Onkel Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Driver og vurderer ulike utbyggingsalternativer. Ett av dem er et Terratec 6fire 24/96. Men da trenger jeg et annet kort med visse Wavetable- eller synth-muligheter, og kanskje effekter. Det ideelle er jo hvis det BARE inneholder dette, for å få mest mulig for pengene. Gjerne et WaveBlaster-port daughterboard. Det bør også være billig, helst under 1000. Har prøvd å se litt på disse: -Yamaha DB50XG -Hoontech Soundtrack Digital XG -Creative (?) Waveblaster, kanskje II. Noen som vet noe om disse, eller andre alternativer? Finnes det andre kort enn det rådyre Yamaha SW1000XG (sikle!) som har både wavetable og XG? Jeg finner ingen som selger dem heller. Noen som vet om gode/billige forhandlere for slikt? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hva er egentlig pointet med wavetable på kort i disse dager, når markedet flommer over av kapable software wavetables? Bare lurer... Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Helt greit, det... :smile: For min del er det fordi jeg forventer å kjøre oppimot 10 softsynther samtidig, deriblant Tassman, Reaktor og Pro-52. Disse spiser CPU. I tillegg haugevis med effekter. Vel er en XP 2000+ kraftig, men innenfor visse grenser. Derfor har jeg tro på å avlaste CPU'en med å kjøre de enkleste lydene fra Wavetable. Dessuten LIKER jeg wavetable-bankene jeg allerede har... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 De synthene du nevnte drar jo litt CPU, da .. Jeg ville vurdert Pentagon I, som kan loade wavetables fra disk, og ellers er en super synth. Den er CPU-effektiv i utgangspunktet, og jeg mener du kan skru av ulike moduler, som filter f.eks (mulig jeg husker feil). Koster ikke mye heller. Zta3+ fra samme utvikler er vel verdt en kikk. Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Det er litt av et oppsett ja... :smile: Hva med å bounce ut sporene etterhvert for så å putte dem inn igjen som audio spor? Det er det jeg må gjøre. Maskina mi nekter å kjøre når jeg har ca. fire VSTi og ca. 14 audio-spor med ca. fire VST på hver pluss effekter på ett på busser og utgangen...men det er vel egentlig ganske vanlig.. :smile: Bare nysgjerrig...hvor mye kan du kjøre på din kjære XP2000+? Anyway...har du sett på musicians..? Mener å huske at Procom hade Yamaha kortene for en stund siden, men de har vel solgt dem ut nå. De er jo tross alt ganske gamle, og prisen begynte til slutt å synke på dem også selv om den holdt seg høy lenge. Jeg siklet veldig etter SW1000XG for en tre år tilbake. En av de virkelig kule tingene med det kortet er at den har en virtuell mikser som i hardware ville kostet 10´000,-.......ihvertfall for tre år siden. :smile: Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 >>Hva med å bounce ut sporene etterhvert for så å putte dem inn igjen som audio spor? _______________________________ Joda, men jeg er lei av det. Tungvindt, og etter at du har rendra sporet kan det ikke redigeres lenger. ___________________________ >>Bare nysgjerrig...hvor mye kan du kjøre på din kjære XP2000+? ___________________________ Som jeg gleder meg til å finne ut av det! Har enda ikke klart å få lyd i systemet, fordi hovedkortet jeg kjøpte ikke liker lydkortet mitt fordi det er PnP ISA og jeg er jo glad i lydkortet mitt så da må jeg prøve et annet hovedkort men hvis jeg ikke skulle gidde å lete mer etter de ytterst få ISA-hovedkortene som klarer å kjøre 2000+ så prøver jeg et rent PCI/DDR-system isteden men da trenger jeg jo nytt lydkort og det finnes ingen PCI-lydkort som jeg kan ta meg råd til med samme egenskaper som det gamle lydkortet mitt som heter Terratec EWS64XL så derfor tenker jeg at en 6fire 24/96 sammen med en eller annen waveblaster kommer til å gjøre susen og da vil jo det endelige resultatet avhenge av systemet jeg ender opp med men jeg blir skuffa hvis det ikke klarer en 5-6 parallelle pro-52'er. *pust* Når det gjelder antall spor klarte jeg ikke å finne noen maxgrense selv på min gamle K7 600mhz. Jeg tror det var fordi EWS'en har en ganske kraftig hardware-mixer i DSP. Effekter drar ikke så veldig mye de heller, det er softsynthene fra Native Instruments (måtte de Leve!) som er tunge. Den største fordelen med bedre prosessor regner jeg likevel med at vil bli latenstider ned mot 2 ms, sånn at det faktisk går an å SPILLE på vidunderet. ____________________ >>Anyway...har du sett på musicians..? Mener å huske at Procom hade Yamaha kortene for en stund siden, men de har vel solgt dem ut nå. De er jo tross alt ganske gamle, og prisen begynte til slutt å synke på dem også selv om den holdt seg høy lenge. _____________________ Synkende priser, der var det magiske ordet! Hva/hvor er Musicians / Procom? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 16:53, skrev Onkel:Jeg tror det var fordi EWS'en har en ganske kraftig hardware-mixer i DSP. Effekter drar ikke så veldig mye de heller, det er softsynthene fra Native Instruments (måtte de Leve!) som er tunge. Beklager om jeg gjentar meg selv, men gjør deg selv den tjenesten og ta en titt på Pentagon I. Ved siden av å kunne loade wavetables låter den bedre enn Pro-52 (ingen tvil, etter min mening). Billig er den og.. 99$. Eller .. du kunne sjekke ut denne skjønnheten: http://www.rgcaudio.com/z3ta+.htm (med waveshaping!). Bitplant gjorde design for Reason også. Quote: Den største fordelen med bedre prosessor regner jeg likevel med at vil bli latenstider ned mot 2 ms, sånn at det faktisk går an å SPILLE på vidunderet.Synkende priser, der var det magiske ordet! Hva/hvor er Musicians / Procom? http://www.musicians-gear.com, nuff said : ) Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 z3ta+: Whoa. Vil ha. musicians: ikke ett treff, til tross for at db50XG er en av de helt store klassikerne. Utrolig at det skal være så vanskelig. Ikke en gang eBay kunne tilby noe (annet enn en sw1000xg til 279 $, det var litt fristende). Jeg kunne ikke unngå p legge merke til at Pentagon I også lages av rgcAudio... da må de enten være proffe og dedikerte, som Native Instruments, eller så jobber du for dem. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Onkel på 2002-11-01 19:21 ] Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 19:19, skrev Onkel:Jeg kunne ikke unngå p legge merke til at Pentagon I også lages av rgcAudio... da må de enten være proffe og dedikerte, som Native Instruments, eller så jobber du for dem. :smile: Hehe. rgcAudio tviler jeg på at ville ha råd til å betale folk til å promotere uansett : ) Det er en kar i Argentina som jobber hardt, og lager suverene produkter, så jeg mener han burde få alle de salgene han kan få : ) Den soniske kvaliteten til hans synther er omtrent i klasse med FM7 så vidt jeg kan høre, men zta3+ har ganske unike funksjoner på software basis (med unntak av Virsyn Tera kanskje). Har bare prøvd demoen av zta3+, så det er sagt.. Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Er litt sur på Native Instruments om dagen fordi de lager skikkelig CPU-hogs.... Tenkte jeg skulle prøve meg på Kontakt-konkurransen hos K-v-R som går ut på tirsdag, men den demoen eeeter maskinkraft, og det dreper kreativiteten på en måte. Det var en digresjon, men nå vet dere om konkurransen og kan delta om dere vil...... :smile: Fiiine premier......hehe.. Vil ha tingene til RGCAudio jeg også. De danner en fin kontrast til NI sine ting. Men jeg får vel skaffe meg Pro-53 eller noe fra reFX inntil videre ihvertfall. Men ett par ting: For det første, og nå mener jeg ikke å fornærme deg, men selv de som jobber på PT-rigg og har masse DSP kraft får aldri nok kort og må bounce etterhvert. Dessuten stemmer det ikke helt at man ikke kan gjøre noe med lydene etter bouncing. Det er bare å gå tilbake i en tidligere versjon av det lagrede dokumentet og gjøre endringene der eller noe lignende. Men jeg tar poenget ditt... :smile: For det andre, hvis du skal jobbe mest internt så kan du jo gå enda lavere ned i pris på lydkortet (så sant du ikke har tenkt å sende en to spors miks til DAT som master.) Da kan du isåfall bruke de pengene du sparte på f.eks. z3ta+ eller Pentagon. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Har du kjøpt deg SID også nå da Winnie, hoo hoo! Morsom lyd fra den saken der :] Har du hørt 64 Position av Röyksopp forresten? Må si at NI lager bra synther, men de vet å ta seg betalt, og er ikke alltid like flinke på kommunikasjon med kunder : Heldigvis fins det andre smarte folk der ute som f.eks rgc : ) Har tenkt til å kjøpe Pro-53 sier du? Jeg ville gått for rgc uten å blunke; hvis jeg hadde hatt spenn, vel å merke. Pro-53 er ganske mye en one-trick pony selv om den låter bra, for all del. Bare jeg får tid nå snart skal jeg sette meg inn i Linux og SpiralSynth Modular m.m, åpen kilde vettu .. [ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-11-03 20:24 ] Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 SID er en liten skjønnhet!!! Ahhh.... Hehe.... Må jo skryte litt!! :wink: Hehe.. Er faktisk ganske fornøyd med oppsettet nå, men kan trenge litt "analog" varme til å kontrastere mitt ellers så digitale oppsett. Det var der Pro-53 kom inn i bildet, men det er klart at jeg heller skulle gått for rgcAudio sine ting. Noen av de fineste synth-linjene jeg har fått har jeg fått fra Triangle gjennom ett par av Logic sine effekter. (Ensemble og Platinum Verb er helt yppelig til den bruken.) Men jeg må nok fremdeles vente litt til på at de kommer med Mac-støtte for vidunderet...sukk.. :wink: Hmmm.....lurer litt på JunoX2 og /eller PlastiCZ!....de er veldig billige pluss at de høres bra ut. Hva synes dere? Har virkelig Röyksopp en SidStation?!? Det høres veldig sånn ut!!! Onkel: Hvis du liker lydene i SW1000XG bør du absolutt gå for det kortet til den prisen. Det er ekstremt deilig å ha lyder som ikke bruker maskinkraft. Med litt effekter på bør de lydene høres helt greie ut. Kanskje du får noen fine overtoner ut av den... :wink: Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Quote: Den 2002-11-02 11:53, skrev A_N_K:Bare jeg får tid nå snart skal jeg sette meg inn i Linux og SpiralSynth Modular m.m, åpen kilde vettu .. Har du sett på BacteriuM? Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Ja... Hadde jeg bare turt å svi av såpass med penger på eBay. Har brent meg to ganger der nå. Heldigvis ikke så ille de gangene, men hardware tror jeg ikke jeg kjøper brukt over atlantern... Men steike så deilig en SW1000XG hadde vært. *sukk* Bær over med meg: "SID"...? Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Hihih... http://www.clifford.at/ Fulgte en link fra BacteriuM, og han som lagde denne hjemmesida har visst lagd GUI'en til BacteriuM. Ville du kjøpt GUI av denne mannen? :smile: Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Quote: Den 2002-11-03 19:59, skrev Winnie Da Puhman:Er faktisk ganske fornøyd med oppsettet nå, men kan trenge litt "analog" varme til å kontrastere mitt ellers så digitale oppsett. Det var der Pro-53 kom inn i bildet, men det er klart at jeg heller skulle gått for rgcAudio sine ting. Noen av de fineste synth-linjene jeg har fått har jeg fått fra Triangle gjennom ett par av Logic sine effekter. (Ensemble og Platinum Verb er helt yppelig til den bruken.) Men jeg må nok fremdeles vente litt til på at de kommer med Mac-støtte for vidunderet...sukk.. :wink: Det var det med Mac-støtte ja.. Ganske kult å gjøre instrumenter av sånn kvalitet gratis da, har du prøvd Crystal? Syns folk konstant skryter av den synthen, og jeg vil tro den er for Mac. Quote: Hmmm.....lurer litt på JunoX2 og /eller PlastiCZ!....de er veldig billige pluss at de høres bra ut. Hva synes dere? Har ikke prøvd noen av dem, men jeg tror ikke reFX stiller helt i samme klasse som rgc og NI. Quote: Har virkelig Röyksopp en SidStation?!? Det høres veldig sånn ut!!! Röyksopp har nok det originale underverket (hint: 64 Position). Syns det sto at Bacterium var ikke-realtime forresten? Det virker litt pes. Uansett tror jeg SpiralSynth har potensiale til å holde meg opptatt en lang stund.. : ) Målet er å fortsette på min egen lille synth (har så vidt startet, ikke så mye tid), og som helst skal være kryssplattform (ASIO/ALSA). Kan sikkert lære en del av SpiralSynth, eneste jeg har fått til så langt er en simpel polyfonisk wavetablesak. [ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-11-03 21:32 ] Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-03 21:28, skrev A_N_K:Röyksopp har nok det originale underverket (hint: 64 Position).Syns det sto at Bacterium var ikke-realtime forresten? <-KREMT->..og SidStation er ikke det orginale underverket liksom?!? <-KREMT-> <-HOST-> :wink: Men seriøst, SidStation bruker den orginale MOS 6581 brikken til å generere lydene, så på en måte er den en C64 i en ny boks med et oppdatert OS. Den lekker masse lyd, men det er bare utrolig sjarmerende. Tror det fer veldig tøft å kjøre f.eks. trommer gjennom filteret på den. Hehe...eller bass...eller....?? :grin: :grin: Har lastet ned Crystal, men den kræsjet maskina mi ett par ganger før jeg engang rakk å teste den ut så jeg tror jeg drøyer litt. Kanskje jeg heller sparer opp litt penger for å kjøpe en MicroKorg, Juno106 eller en Jupiter....må vel uansett satse på hardware nå i disse AU tider. Men hva er det jeg sier,....høytalere må komme først. Tenkte vel egentlig at du kunne se litt på BacteriuM og lære litt av den. Den er absolutt ikke perfekt, men jeg synes den er veldig på vei. Har ikke sett så mye på SpiralSynth. Høres den bra ut? Har ikke .ogg støtte på Mac´n så jeg får ikke hørt på den akkuratt nå. Onkel: SID er kjælenavnet på MOS 6581 som er synth-chipen som sitter i Commandore 64. Ganske tøft at de faktisk brukte synthese i den gamle burken. :smile: Hvis du har spilt gamle dataspill vet du sånn ca. hvordan den høres ut. Har du bestemt deg for hva du skal gjøre? Blir det lydkort med lyder eller Pentagon /z3ta+? Jeg må bare få sagt at jeg tror det ville gjøre seg med en av soft-synthene til rgcAudio i ett NI-oppsett. Hvis du har hørt på ting som er lagd med bare NI sine ting så høres det veldig godt på karakteren på lyden. De lager veldig bra ting, men de har en litt steril lydkarakter hvis du skjønner hva jeg mener. Selv har jeg planer om å kjøpe meg en fin og billig rør-preamp til å kjøre FM7 igjennom for å varme den litt opp. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Den 2002-11-05 22:16, skrev Winnie Da Puhman: Quote: <-KREMT->..og SidStation er ikke det orginale underverket liksom?!? <-KREMT-> <-HOST-> :wink: Hehehe. Apropos så har jeg et live opptak av röyksopp hvor de prater om en datamaskin de holder meget høyt : ) Selv har jeg en VIC-20, på tide at jeg blåser støv av den kanskje? Quote: Men seriøst, SidStation bruker den orginale MOS 6581 brikken til å generere lydene, så på en måte er den en C64 i en ny boks med et oppdatert OS.Den lekker masse lyd, men det er bare utrolig sjarmerende. Tror det fer veldig tøft å kjøre f.eks. trommer gjennom filteret på den. Hehe...eller bass...eller....?? :grin: :grin: Har lastet ned Crystal, men den kræsjet maskina mi ett par ganger før jeg engang rakk å teste den ut så jeg tror jeg drøyer litt. Kanskje jeg heller sparer opp litt penger for å kjøpe en MicroKorg, Juno106 eller en Jupiter....må vel uansett satse på hardware nå i disse AU tider.Men hva er det jeg sier,....høytalere må komme først.Tenkte vel egentlig at du kunne se litt på BacteriuM og lære litt av den. Den er absolutt ikke perfekt, men jeg synes den er veldig på vei.Har ikke sett så mye på SpiralSynth. Høres den bra ut? Har ikke .ogg støtte på Mac´n så jeg får ikke hørt på den akkuratt nå. Kjipt at Crystal kræsjet maskinen din da : Ingen anelse om hvordan Spiral Synth låter (har ikke vært i Linux på en stund), men jeg hører at den skal være av de bedre. Forresten har Rumpelrausch lagt ut kilde for en orgelemulasjon, alt han ber om er at man gjør en donasjon til fordel for Amnesty f.eks. Donationware? : ) Er også av den oppfatning at NI kan låte litt sterilt, digitalt. FM7 er ikke så ille i så måte egentlig. Forresten kan jeg nevne at denne synthen er blant rgc's favoritter (sier litt). Lenke til kommentar
tso Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Yamaha PLG 100 DX Vintage FM Synth Plug-in Daughterboard for SW1000XG for £79.99 hos digitalvillage.co.uk, SW1000Xg selges for £339.99 Mener at jeg har sett SW1000XG en god del billigere et annet sted. Se ogsaa min post her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...est=1&replies=9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå