Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei igjen har hatt saken oppe mage ganger nå men prøver en gang til..... for en liten stund siden (eller en god stund siden) kjøpe jeg ny pc: AMD Athlon 1900+ MSI 745 hovedkort(SiS) 512DDr ram IBM 80gb Harddisk Geforce 3 TI 500 m.m Men min prossesord yter bar 1200Mhz. Hvovedkoret er såkkalt "Jumperfri" Altså jeg får ikke stillt FBS'en på hovedkortet. FBS i bios står på 100MHz(Jaja jeg vet at den skal stå på 133) Når jeg stiller den til 133Mhz starter pc'en opp og alt ser ut til og gå bra, MEN så tar det 10min så kommer en feilmelding(blåskjerm med skriften.... Windows er redd for og skade seg selv bla bla bla vis dette er første gang denne feilen kommer opp prøv og restart pc'en....) jeg restarter og det tar ca 2min så kommer skjermen igjen jeg restarter igjen og da står FBS'en på 100mhz... DET GÅR IKKE..... jeg har også prøvd og stille CPU ratio til 12x(defult er AUTO) men det hjelper ikke skjer akkuratt det samme!!!!!! vet ikke hva jeg skal gjøre..... Kan noen hjelpe meg????? PS: jeg har lest manualen 100 ganger men det står ikke noe som hjelper meg..... Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Litt mer info ...... Det er ikke minne som ikke High Preformence eller Minne skal tåle det i vært fall....... Plz kom med alle forslag samma hvor dumme de er !!!!! Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Har du prøvd å oppgrader BIOS, skudd i mørket.. men kan jo hende det hjelper.. :smile: Siden den ikke takkler 133FBS, så kan det høres ut som enten hovedkort eller BIOS litt på tur. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 hmm.... kan jeg jo prøve men hvordan gjør jeg det??? tviler egentlig på at dette hjelper men det skader jo ikke å prøve... :-] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 gå på msi.com.tw, gå på support og let deg frem til din BIOS. så laster du den ned og følger instruksjoene. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 ok skal prøve det..... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Jeg har en xp1700 og jeg hadde samme problem som det du har... Je hadde sdram, så jeg oppgraderte til ddr og da funket den fint.. Det vil si, om det hjelper deg noe, prøv med en annen minnebrikke... Mitt problem var kanskje noe annet i og med at jeg hadde sdram.. men men... Det er selvsagt en bug i hovedkortet ditt, så du kan jo flashe den eller prøve mitt forslag... lykke til.. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Har ikke akkuratt et lager av ddr ram brikker da men.... ram brikkene skal tåle HP så jeg skjønner ikke helt problemet.... Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Det her står i readme filen til biosen: WARNING!!!!! DON'T FLASH FROM A FLOPPY DISK!!!! DON'T FLASH WHEN YOUR SYSTEM IS RUNNING FINE!!!! DON'T FLASH IF YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE DOING!!!! Altså systemet funker jo fint bortsett fra at prossesoren yter bare 1200mhz... Og jeg har ikke peiling på hvordan man instalerer(flasher eller hva det nå heter)biosen på nytt..!!! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Problemet er (kanskje) en bug i hk... Jeg ville ikke flashet bios uten å ha litt peiling på det.. oppdater alle driverne til hovedlortet først, blåskjerm kan og ha med at noen av driverne dine motarbeider hverandre.. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Alternativ 2: formater alt og legg OS inn på nytt....lol Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Her hadde det væert en liten fordel med litt forklaring på hvordan jeg skal gjøre det..... Drivere til hovedkortet hvor får jeg det??? Flashe bios hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 jeg har prøvd og formatere to ganger og instalere XP på nytt selvfølgelig hjalp ikke shitt !!!! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 hjemmesiden til msi har driverne dine.... Men du får ny rambrikke på garanti... [ Denne Melding var redigert av: Dre@m_Lord på 2002-10-31 18:56 ] Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Min beste løsning på hele problemet er som sagt hovedkort og rambrikke, i og med at jeg hadde samme problem... Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Alle de driverne på den siden skjønnte jeg ikke så mye av, jeg vet ikke hvem jeg skal velge til mitt MSI 745 SiS chipset Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 ok så jeg skal sende ram brikken til testing? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Prosessoren din skal være støtta av kortet fom første biosversjon. Så en oppgradering er strengt tatt ikke nødvendig. Men det ligger oppskrift på hjemmesiden til MSI. Litt snål sak det der med prosessoren. MSI-kort er jo totalt automagiske når det gjelder maskinvare. Du har sjekka at du ikke har fått en Duron-prosessor? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Har du ikke noen du kan låne en rambrikke av, bare for å sjekke... Mine prosessor, xp1700, ble justert til 1100mhz [ Denne Melding var redigert av: Dre@m_Lord på 2002-10-31 19:05 ] Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 jaja det er en AMD Athlon 1900+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå