å sette den ut til lufting? Hvis det ikke regner så kan du jo sette den ut på marka. Ellers hvis du har en luftig garasje eller no sånt, så kan du sette den ut der i et par dager? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har du prøvd å vaske den med sånn spesialsåpe for skinn, og smøre den inn? Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Grønnsåpe er også godt egnet for vask av skinnmøbler men det lukter av den også. Lenke til kommentar
chris Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Grønnsåpe lukter ihvertfall godt. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Hvis det er en billig stol, så kanskje grønnsåpe er tingen? Aner ikke om det virker, men hvis du kjøper inn skinnrens, så er du ihvertfall sikret et godt resultat (med mindre du gjøre noe galt selv) Edit: skrev skinn rens. skummelt... Endret 8. desember 2006 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Hoppsann, hadde helt glemt denne tråden. Jeg vaska stolen med grønnsåpe for en stund siden, den lukta like jævlig og ga meg hodepine, så jeg kasta den ut i uthuset der den har stått en fordømt god stund nå. Klarer meg like fint uten, og jeg tviler på at skinnrens eller noe lignende vil hjelpe. Tror det er no skinn/PVC-blanding treskeverket er bygget opp av. Uansett urimelig at den skal lukte så dritt, ga tross alt tusen flis for den, og den er heller ei fra IKEA. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 IKEA eier jo? Sitter i en ikea sofa nå, den har det tykkeste og beste læret jeg har vært borti. OT: er det "naturlig" lukt av stolen, eller er det noe som har kommet / blitt tilført? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Nei, det blir nok en kontrostol i stoff (fra IKEA). Den stolen lukter uansett ikke naturlig skinn, men det merkelige er at det var ingen andre som merket lukta fra stolen, utenom jeg som konstant bada i den. Eller, muttern kjente den én gang hun også. Det lukter giftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå