Lurifaksen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Dette irriterer meg grenseløst, og jeg vet det er flere som har problemet. Håper derfor at noen webansvarlige kan ta en titt på dette problemet. Problembeskrivelse: Dersom du f.eks. klikker på en for å komme til siste innlegg, eller poster et nytt innlegg, blir det trøbbel når du klikker tilbake (i Opera). I stedet for å gå tilbake til forrige side, går Opera tilbake til samme side. Dvs Opera går tydeligvis kun tilbake til redirecten som blir gjort. For å komme deg tilbake må du altså trykke tilbake to ganger lynkjapt. Når du skal tilbake 4-5 steg kan dette fort bli en slitsom oppgave. Men dette er jo Opera sin feil? Jo, en skulle tro det, ettersom dette problemet ble innført i Opera 9.0 final. Dessverre har i alle fall ikke Opera tenkt å fikse det, siden de nå har gitt ut 2 nye versjoner med samme problem (jeg har for øvrig rapportert feilen). Eller kan det være HW's feil? Om ikke det direkte er HW's feil, så bør i alle fall det være mulig for dere å kunne fikse det - for dette problemet oppstår kun på diskusjon.no. I andre Invision forumer opplever jeg ikke dette problemet. Men nå jeg tenker meg om kan dette kanskje ha en sammenheng med at dere kjører gammel versjon? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Dette har jeg også problemer med! Dette er fryktelig irriternede. Hvem sin feil det er, har jeg ingen formening om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Ja, dette er/var så irriterende at jeg la tilbake Opera 8.5. Hvorvidt det er Opera (9.n) eller webkoderne til Hw.no som har "skylda" er vel kanskje litt delt.. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hmm... finnes en måte hold tilbake-knappen lit lenger inne enn du pleier, da får du opp en liste over alle sidene du har besøkt i det siste, så er et bare å klikke på den nest øverste, da vil du komme til der du var før du gikk inn på innlegget. Er ikke vanskeligere.. klarer meg godt med den metoden jeg. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg har samme problemet som trådstarter beskriver. Merker det veldig godt når jeg går til tråder fra "mine innlegg" kategorien. Håper dette kan fikses for det er veldig plagsomt. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Dobbelklikke på tilbakeknappen kan i visse tilfeller hjelpe Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Samme skjer hos meg, er ganske irriterande sjølv om eg er blitt vant til å trykke tilbake 2-5 ganger. Hadde vært grusomt greit om nokon hadde funne ut av det. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg bruker fortiden Version 9.01 Build 400 Platform Linux (Ubuntu Dapper) Her har problemet forsvunnet helt. Jeg mener det var slik dere beskriver i forrige versjon av Opera (og det var rimelig plagsomt til tider). Kanskje dere ikke har helt siste versjon? Eventuelt er det alltids mulig at Linux-versjonen ligger litt foran akkurat her. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Eg har 9.00, men kan prøve 9.1. Får sjå om eg klarer å overføre mitt nåværande oppsett til 9.1, har aldri fått det til. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 jeg bruker: Versjon 9.02Versjonssteg 8585 Plattform Win32 SystemWindows NT 6.0 problemet har vært hos meg flere måneder, både på XP Pro og Vista. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har hatt problemet tidlegare, men har det ikkje no, og har heller ikkje hatt det på nokre builds. Har for tida 9.02, build 8585. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Nope, funka ikkje med 9.02. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Sliter med samme problem selv ja, jeg er stor fan av mouse gestures, så "dobbelt klikking" av tilbake tasten blir kanskje ikke så veldig lett. Men så lenge jeg har dette problemet så får jeg jo heller ikke brukt tilbake-mouse gesturen, kjedelig. Frankie Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Men så lenge jeg har dette problemet så får jeg jo heller ikke brukt tilbake-mouse gesturen, kjedelig.Kvifor ikkje? Er jo berre å dra raskt to gonger til venstre, eventuelt halde inne høgre museknapp og dobbeltklikke på venstre museknapp... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Det tenkte jeg ikke på... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Men så lenge jeg har dette problemet så får jeg jo heller ikke brukt tilbake-mouse gesturen, kjedelig.Kvifor ikkje? Er jo berre å dra raskt to gonger til venstre, eventuelt halde inne høgre museknapp og dobbeltklikke på venstre museknapp... 6927838[/snapback] Begge desse metodane berre oppdaterer sida for meg. Eg nyttar tilbakeknappen på musa og der kan eg trykke så mange ganger etterkvarandre som eg vil. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Gjelder for hver gang man svarer på en post, og når man går inn på en tråd hvor du har allerede stemt på en avstemmning (litt rar den der). Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Men dette er jo Opera sin feil? Ja det er opera som har gjort om på sitt system og dermed innført problemet, vi har ikke innført noe nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Men dette er jo Opera sin feil? Ja det er opera som har gjort om på sitt system og dermed innført problemet, vi har ikke innført noe nytt. 6928533[/snapback] Det at dere ikke har innført noe nytt betyr ikke automatisk at dere er frikjent for programmeringsfeil.. Men du/dere har rett i at de som koder Opera kanskje burde ha sjekket slik funksjonalitet på en av norges mest brukte websider (diskusjon.no) når de "oppgraderer" koden sin. Endret 24. september 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Men dette er jo Opera sin feil? Ja det er opera som har gjort om på sitt system og dermed innført problemet, vi har ikke innført noe nytt. 6928533[/snapback] Har dere mulighet å løse dette selv om dere mener det er Opera som har innført problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg