oceana Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Har et par wd 80 disker som oppfører seg rart, maskina henger seg konstant. Og jeg mistenker diskene hardt, ettersom jeg har hatt litt trøbbel med de tidligere. Det virker nærmest som om de ikke klarer å bufre ting, så hvis data mengden blir for stor av gangen henger de seg. Det skjer også i blant uten at jeg har gjort noe spesielt, men det er oftest når det blir gjort en større operasjon. Det går gjerne noen minutter med divx ol. og så henger maskina seg. Har skjedd når jeg har spilt mp3 under spilling også, men merkelig nok, da fortsatte maskina å spille musikken, mens skjermbildet hang seg. Kan det være harddiskene som har skylden her, eller må jeg skylde på skjermkortet? mvh Oceana Lenke til kommentar
Terje_2002 Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Du kan jo skjekke om du har aktivisert DMA for diskene dine, eventuelt prøve dem på hver sin IDE kable slik at de blir uavhengig av hverandre Problemmet ditt kan ha flere årsaker men du kan jo begynne med dette Lykke til :smile: Lenke til kommentar
muffe Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Prøv med andre harddisker. Hvis problemet da er løst, er det harddiskene. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 så klart jeg har sjekke DMA settingene. Det er ikke der feilen ligger, alt i oppsettet er riktig....tatt seg ut å kjøre med DMA disabled.. Lenke til kommentar
Terje_2002 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Sorry da, prøver bare å hjelpe.. Du sier at ALT i oppsettet er riktig, med det mener du vel at du har gjort det riktige instilligene med tanke på HDD både i BIOS samt OS eventuelt RAID controlleren, går da ut i fra at sidevekselsfilen er ved normal størrelse og at filsystemet har de optimale konfigurasjon da med tanke på cluster størrelsen...osv siden dette er slik det skal være da har det usansynlige hendt cach minnet på begge dine 80GB Western Digital disker har gått "fløyten" slik at den ikke klarer å buffre data eller so du sier "harddisk buffer herpa". øøøø neppe :smile: kjøp deg nye disker eller last ned et HDD diagnose utilities fra Western Digital alle HDD produsenter har et, skjekk disken for feil for det må jo være feil på dem siden ALT i instllingene er riktig...LOL Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Har du oppdatert brikke settet's drivere. Kan vel si har du prøvd å oppgradere alt som har med systemet å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå