Gå til innhold

Noen som har kjøpt Thermochill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal snart bestille den. Vent to uker, så kan jeg komme med erfaring.

Ytelsen er vel selve definisjonen på toppklasse :green:

6928157[/snapback]

Flott :D . Bestiller du fra www.thermochill.com? Ytelsen er the best of the best, uten tvil :)

Regner du med å slippe unna toll?

EDIT: Litt OT, men hva slags kabinett skal du ha monsteret inni? Eller skal du ha den eksternt?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Dette er meget gode radiatorer. Lite strømningsmotstand og meget god ytelse. Husker ikke hvor mye varme de kan sluke unna akkurat nå ,men det er helt i toppen for hva PC radiatorer angår.

6929563[/snapback]

Uten tvil helt i toppen ja...

Uten at jeg gidder å lage en ny post for det her, er det noen som vet om noen steder som selger Black Ice GT Stealth 360? http://www.hwlabs.com/gen2/gts360.htm

Den ser veldig interessant ut, men jeg har fortsatt ikke sett noen norske butikker som selger de

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle bestille radiatoren nå straks(i morgen kanskje), en Thermochill PA 120.3. Men hvis jeg ber de skrive GIFT på pakka, kan jeg da unngå toll/moms på 25%? Eller er det ingen forskjell? Ser ut som om jeg havner på over tusenlappen hvis vi tar med norsk moms, det blir jo litt i overkant...

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle bestille radiatoren nå straks(i morgen kanskje), en Thermochill PA 120.3. Men hvis jeg ber de skrive GIFT på pakka, kan jeg da unngå toll/moms på 25%? Eller er det ingen forskjell? Ser ut som om jeg havner på over tusenlappen hvis vi tar med norsk moms, det blir jo litt i overkant...

6957864[/snapback]

Det er ulovlig for dem å skrife GIFT, så det er ikke sikkert at de er villige til å gjøre det (vcore.dk vil IKKE), men du kan forsøke. Det er beløp eksludert moms og frakt som må være under 1000,- som gave, 200,- som vanlig. Du betaler moms på frakten også.

http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=2212 750 fra danmark. Registrer deg som nordmann, og du betaler norsk moms når den kommer, men slipper dansk...

Lenke til kommentar
Tenkte meg det ja :p

Inkl. frakt blir det 771DKK/872NOK * 1.25 = 1090NOK

Er det sånn at jeg selv må fortolle varen på toll.no?

6959947[/snapback]

Jeg aner ikke hvordan fortolling gjøres. Fant ut i dag at jeg kanskje har et problem der...

Edit: Firma må ta seg av fortolling hvis varen koster over 1000 kroner.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Kjøpte en PA120.3 fra vcore.dk venter på mine yate loons før jeg starter å bruke den. Er i USA nå så skal bestile noen ting til hotelet:D

6965512[/snapback]

Hvordan gjorde du det med fortolling? Og hva ble samlet pris tilsammen?

Btw, jeg fikk svar fra thermochill i dag. For noen år siden merka de gjerne pakkene med Gift, men har sluttet med det nå fordi det er ulovlig :hrm:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Kjøpte en PA120.3 fra vcore.dk venter på mine yate loons før jeg starter å bruke den. Er i USA nå så skal bestile noen ting til hotelet:D

6965512[/snapback]

Hvor lang tid tok det før du fikk den? Måtte du gjøre noe spesielt?

Min har stått på "awaiting customs clearance" i mange døgn nå. =/

Lenke til kommentar

Hva med å bestille heatercore? Disse radiatorene er meget gode og meget rimelige. Skulle jeg bygget en ny PC med nye vannkjølingskomponenter så hadde jeg UTEN TVIL valgt heatercore pga pris/ytelse. Hvor ellers kan du få en skikkelig god 2x120mm radiator til under 300kr? :D

Lenke til kommentar
Hva med å bestille heatercore? Disse radiatorene er meget gode og meget rimelige. Skulle jeg bygget en ny PC med nye vannkjølingskomponenter så hadde jeg UTEN TVIL valgt heatercore pga pris/ytelse. Hvor ellers kan du få en skikkelig god 2x120mm radiator til under 300kr? :D

6968229[/snapback]

Har du link? Har hørt mye om heatercore ja, kommer ikke noe på google da :hrm: . Finnes den i 3x120mm versjon også?

EDIT: Du tenker vel ikke bare på en heatercore fra hvilken som helst bil? :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Bestilte til leiligheten min I gøteborg, slapp tollen... Fant ut at huset mitt i Norge er flagget hos tollvesenet etter jeg bestilte prosessor fra usa.

Bestilt mye hos vcore.dk pa120.3, ddc pumpen, mp-5 pro og mp-1.

Frakt prisen er forferdelig da... Vis noen skal bestile så trenger jeg nozzel plate til mp-5en for 45kr.

Lenke til kommentar

6968229[/snapback]

Slik jeg forstår på xtremesystems.org så krever heatercore kraftige vifter for å være effektiv.

Lenke til kommentar

Joda. Jeg snakker om heatercore fra "enhver" bil. Dangerden selger de rimelig for 35dollar mener jeg. Mens man kan få de hos en høgger også. Jeg hadde en papst 4412fgl på en procore og det fungerte fint. Hadde dog godt med mellomrom mellom vifte og radiator. Fikk omtrent samme tempratur med 1stk procore enn me 2x120mm black ice pro fra asetek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...