Gå til innhold

FMNorge.. Slaget har begynt!

nunatak

Anbefalte innlegg

Jeg ble for ca. 1 uke siden fjernet som moderator på FMNorge, dette uten noe varsel av noe slag. Ikke en gang en pm kostet de på seg når de skulle degradere meg fra moderator til vanlig bruker..

Det i seg selv er greit nok, og ingenting jeg dveler mer over enn noen tanker om dårlig holdning og manglende profesjonalitet.

Men etter at jeg i dag hadde en nokså aggressiv krangel med Mr. Stabæk (fmnorge admin og mod) over pm (hvor alle meldinger er bevart, lokalt på min harddisk, som bevis), hvor temaet var min rett til å ha en link til www.play-fm.com (min nettside, som er en konkurrent til fmnorge) i signaturen min på fmnorge, noe jeg mener jeg har rett til i følge fmnorges egne retningslinjer! Igjen så er det i og for seg nokså overkommelige problemer vi har tatt for oss, men fmnorge har ikke stoppet her! De har tatt seg bryet å poste denne forumposten, nå en uke etter min stille forbigåtte avskjed som moderator:

Brukeren bklife har blitt fjernet som medarbeidet på FMNorge. Bak avgjørelsen ligger det det blant annet to grunner:

- Han har i sin periode som medarbeider på FMNorge vært stort sett inaktiv. Han har vært lite aktiv på forumet, noe som viser igjen i hans i underkant av 10 innlegg siden han først ble med på FMNorge.

- Det har også vist seg at bklife helt fra starten av har brukt sin stilling på FMNorge i den hensikt å promotere et eget prosjekt. I tillegg har han utnyttet sin tilgang på våre sider til fordel for å han eget og konkurrerende prosjekt.

I og med at vi på FMNorge ikke ønsker at folk skal drive å ødelegge for hverandre har vi valgt å fjerne bklife som medarbeider.

Jeg hadde håpet at jeg aldri skulle måtte gå så langt at jeg faktisk måtte kaste ut noen fra medarbeidermiljøet på FMNorge, men nå har det vist seg at det var det eneste valget jeg kunne ta.

Det var en vanskelig avgjørelse, men jeg håper dere har forståelse for mitt valg. Jeg ønsker selvfølgelig ikke at noen av mine egne medarbeidere bevisst jobber for å minske mine sjanser for å nå mine mål med FMNorge.

Her blir jeg regelrett slaktet og klandret for å ha misbrukt min posisjon som moderator til fordel for et eget og konkurrerende prosjekt, noe jeg absolutt ikke har gjort.. (legg merke til at det ikke blir nevnt noen eksempler - det finnes ingen) I tillegg blir det hevdet at jeg ikke har utført oppgavene mine, og derfor ikke er av interesse som medarbeider.. Dette er noe jeg nærmest ler av, ettersom jeg flere ganger har presisert for fmnorge at min eneste oppgave vil være med den KOMMENDE nedlastningsseksjonen, og det å drive denne. Siden denne nedlastningsseksjonen ikke har blitt opprettet ennå, har jeg rett og slett ikke har noen grunn til å gjøre noe som helst, ettersom et grunnlag for å arbeide rett og slett ikke eksisterer.. Hvis noen lurte, så har jeg selvfølgelig skriftlige beviser i form av msn-logger og flere eposter angående mine arbeidsoppgaver.

I tillegg har jeg nå nylig blitt, tilsynelatende, blokkert fra fmnorge.com og har ikke adgang til å logge inn på brukeren min, og heller ikke opprette en ny en.. Det blir derfor umulig for meg å forsvare meg når fmnorge legger ut anklager som er såpass sterke som det her: Forumpost hvor jeg personlig blir angrepet og kalt en nærmest kriminell person

I denne tråden blir jeg av fmnorges øvrige brukere selvfølgelig sett ned på, pga fmnorge-petter sin klare 'riktighet' i alle saker... Det kan umulig være etisk riktig å legge ut slik negativ personomtale uten å la den aktuelle personen forklare seg.

Jeg hadde ingenting i mot hverken petter eller fmnorge, og var innstilg på å lage en helvettes god nedlastningsseksjon (akkurat slik min arbeidsbeskrivelse sa). Men når jeg får dette slengt i trynet, føler jeg at det ville vært direkte flaut å ikke si noe i mot og kjempe for min rett! Her synes jeg fmnorge har oppført seg meget uproft, og jeg mener at jeg i det minste fortjener en unnskyldning, og tilbaketrekning av alle anklager.

Jeg poster her, fordi jeg som sagt har blitt blokkert fra fmnorge sin side.. Jeg håper noen godhjertede folk kunne hjelpe meg i min kamp mot det jeg mener er en helt feil måte å behandle noen på, uansett om de har gjort alt det de blir anklaget for eller ikke!

Endret av bkLife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom vel ikke som noe sjokk at det var nettopp FMNorge som gjorde dette. Den siden har vel aldri vært spesielt professjonell på noen som helst måte, og det virker som om gjennomsnittsalderen på medlemmene der ikke er mye over 12 år, for å si det på den måten.

Synes ikke du skal ta det så tungt jeg. Og nå får du jo heller tid til å satse på din egen side 110%, og muligens klarer du å få opp en mer seriøs side enn FMNorge. Greit nok at FMNorge har god kontakt med SI, men det hadde jo vært supert hvis du klarte å snappe det fra dem ;)

Lenke til kommentar

Tror at du burde legge vekk den aggressive holdningen. Uansett hvor useriøs Mr.Stabæk er må du være kontrollert.

Jeg mener at det er jævlig kjipt av Mr.Stabæk og ikke la deg forklare deg.

Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt mail til Mr.Stabæk om å la deg forklare deg i den tråden på FMNorge-forumet. Før du foretar deg noe annet.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Klipper litt fra Vær varsom-plakaten:

--

4.14.De som utsettes for sterke beskyldninger skal såvidt mulig ha adgang til samtidig imøtegåelse av faktiske opplysninger. Debatt, kritikk og nyhetsformidling må ikke hindres ved at parter ikke er villig til å uttale seg eller medvirke til debatt.

4.15. De som er blitt utsatt for angrep skal snarest mulig få adgang til tilsvar, med mindre angrep og kritikk inngår som ledd i en løpende meningsutveksling. Ha som krav at tilsvaret er av rimelig omfang, holder seg til saken og har en anstendig form. Tilsvar kan nektes dersom den berørte part, uten saklig grunn, har avvist tilbud om samtidig imøtegåelse i samme spørsmål. Tilsvar og debattinnlegg skal ikke utstyres med redaksjonell, polemisk replikk.

--

Og FM-norge er jo tross alt et offentlig medium. Jeg vet ikke om uttallelser på slike forum går under dette, men det er jo ikke urimelig. Spesielt ikke når det er admin, som fungerer som redaktør, på denne siden som ha offentliggjort det.

Lenke til kommentar

bkLife: Det er greit du er sur over det der, men det her er virkelig ikke mye bedre måte. Du henger faktisk de ut ;) Uannsett, dette er noe du bør og SKAL ta opp med de, ikke slenge ut minst like uprofesjonelt til resten av verden. En ting jeg ikke helt skjønner er hvorfor du faktisk jobbet i to konkurende sider. Hva er poenget? For å si det slik, du fremstår ikke som noen lojal medarbeider uavhengig av det innlegget på FMNorge. Tror du f.eks VG hadde tålt at en medarbeider også jobbet i Dagbladet?

Når det gjelder rett til å link til Play-fm: Hva i alle dager får deg til å tro at DU skal bestemme over FMNorge? Det kalles faktisk retningslinjer fordi det ikke er absolutt lov og orden. Eier har faktisk lov til å bestemme selv hva som er lov og ikke, og da synes jeg virkelig du bør rette deg etter det.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Psykopatisk Kaffelefse: Du trenger ikke ta dette innlegget til fmnorge, jeg har nå hatt en liten prat over mail med petter. Og selvom de fremdeles tar helt feil om meg, og står på sitt har jeg nå fått sagt mitt. De med innlogginsfeilen på fmnorge (at jeg har blitt blokkert) er ikke noe negativt, bortsett fra at fmnorge har en feil på innlogginsmodulen som vil bli rettet.

Complexion: Nei, ble vel ikke helt overrasket over at slike problemer kunne komme derfra.. Jeg har store planer om å gjøre play-fm til noe bedre.. Og mener strengt tatt at vi allerede er bedre enn fmnorge, og at vår eneste svakhet er mangel på brukere..

The_Fire: Vet ikke med deg, men jeg har problemer med å la være å ha en litt aggressiv tone når jeg får slengt noe slikt i trynet uten så mye som en sjanse til forklaring.. Selvfølgelig har jeg nå roet meg ned og ser på det hele med litt mer likegyldighet..

aero^^: Jepp, derfor jeg poster i OT-Baren. Og ja, demoen kommer natt til 1.oktober mens spillet dukker opp 20-27.oktober. (kanskej litt senere hvis det blir forsinkelser)

Tee-Zee: Er nettopp dette jeg mener også!

Ernie: Dette er ikke noe mer enn et svar til anklagene jeg har fått mot meg. Og når jeg har blitt negativisert såpass kraftig, burde jeg vel få lov til å gi litt faenskap tilbake!

Jeg siterer fmnorge sine retningslinjer:

4. Reklame

Froumet er ingen markedsplass! Det er greit å informere om nye websider, samt å legge en URL til hjemmesiden sin i signaturen, men gjentatt posting og overdreven reklame slettes og brukeren straffes. Vi godtar overhodet ikke rekrutteringsspill som Kings of Chaos og Outwar, det samme gjelder pyramidespill som WGI, 5% community o.l. Brukere som poster slik reklame vil få direkte rødt kort, uten advarsel!

Reklame over private meldinger vil bli straffet med gult eller rødt kort etter hvor alvorlig overtredelsen er. Brukeren vil i tillegg miste muligheten til å sende private meldinger i all fremtid.

Jeg mener at jeg i følge disse retningslinjene har lov til å ha en link til play-fm i signaturen min. Men som du sier, de bestemmer jo selv, og jeg har derfor valgt å adlyde dem på dette. Men dette er strengt tatt helt uvesentlig for resten av det hele!

Eller vil jeg si takk til alle som har svart, greit å vite at jeg ikke står i mot hele verden når jeg skal kreve min rett :)

Lenke til kommentar

Petter fra FMNorge her. Kommer inn i saken ettersom det virker som om bklife har lyst til at jeg skal delta i diskusjonen. Det som har skjedd er at jeg ved en tilfeldighet fikk tilgang til tekster jeg strengt tatt ikke burde ha tilgang til. I de tekstene har bklife gått ut å sagt at han ville utnytte sin posisjon på FMNorge til Play-FM sitt beste. I og med at vi er to konkurrerende sider ønsker jeg ikke at en person som jobber på FMNorge skal jobbe i mot siden vår.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å "henge ut" (som han mener jeg har gjort) bklife på sidene våre, men det som fikk begeret mitt til å renne over var hans reklame for sitt eget prosjekt på sidene og forumet vårt. I retningslinjene våre står det at det ikke er lov til å reklamere for andre sider. Like før jeg skrev om saken på forumet vårt hadde han skrevet "Støtt kampen mot FM Norges monopol! Bli med over på play-fm i stedet!" med store bokstaver i signaturen sin. Den ble fjernet av en medarbeider sammen med en notis til bklife. Det ble ignorert og signaturen ble lagt ut på ny. På samme tid la han inn reklame for sin side i våre kommentarsystemer på hovedsiden - det ble også slettet.

Inntil alt dette ble gjort hadde jeg ikke gjort annet enn å ta fra han tilgangen til moderatorforumet vårt, for jeg hadde tenkt å ta meg en prat med han omkring saken. Men som sagt fikk den nevnte oppførselen hans begeret til å renne over, og jeg følte det var på tide å forklare brukerne på sidene våre hvorfor han slutter hos oss. Det ville komme spørsmål omkring det etter hvert allikevel, og jeg er av den typen personer som liker at sannheten kommer frem. Hvorfor pynte på den egentlige sannheten?

Nå synes jeg også det er ganske useriøst av bklife å ta denne diskusjonen på et offentlig forum. Ettersom han har problemer med saken burde han tatt kontakt med meg for å diksutere det, ikke den store offentligheten. Siden han hadde såpass store problemer med teksten jeg hadde lagt ut på FMNorge har jeg valgt å trekke den tilbake. Hadde han sagt det til meg med en gang hadde det ikke vært et problem.

Lenke til kommentar

Dette hørtes bra ut petter! Endelig en virkelighetsnær og saklig tekst.

Jeg vil først bemerke at all denne reklamen for play-fm jeg postet på fmnorge kom over en uke etter at jeg tilsynelatende hadde blitt fratatt min status som moderator uten så mye som en pm om dette.. Selvfølgelig var det galt av meg å poste den kommentaren på hovedsiden, og som jeg allerede har sagt angrer jeg på denne.. Det med signaturen min er en helt annen sak, ettersom jeg mener at jeg har lov til å ha en link til play-fm i signaturen.

"Støtt kampen mot FM Norges monopol! Bli med over på play-fm i stedet!" med store bokstaver i signaturen sin. Den ble fjernet av en medarbeider sammen med en notis til bklife. Det ble ignorert og signaturen ble lagt ut på ny.

1. Signaturen var IKKE skrevet med store bokstaver, skjønner ikke hvor det kommer fra?

2. Denne såkalte notisen var egentlig en meget aggressiv og sint pm jeg har lagret som bevis! Det skal godt gjøres å 'ignorere' noe slikt..

3. Jeg ignorerte ikke 'notisen' og det jeg la ut på nytt var en kraftig nedtonet versjon jeg mente var i tråd med retningslinjene til fmnorge. Den nye versjonen så slik ut:

! football manager norge :: www.play-fm.com :: try me !

Men som tideligere nevnt er det dere som bestemmer reglene, og dette er strengt tatt en liten bagatell i forhold til alt det andre!

Det med at jeg hadde planer om å bruke min posisjon hos fmnorge til play-fms beste begynner jeg å bli lei av å svare på, for det har jeg gjort 3-4 ganger nå, til både mr. stabæk og petter! Det begynner derfor å bli heller latterlig at dere fremdeles står på det, ettersom jeg har avkreftet det flere ganger. (og de har ikke sagt noe i mot min avkreftelse)

Jeg tok diskusjonen hit fordi jeg ikke hadde tilgang til fmnorge sitt forum, grunnet en feil på siden. I tillegg var ikke du tilgjengelig på msn, og jeg følte at dette måtte ut!

Jeg synes forresten ikke at du skal si noe om useriøsitet og det å gjøre det offentlig uten å først prate med motparten, ettersom du selv har stått for en av tidenes værste eksempler på nettopp dette sammenhengende i over en uke nå!

Lenke til kommentar
Kan ikke dere ta dette et annet sted, please?

6930038[/snapback]

Det samme sier jeg. Ønsket bare å få frem mitt syn i denne diskusjonen. Ønsker å ta resten videre privat med bklife. Tenkte bare det var heldig for diskusjonen om jeg sa noe fra FMNorge sin side.

Lenke til kommentar

Vi har tatt det et annet sted hele tiden Fisker.. Men jeg følte at dette burde tas her i tillegg, ettersom jeg følte at jeg ble overkjørt og oversett i den private delen av diskusjonen..

Jeg vil forresten informere om at jeg ikke bærer noe nag mot verken fmnorge eller petter, og at saken nå ser ut til å ordne seg.

Som jeg sa til petter håper jeg at han har lært noe om saksbehanling via dette, det alene vil gjøre det hele verdt strevet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Når jeg tenker meg om er jeg faktisk fremdeles nokså arg på det hele!

Måten jeg ble behandlet var mot alle etiske normer og de (fmnorge/petter) har ennå ikke unnskyldt seg for det de gjorde mot meg...

Må forresten si meg skuffet over 'nye' fmnorge, som jeg faktisk mener er dårligere enn den gamle siden (med unntak av integrasjonen med forumet , som ikke er helt gjennomført, og faq/support funksjonen som er finfin.) Ellers mener jeg at de delene av siden som bare skal erstatte de som var på den gamle er dårligere enn de de erstattet!

Håper vi kan blåse litt liv i denne, ikke at jeg ønsker noen noe vondt. Jeg ønsker derimot å få lindret litt av min egen vondthet i forbindelse med hendelsen du kan lese alt (med unntak av noen pm'er jeg har lagret på pc'n min, og er veldig keen på å publisere) i postene ovenfor...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...