Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 jo eller kanskje jeg kan låne en ram brikke av en kamerat men de fleste har sd-ram tror jeg Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 1.) Hent bios til DET hovedkortet (viktig med riktig bios-- og les instruksjonene på MSI sine sider) 1.a) Lag oppstartsdiskett. 2.) Last ned Bios oppdatering, pakk ut legg på diskett 3.) Start opp pc med diskett 4.) Følg instruksjonene fra MSI web (VIKTIG!!!) Høres kanskje litt vanskelig for første gang, men er egentlig ikke så ille, bare følg instruksjoner. Vil tippe flere har hatt det problemet hvis det er et Bios problem.. så det er sansynlig det er laget en fix for det. Lykke til hva nå en du velger! :smile: [ Denne Melding var redigert av: Nicroman på 2002-10-31 19:10 ] Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Er det ikke no annet jeg kan gjøre.??? Kan det være IDE-kablene ??? de IDE kablene jeg har er ganske gamle er det noen forskjell på IDE kablene??? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Jeg har får heller ikke mer enn 1200 Mhz. Har oppdatert bios. Noen som har et Micro atx kabinett/ strømforsyning? Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Da har vi et felles problem.... :smile: Gidder du og maile meg vis du får fiksa det eller??? [email protected] Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Der fikset jeg det! Jeg har jo jumper (jumper 17)! Så nå har jeg 133MHz i bus hastighet. Jeg vet ikke hvordan du gjør det uten jumper. Men hvis du ikke har flashet bios, så er det det første jeg ville ha gjort. Det måtte jeg nemmelig gjøre. Lenke til kommentar
RoMaN Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Eg var litt redd for at eg skulle ødelegge HK mitt.. Når eg skulle flashe biosen men det gjekk drit fint eg er bare 13 år og eg greide det..HEHE Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 har hatt samme problemet med mitt MSI 745 ULTRA JEG KLIKKER. det kommer veldig ofte. da kommer det en blå skjerm med hvit skrift. dette er utrolig kjedelig ettersom om jeg må restarte maskinen og alt jeg holdt på med ble restarta. Tips??? Mvh Jensemann MSI 745 Ultra Gforce4 ti4200 64mb amd xp 1700 256mb ddr ram Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Får forresten ikke mer enn 1100 mhz med hovedkortet. Har installert nye drivere og installert OS på nytt 3 ganger!! ingenting funker. enten så restarter den eller så kommer den blå skjermen opp TIPS`??? PLEASE!! Mvh Jensemann MSI 745 Ultra hk Lenke til kommentar
veggiz Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hadde samme problem med en XP1600 og et MSI hovedkort.. Ville ikke gi mer enn 1050MHz, og frustrasjonen økte. Fant til slutt en bitte-liten jumper på hovedkortet som skulle settes i forhold til om jeg hadde en duron eller en athlon prosessor. Sjekk nøye etter jumpere på kortet! mvh Vegard Lenke til kommentar
2roll Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hvilken Bios-versjon har du. Jeg hadde minneproblemer på et gammelt sis735. Da kunne jeg ikke kjøre 133ram/100fsb. Måtte faktisk oppgradere til en betabios(!) får å få det til å fungere. Prøvde først en og fikk svarteste skjermen i universet. Med klamme hender prøvde jeg å resette bios'en og det gikk! Like tøff prøvde jeg igjen med en annen betabios og denne gangen gikk det. Stor takk til PCmax som solgte meg kortet. De tok ansvaret, siden kortet åpenbart ikke fungerte riktig. Hadde aldri i verden turt å flashe med beta software ellers. [ Denne Melding var redigert av: 2roll på 2002-11-01 09:17 ] Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Vi som har dette problemet har et MSI Ultra 745 Med SiS chipset.... Msi ultra 745 er jumper fritt altså ikke noe jumper til og tille fbs'en med???? Lenke til kommentar
dark^dog Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Dette er helt tåpelig. Jeg har også samme problem. Den henger seg opp under oppstart med 133 mhz fsb. Det går helt fint på 100 mhz fsb. 130 mhz også. Men ikke 133 mhz. XP2200+ CPU. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Nå har jeg flasha biosen og installert den nyeste SiS agp driveren og skal jeg fortelle dere noe DET HJELPER IKKE EN SHITT!!!!!! sinnsykt irriterende..... ingen nye forslag???? mvh joakim Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Helt jumperfritt? Bildet av HK viser i alle fall 3 jumpere, en for CMOS pluss 2 til. Har ikke giddet å lese hva de er til, men det har du vel sjekket? Har du stor nok strømmforsyning? Prøv å få testet med en annen minnebrikke! Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 19:41, skrev Rusmusa:Helt jumperfritt?Bildet av HK viser i alle fall 3 jumpere, en for CMOS pluss 2 til. Har ikke giddet å lese hva de er til, men det har du vel sjekket?Har du stor nok strømmforsyning?Prøv å få testet med en annen minnebrikke! jeg har en 300w strømmforsyning ja jeg har skjekket de andre jumperene på hovedkortet.... de er ikke til og still på fbs'en jeg har desverre ingen mulighet yil og få testet en annen ram brikke.. .. :-[ Lenke til kommentar
thomaje Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg hadde det samme problemet med mitt MSI KT4 Ultra og XP2000. Jeg fikk kun ut 1.250Ghz fra prossesoren. Det jeg gjorde var rett og slett å gå inn i Biosen under "Frequency/Voltage Control" og stille opp FSB hastigheten (CPU Front Side Bus clock frequency). Den stod på 100, og jeg satte den opp på 133. Da fikk jeg 1.665Ghz. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 sikker på at du ikke har pc1700(200mhz fsb) ddr ram? du må jo tross alt ha minst pc2100(266mhz fsb).. Men dette er sikkert helt uten betydinig... . Lenke til kommentar
Bangla Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Det sitter en jumper på hovedkortet som heter J17. Ta bort den jumperen og du får satt FSB til 133Mhz Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Det er ingen j17 på et msi 745 hovedkort eller jeg har i vært fall ikke funnet den.... hvor skal den i tilfellet stå??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå