jh_ Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Hepp, Jeg har et program som bruker porten 2002. På samme pc så har jeg tenkt til å installere logmein for fjernstyring av klienten utenifra. Problemet er at logmein.exe bruker samme port (2002) som det andre programmet bruker. Det er altså to programmer som bruker samme port, derfor vil kun ett av programmene fungere. Finnes det noen måte å endre hvilken port et program skal bruke? Hadde trodd det skulle være en smal sak å finne dette via. google, men jeg har ikke funnet noe Endret 24. september 2006 av jh_ Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Det er ingen måte å bytte hvilken port programmet benytter så langt jeg vet, utenom hvis programmet har støtte for å bytte porten. Hvis begge programmene bruker samme lokale port, og ingen av dem støtter å bytte portnummer, så kan jeg ikke se hvordan det går ann å fikse situasjonen, utenom å skrive om programkoden. Det går ann å oversette porter både lokalt og på rutere, men dette hjelper det ikke dersom bekke applikasjonene bruker samme porten lokalt. Jeg vilel trodd windows gav deg en feilmelding dersom to applikasjoner lyttet til samme port.... men har kanskje aldri prøvd det før. -Stigma Endret 24. september 2006 av Stigma Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er nok ikke så mye å få gjort med dette dersom ingen av de to programmene dine lar deg endre portnummer eller ip adresse den skal bindes til nei... Det vil oppstå en exception i det programmet du starter sist av de to, men om den vises til deg er det jo opp til applikasjonen å avgjøre. :-( Så det kan godt hende at begge programmene starter uten å gi noen feilmelding, men at de likevel ikke virker. Dersom programmene dine ikke lar deg velge portnummer, men lar deg velge ip adresse som det skal bindes til, kan du forsøke å gi maskinen din to forskjellige ip adresser på samme subnet og la applikasjonene bindes til hver sin ip adresse, men dersom programmene ikke lar deg velge portnummer er det vel tvilsomt om de tilbyr slik funksjonalitet... Ellers blir en eneste løsningen jeg ser så langt å sette opp en maskin til (Enten en ny boks, eller installere VMWare eller noe slikt (gratis!!)) Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Takk for svar gutter! Angående feilmelding, jeg fikk en feilmelding under installeringen av logmein som tilsa at det ikke var tilstrekkelig brukernivå. Jeg avsluttet programmet som brukte samme port, og fikk installert logmein. Nå er det slik at programmet som startes først fungerer, når jeg forsøker å starte det andre programmet så vil det ikke starte, og gir heller ikke fra seg noen feilmelding. Ellers blir en eneste løsningen jeg ser så langt å sette opp en maskin til (Enten en ny boks, eller installere VMWare eller noe slikt (gratis!!)) Ja jeg tror ikke jeg skal gå til skrittet å installere VMWare. Jeg har en annen pc i nettverket som ikke kjører det andre programmet (som bruker port 2002), så jeg lurer på om jeg skal sette opp den med logmein, og RealVNC videre til den andre klienten. Litt dum løsning, men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå