Orjanp Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) det er ikke reklamene i seg selv som er det vi klager på, heller mengden og det at de er så "flashy". dessuten så har kvaliteten på artiklene sunket betraktelig, jeg har tenkt det for meg selv tidligere, og det har også vært nevnt tidligere i denne tråden. HW.no bærer mer og mer preg av å være AS. dessuten så vil adblock ikke gjøre så reklamene tar mindre plass, det vil bare forhindre at de lases og vises. 6941013[/snapback] Du kan også, i mange tilfeller, fjerne området som reklamen vises i (block iframe). Dermed blir det ikke store områder uten tekst. Hvis det var det du tenkte på. Hvis ikke, så kunne kanskje man laget en extension med navn adresize. Er enig i mye av det som sies her. Tror nok at Hw.no kan takke forumet for at det fortsatt er såpass mye aktivitet her. (Endret faktisk startsiden min for en ukes tid siden, fra hw.no, til programmeringsforumet). Greit nok at man kan gjøre litt selv også. Men Hw.no er et kommersiellt selskap. Synes det blir feil hvis man skal jobbe gratis for at Hw.no skal tjene mer penger. Det er litt ironisk at høyerer inntekter fører til dårligere innhold. Kanskje tiden snart er moden for å samle en gjeng entusiaster, og lage et nytt nettsted. Eller kanskje dette bare er et tegn på at man begynner å bli gammel. Ørjan... Endret 26. september 2006 av Orjanp Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Skjønner meg ikke på dere jeg, ærlig talt! Greit nok at folk ikke ønsker å jobbe gratis for at Orkla eller Monty skal tjene mere penger. Helt greit, det forstår jeg så godt. Men det er jo ikke gratis! Vi trenger frilansere på det aller meste, og det er betalt arbeid. OK, ikke all verdens, men det er langt fra gratisarbeid, og det vil bidra til å gjøre HW.no til et bedre nettsted. HW.no har langt færre ansatte enn de fleste tror, og det er grenser for hva de TO som er ansatt som journalister på hardware.no klarer å få ut, spesielt når den ene har hatt pappaperm og ikke kom tilbake før i går. Jeg er forøvrig i bunn og grunn enig med de som synes at HW ikke BARE har gjennomgått en positiv utvikling de siste årene, og akkurat som så mange andre savner jeg overklokking.no. Men det er tross alt snakk om en side i utvikling her, og da vil det av og til gå oppover og av og til nedover. Det er helt normalt, og ikke noe jeg synes det er verdt å henge seg opp i, spesielt når løsningen er så enkel som at brukerne som savner noe kan ta i et tak for å endre det selv. Og husk på at selv om HW.no kanskje er eid av et større selskap, så er vi like fullt entusiastdrevet. Vi som jobber her er klar over at det er forumet som er sitens bankende hjerte, og at vi er avhengig av dere brukere for å i det hele tatt ha en site, men jeg synes ærlig talt at man likevel må kunne kreve at også brukerne yter og ikke syter. Som jeg har sagt før, har du noe å klage på, så forsøk først å gjøre noe med det SELV! Vi tar selvsagt imot gode idèer med takk, og de som ønsker å yte noe for at hw.no skal bli bedre vil selvsagt ha all den støtten vi kan gi. Og please, ikke kom med den at vi som jobber her ikke er entusiaster fordi vi er lønnet for dette. Undertegnede, f.eks, gikk NED over 50 tusen i brutto årslønn fordi jeg ønsket å arbeide for akam.no. Var det pengene som trakk meg kunne jeg ha funnet meg en annen jobb, eller blitt i den jeg hadde. Konklusjonen min er rett og slett at er dere ikke fornøyd med HW.no, så er det såre enkelt å gjøre noe med det: Kontakt oss og kom med forslag til forbedring. Bruk av din tid, din kompetanse og dine krefter til å forbedre den. Ikke vær negativ og snakk om hvor dårlig alt er. Vær positiv og tenk på hva DU vil lese om, og gi beskjed om det til oss, eller enda bedre, skriv om det selv. NB! Jeg understreker nok en gang at dette er MIN PERSONLIGE MENING og at jeg ikke uttaler meg på vegne av NOEN ANDRE på NOEN SOM HELST MÅTE! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Det som derimot ER viktig og sant i det b-real påpeker, er at kvaliteten på hw.no's innhold har sunket betraktelig i mine øyne. Andre vil selvfølgelig være grusomt uenig med meg her, og det skal de få lov til. Men jeg hadde oppriktig håpet at hw.no skulle bli noe annet enn en formidler av andres nyheter. Hvor mye av stoffet som presenteres her idag som er egenprodusert skal ikke jeg spekulere i, men som fast leser av større utenlandske IT- og HW-relaterte portaler, synes jeg å dra kjensel på svært mye av stoffet som blir "omskrevet" her. Jeg er ikke helt enig med deg, ja det er en god del flere siteringssaker og nyheter enn før, og den kan såklart diskuteres hvorvidt det er interessant. Men når det gjelder testing, synes jeg i det store og det hele at kvaliteten på testingen har gått opp (unntak finnes jo alltid). Det er bare det at like mange tester nå er en mindre andel av totalen, iogmed at det har blitt mye mer av andre ting. AtW Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Det som derimot ER viktig og sant i det b-real påpeker, er at kvaliteten på hw.no's innhold har sunket betraktelig i mine øyne. Andre vil selvfølgelig være grusomt uenig med meg her, og det skal de få lov til. Men jeg hadde oppriktig håpet at hw.no skulle bli noe annet enn en formidler av andres nyheter. Hvor mye av stoffet som presenteres her idag som er egenprodusert skal ikke jeg spekulere i, men som fast leser av større utenlandske IT- og HW-relaterte portaler, synes jeg å dra kjensel på svært mye av stoffet som blir "omskrevet" her. Jeg er ikke helt enig med deg, ja det er en god del flere siteringssaker og nyheter enn før, og den kan såklart diskuteres hvorvidt det er interessant. Men når det gjelder testing, synes jeg i det store og det hele at kvaliteten på testingen har godt opp (unntak finnes jo alltid). Det er bare det at like mange tester nå er en mindre andel av totalen, iogmed at det har blitt mye mer av andre ting. AtW 6941432[/snapback] Jeg kunne ikke vært mere enig! Det jeg savner mest er de overklokkingsprosjektene og den kanskje litt "løse" holdningen som mye forsvant med overklokking.no (noen som husker den overklokkede tannbørsten?), men muligheten til å drive med slikt selv og få det publisert er så absolutt til stede, skulle jeg tro. At en entusiastsite som utvirkler seg og blir kjøpt opp av et større selskap endrer seg over tid er også etter min mening uunngåelig, og kanskje heller ikke ønskelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Det som derimot ER viktig og sant i det b-real påpeker, er at kvaliteten på hw.no's innhold har sunket betraktelig i mine øyne. Andre vil selvfølgelig være grusomt uenig med meg her, og det skal de få lov til. Men jeg hadde oppriktig håpet at hw.no skulle bli noe annet enn en formidler av andres nyheter. Hvor mye av stoffet som presenteres her idag som er egenprodusert skal ikke jeg spekulere i, men som fast leser av større utenlandske IT- og HW-relaterte portaler, synes jeg å dra kjensel på svært mye av stoffet som blir "omskrevet" her. Jeg er ikke helt enig med deg, ja det er en god del flere siteringssaker og nyheter enn før, og den kan såklart diskuteres hvorvidt det er interessant. Men når det gjelder testing, synes jeg i det store og det hele at kvaliteten på testingen har godt opp (unntak finnes jo alltid). Det er bare det at like mange tester nå er en mindre andel av totalen, iogmed at det har blitt mye mer av andre ting. AtW 6941432[/snapback] Artig at du har et annet synspunkt på saken enn meg. Forskjeller i hvordan vi oppfatter ting er det som skaper fremskritt! Enda artigere er det at du virker enig i det du faktisk siterer meg på, men bruker innlegget til å forsvare noe jeg sa i en liten leddsetning.. Endret 26. september 2006 av Slettet-gjmTLx Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Skjønte ikke hvilken reklame det var snakk om jeg! Helt til jeg oppdaget at jeg hadde reklameblokking på i Opera. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Som jeg har sagt før, har du noe å klage på, så forsøk først å gjøre noe med det SELV! Vi tar selvsagt imot gode idèer med takk, og de som ønsker å yte noe for at hw.no skal bli bedre vil selvsagt ha all den støtten vi kan gi. 6941376[/snapback] Tips: -Gjenopprett ok.no. -kanskje fått tekstreklame på noen plasser ? (f.eks. den i midten) Lenke til kommentar
