nomore Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei Eg har laget programvare for Windows baserte håndholdte maskiner som kobler seg opp mot jobbsystemet i forhold til kunder(navn, kontakter, adresse, telefonnr og gps lokasjon), oppdrag, avtaler, kalender, fakturering og timelister. Stort sett samme bruksområde som Handyman. Men eg er nå på jakt etter en enhet som vi skal kjøpe inn til de ansatte, og trenger da litt hjelp med å finne den rette. Programvaren er utviklet og testet på iPaq hw6515(liten skjerm) og hx2110(stor skjerm) og er laget slik at størrelse på skjerm ikke har noe å si. Dog kan trykkfølsom skjerm være veldig nyttig. Enheten må også ha kjappest mulig tilkobling til internett. Det viktigste av alt er størrelse, brukervennlighet i forhold til telefoni og batterilevetid. De fleste av brukerene forventer en telefon som er stabil, kjapp og lett i bruk, samt lang batterilevetid(dagesvis med bruk uten lading, k750i er mest brukt i dag). Med andre ord, programvaren eg har laget skal ikke kreve at enheten mister sin telefonfunksjonalitet. Absolutte krav: - Blåtann (bilhåndfri, håndfri og GPS-mottakere) - Windows OS (programvaren er laget for dette) - Minnekort av et slag Ønsker: - Trykkfølsom skjerm - WLAN - Talltaster og ringetaster lett tilgjengelig som en vanlig telefon - Mulighet for IP-telefon(for å knytte den direkte inn i asterisk-sentralen) - Fullverdig tastatur - Minst mulig Pris er ingen hindring. Kostnaden vinner vi igjen på økt effektivitet rimelig kjapt. Eg har da tenkt på enkelte modeller, og vil gjerne høre hva andre mener som har testet disse: i-Mate K-JAM Norsk utgave i-Mate JAMin HTC TyTN Eten Q-tec 9200 Q-tec 8310 HTC MTeoR Det var da alle eg har sett på, og det er mange å velge mellom. Håper derfor noen kan hjelpe meg med å kutte ned på listen litt Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Pris er ingen hindring. Kostnaden vinner vi igjen på økt effektivitet rimelig kjapt. Da ville jeg sagt det er bare et valg: HTC TyTN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå