Zolo Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Skal innstallere ny kernel. Får laget ny kernel. men hvordan lager eg initrd.version.img Lenke til kommentar
comicz Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 For hånd? Etter at du har bygget og installert kjernen kan du bruke mkinitrd eller yaird. Du trenger strengt tatt ikke noe dersom du bygger kjernen selv, så lenge du bygger det nødvendige inn i kjernen(filsystem, diskkontrollere...). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hvorfor må du rekompilere kjerna? Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Hvorfor må du rekompilere kjerna? 6928331[/snapback] Fordi eg vil ha støtte for hadwaren på min bærbare. Og får f.eks ikke installere nvidia skjermdrivere uten og ha en kildekode til kernelen. ja, har testet med den som følger med distroen. Men den vil ikke bli godtatt. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 fra grub.conf title Fedora Core (2.6.17-1.2174_FC5smp) root (hd0,1) kernel /boot/vmlinuz-2.6.17-1.2174_FC5smp ro root=LABEL=/ rhgb quiet initrd /boot/initrd-2.6.17-1.2174_FC5smp.img title Fedora MY kernel 2.6.18 root(hd8,2) kernel /boot/vmlinuz-2.6.18 ro root=LABEL=/ rhgb quiet Prøver å boote med 2.6.18 som eg holder på å installere, men får kernel panic under oppstart. "not syncing: VFS: unable to mount root fs on unknown.block(0,0)" har kompillert ext3 direkte inn i kjernen. Trodde også at kontrolleren skulle være direkte i kjernen. Men vet ikke hvordan eg kan finne ut hvilken som er i min gamle kjerne. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 har også prøvt root(hd8,2) som root(hd0,0) Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Fordi eg vil ha støtte for hadwaren på min bærbare. Hva slags hardware er det? Og får f.eks ikke installere nvidia skjermdrivere uten og ha en kildekode til kernelen. nVidia-modulen finnes i livna repoet, som kmod-nvidia eller kmod-nvidia-smp, og om du vil kompilere den nyeste selv, trenger du bare kernel-devel eller kernel-smp-devel pakkene. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Fordi eg vil ha støtte for hadwaren på min bærbare. Hva slags hardware er det? Og får f.eks ikke installere nvidia skjermdrivere uten og ha en kildekode til kernelen. nVidia-modulen finnes i livna repoet, som kmod-nvidia eller kmod-nvidia-smp, og om du vil kompilere den nyeste selv, trenger du bare kernel-devel eller kernel-smp-devel pakkene. 6930902[/snapback] Akkurat. Dersom du trenger å kompilere driver selv, så trenger du i 99% av tilfellene bare å installere kernel-devel pakka, så er det bare å make, make install... Ellers: rpm.livna.org evt. http://dag.wieers.com/packages/. Pakkesystem er en fin ting. Tips: Les www.fedorafaq.org ! Der står det meste du ønsker å vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå