Gå til innhold

[løst]Problem i forumet ved klikking "tilbake" med Opera

Anbefalte innlegg

Dette irriterer meg grenseløst, og jeg vet det er flere som har problemet.

Håper derfor at noen webansvarlige kan ta en titt på dette problemet.

Problembeskrivelse:

Dersom du f.eks. klikker på en user posted image for å komme til siste innlegg, eller poster et nytt innlegg, blir det trøbbel når du klikker tilbake (i Opera).

I stedet for å gå tilbake til forrige side, går Opera tilbake til samme side. Dvs Opera går tydeligvis kun tilbake til redirecten som blir gjort.

For å komme deg tilbake må du altså trykke tilbake to ganger lynkjapt. Når du skal tilbake 4-5 steg kan dette fort bli en slitsom oppgave.

Men dette er jo Opera sin feil?

Jo, en skulle tro det, ettersom dette problemet ble innført i Opera 9.0 final. Dessverre har i alle fall ikke Opera tenkt å fikse det, siden de nå har gitt ut 2 nye versjoner med samme problem (jeg har for øvrig rapportert feilen).

Eller kan det være HW's feil?

Om ikke det direkte er HW's feil, så bør i alle fall det være mulig for dere å kunne fikse det - for dette problemet oppstår kun på diskusjon.no. I andre Invision forumer opplever jeg ikke dette problemet. Men nå jeg tenker meg om kan dette kanskje ha en sammenheng med at dere kjører gammel versjon? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ja, dette er/var så irriterende at jeg la tilbake Opera 8.5.

Hvorvidt det er Opera (9.n) eller webkoderne til Hw.no som har "skylda" er vel kanskje litt delt.. :)

Lenke til kommentar

Hmm... finnes en måte

hold tilbake-knappen lit lenger inne enn du pleier, da får du opp en liste over alle sidene du har besøkt i det siste, så er et bare å klikke på den nest øverste, da vil du komme til der du var før du gikk inn på innlegget.

Er ikke vanskeligere.. klarer meg godt med den metoden jeg.

Lenke til kommentar

Jeg bruker fortiden

Version 9.01

Build 400

Platform Linux (Ubuntu Dapper)

Her har problemet forsvunnet helt. Jeg mener det var slik dere beskriver i forrige versjon av Opera (og det var rimelig plagsomt til tider).

Kanskje dere ikke har helt siste versjon? Eventuelt er det alltids mulig at Linux-versjonen ligger litt foran akkurat her.

Lenke til kommentar
Men så lenge jeg har dette problemet så får jeg jo heller ikke brukt tilbake-mouse gesturen, kjedelig.
Kvifor ikkje? Er jo berre å dra raskt to gonger til venstre, eventuelt halde inne høgre museknapp og dobbeltklikke på venstre museknapp...

6927838[/snapback]

Begge desse metodane berre oppdaterer sida for meg. Eg nyttar tilbakeknappen på musa og der kan eg trykke så mange ganger etterkvarandre som eg vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men dette er jo Opera sin feil?

Ja det er opera som har gjort om på sitt system og dermed innført problemet, vi har ikke innført noe nytt.

6928533[/snapback]

Det at dere ikke har innført noe nytt betyr ikke automatisk at dere er frikjent for programmeringsfeil.. :)

Men du/dere har rett i at de som koder Opera kanskje burde ha sjekket slik funksjonalitet på en av norges mest brukte websider (diskusjon.no) når de "oppgraderer" koden sin. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...