nabbskall Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei, har lenge lurt på om min 300w psu er for svak for mitt bruk, men jeg lurer på om noen vær så snill kan liste opp noen symptomer @ når psu'en er for svak. takker for svar Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Grafikk-kortet maser? Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 I mitt tilfelle så skrudde maskinen seg av under oppstart, når diskene begynte å spinne opp. (Dette var i en server). Antar det er det mest "normale" for en psu å gjøre om jobben blir for tung. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 javel takker for svar! kom gjerne med flere svar Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Nesten alt kan skje ved for svak PSU, men her er nok de vanligste fenomene: - Maskinen restarter spontant (aller oftest i det du bruker maskinen mye, speisllt f.eks. når du starter et spill da grafikkortet plutselig begynner å bruke mer strøm da). - Dårlig generell ytelse, spesiellt på skjermkort, i spill f.eks der hele maskinen brukes maks. - Maskinen fryser helt (ingenting funker, inkl. mus/tast slik at du må restarte maskinen). Igjen skjer dette ofte i det maskinen begynner å jobbe tungt, f.eks. når du begynner å laste et tungt spill, eller et stort arbeidsprogram, f.eks. oppstart av adobe premiere eller Photoshop. Generellt sett, så om du skal kjøpe nytt så ikke kjøp svakere enn 400watt. Det er mer eller midnre standarden nå, og de koster skjeldent noe betydelig mer enn 300watt. 300watt annbefales kun om du ikke har et skjermkort som bruker mye strøm, og du ellers ikke har noe spesiellt mye ekstrautstyr (slik som veldig mange harddisker f.eks). Med andre ord, kun for moderat-styrke arbeidsmaskiner. -Stigma Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 takk for svar ja, pc'n bruker å klikke helt ja :S har bestilt en apevia 500w da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå