Bjorhus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Tenkte det kunne være artig ¨å høre hvordan rypejakta går for andre rundt om i landet.. Selv er jeg fra Mo i Rana, og rypebestanden har vært noen sørgelige kapittel de siste årene.. Jeg har ikke vært på jakt i år, men har gått en del turer i fjellet før jakta startet, og det var ikke mye å se:( Rapporter fra kompiser som har vært på jakt er nedslående... Gå hele dagen uten å se snurten av fugl.. Klart det er fint å være ute i fjellet, men det er jo ekstra stas når man hører steggen kakkle:) Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har ikke vært ute, men statsskog har grense på antall felte ryper i området her. Tror det jevnt over er dårlig i hele Nordland. Lenke til kommentar
rareben Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er elendig i Narvikfjellene også Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det er elendig i Narvikfjellene også 7012129[/snapback] Det er elendig i østre-trøndelag også. I Selbu kommune er(var?) det skyteforbud. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Flere dovreområder ble stengt for flere uker siden. har inntrykk av at de to siste årene har vært dårlige. Skogsfugl derimot... Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Her i Setesdal vesthei i nærleiken av Brokke (Hylestad) er det diverre òg dårleg med rypebestanden. Det kan sjå ut som om det er på veg til å ta seg opp både med rype og storfugl, så eg vonar me går ljosare tider i møte... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jakter en del i ryfylke nå, og der er det nokså dårlig med ryper. Er jo ikke det beste terrenget man kan velge, men noe er det jo. Det var visst mye mer før.... Reinsdyra er og vekke, samme med orrfugl og storfugl... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Her som eg bur, i hardanger er det ein god del. Nokon eg kjenner fekk rundt 7 ryper hver på noen dager! Lenke til kommentar
ratata Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Eg bur og i hardanger, nermare sagt Kvam. Det er sett ein del fugl i fjella her, men det skoftar litt på dei store skotmoglegheitene. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Eg bur og i hardanger, nermare sagt Kvam. Det er sett ein del fugl i fjella her, men det skoftar litt på dei store skotmoglegheitene. 7174372[/snapback] Eg og bur i kvam :!: Eg bur i Skipadalen mellom Norheimsund og Øystese Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det er ikke mye å snakke om.På 6 turer har jeg fått 2 og det er mer for hunden jeg har jakta i høst.Bor ganske nert Bodø.Har ikke set så lite rype siden 1999,og jeg har jata rype siden 1986 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå