Gå til innhold

[løst]Problem i forumet ved klikking "tilbake" med Opera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi kommer ikke til å endre på noe av vår kode nei, da den er laget for å unngå enda enklere dobbelposting.

6928668[/snapback]

Det er jo ikke bare ved posting det skjer, det skjer ved bruk av linker med: &view=getnewpost

Dere har tydeligvis gjort en endring på den redirectingen som skjer da - for dette skjer jo ikke i noen andre Invision forum. Testet nå på et 2.0.4 board også.

Lenke til kommentar
Ja det er opera som har gjort om på sitt system og dermed innført problemet, vi har ikke innført noe nytt.

6928533[/snapback]

Vi kommer ikke til å endre på noe av vår kode nei, da den er laget for å unngå enda enklere dobbelposting.

6928668[/snapback]

Greit nok at dere ikke har endre på koden, men å påstå at det ikke er deres feil er ganske drøy. Hvis grunnen er fare for dobbelposting o.l. forstår jeg valget deres, dobbelposting kan være meget plagsomt! Allikevel ville det vært fint om dere brukte litt tid på å se på problemet, da en ganske høy andel her inne bruker Opera.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet årsaken til feilen...

Av en eller annen grunn (ingen spesiell regner jeg med), er diskusjon.no innstillt til å bruke auto-redirect typen "Refresh (Windows savvy)" (IKKE standard)

Dersom dere setter den til "Location type (*nic savvy)", er problemet borte, i tillegg til at redirecten skjer kjappere og usynlig (dvs ikke med hvit skjerm først slik som nå)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Av en eller annen grunn (ingen spesiell regner jeg med), er diskusjon.no innstillt til å bruke auto-redirect typen "Refresh (Windows savvy)" (IKKE standard)

Hva baserer du dette på? Sysemet her er satt opp med Linux "savvy" i følge konfigurasjonssiden vår ;)

6934774[/snapback]

Vet ikke helt jeg, men meget mulig han har brukt "View Source". :)

Litt skremt over at "teknisk direktør" ikke helt forstår at hva som er lagt inn på "konfig-siden" fint kan overstyres i koden, men det er mulig jeg er helt på jordet her.

(Det er ikke den slags jeg til daglig programmerer).. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
TL1000S: Og hvordan i all verden finner man ut det ved å se på HTML-koden til forumet..?

6935637[/snapback]

Som sagt over...

Det er mulig jeg er "helt på jordet".. da dette(webkoding) defintivt ikke er mitt spesialfelt.

Jeg antok at "Lurifaks" brukte "View Source".. som av og til kan gi noe pekepinn på eventuelle problemer.

Hint:

"View Source"->Find...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
TL1000S: Jeg vet utmerket godt hvordan man ser på kildekode og søker i denne, så ja, jeg tror du er et godt stykke ut på jordet. Dessuten vil jeg tro Ueland har litt peiling på akkurat sånne ting.

6936128[/snapback]

Det ville jeg også tro, men det virket som om "Lurifaksen" hadde greie på det han tar opp. Jeg skjønner forøvrig ikke helt motivene dine for å gå i forsvar for hw.no? :hmm:

Forøvrig sa min gamle norsklærer alltid:

"Du skal ikke tro. Du skal vite!"

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
"Du skal ikke tro. Du skal vite!"
Nettopp. :)

Det virka bare litt rart at Lurifaksen visste dette så sikkert, for det er ikke noe som vises i koden så vidt jeg kan se, men kanskje i Page Info eller lignende...

6936807[/snapback]

OK.. enig med du.. :)

Regner med at Ueland et. co finner ut av dette... *dersom* det er en feil..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hva baserer du dette på? Sysemet her er satt opp med Linux "savvy" i følge konfigurasjonssiden vår ;)

6934774[/snapback]

Det var nå ekstremt merkelig, for jeg testet akkurat dette i mitt eget forum. Dersom jeg setter den til "windows savvy" skjer redirecten på nøyaktig samme måte som i dette forumet - hvit side før redirect, og når jeg da klikker tilbake kommer samme "buggen" (går bare tilbake til redirecten). Nøyaktig likt altså.

:hmm:

Hva med å teste å sette den til "windows" bare for å sjekke hva som skjer da? Forumet mitt kjører på en FreeBSD server hvis det kanskje kan ha noe å si for dette.

Skal teste å se hvilken innvirkning disse instillingen har på en windows server.

Edit: Ueland: Er du helt 100% sikker på at den står på *nix savvy? Nå sjekket jeg Invision på en windows server (IIS) også, og også her er nøyaktig samme opplegg: Fungerer fint når den står på *nix, men når jeg setter den til windows oppstår problemet igjen... Også selv om OS'et er windows...

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Så det var ingen som hadde tenkt å undersøke dette nærmere?

6950049[/snapback]

Jeg antar at noen høyt i hiearkiet jobber med det for tiden, siden du ga god beskrivelse av hva feilen kunne være. Vil tippe vi får tilbakemelding om et par dager om hva som skjer videre på denne fronten..

Men dette er tipping fra min side, kan godt være de driter i hele greia, for alt jeg vet ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...