Howard Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hei, takk for alle tilbakemeldinger - de er svært nyttige. Når det gjelder reklame/annonser er dette definitivt noe man ikke kommer utenom. Selv om mengden annonser har økt på Hardware.no de siste årene, har vi alltid forsøkt å holde oss til relevante annonser og annonser som stilmessig passer inn. Vi ønsker å ha færre og litt større annonser, heller enn drøssevis av små, blinkende knapper ("juletre-effekten" må unngås). Men det er klart, det er ikke sikkert vi har lykkes like bra med alle annonser i så måte. Dersom dere kommer over annonser dere mener er helt forkastelige og absolutt ikke burde vært til stede på Hardware.no - ta kontakt med oss, gjerne på [email protected]. Angående redaksjonell kvalitet, så er dette noe vi tar høyst alvorlig. Uten et troverdig redaksjonelt produkt kan vi like gjerne legge ned den delen av Hardware.no. Derfor er vi svært interesserte i mer konkrete tips og tilbakemeldinger her. Generelt kan jeg si at vi ønsker å fokusere mer på helt egenprodusert stoff enn tidligere. Det være seg tester, guider, tips, råd og andre ting. Det er gjerne lett å si at ting var bedre før, og ofte kan det sikkert stemme, men dersom man kikker litt på eldre tester og artikler her på Hardware.no kan man nok få seg en og annen latter. Dersom dere ønsker å lete litt i historien, se hw.no/tester/index.html Vi har aldri publisert så mange tester før som det siste året, men det oppfattes kanskje ikke slik - fordi stoffet fort drukner litt i mengden. For å bøte på dette må vi nok se på andre design-løsninger og strukturering av artikler, men det er foreløpig usikkert hvordan det blir. For de som ikke vet det, går det an å få overklokkings- og programvare-relatert stoff listet her: hw.no/overklokking hw.no/programvare Som vanlig er det bare å tipse oss ([email protected] eller forumet) dersom dere har tips, forslag m.m., enten det gjelder det redaksjonelle eller andre sider ved Hardware.no. Vi lover å lytte! Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 overklokking delen bør da bestå i mer en å melde om nye rekorder og OK vennlige cpuer et par ganger i året... Skal sies at jeg i mange år har hatt stor glede av hw.no og takker for det. At folk hyler og klager litt inn i mellom må bare de involverte tåle! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 vel, en ting jeg gjerne vil se mer av, (som også går inn under det at dere ønsker flere egenproduserte artikler) er dyptgående artikler. det skader ikke å ha en artikkel i ny eller ne med 40 sider eller noe. (husker jeg leste en slik en på guru3d en gang, men det var veldig mye grafer der, så det var ikke så veldig mye tekst) f.eks. forklaringer av TC (trusted computing) hvordan windows media player 11 voldtar rettighetene dine(eller heller musikken din) osv. gjerne litt mer eksprimentelle artikler som å koble vekk HK sin temperatursensor på cpu og montere og konfigurere egen, voltmodde artikler som forklarer litt mer enn hvor man skal lodde hva (nøyaktig hva dette skal være vet jeg ikke, og jeg kommer ikke på noe heller men..) også ting som kan virke negativt på store aktører, f.eks. så skal jo vista få en ganske så kraftig implementasjon av drm helvettet, (hvis ikke ting har forandret seg) så en artikkel som forteller om hva dette gjør, hvordan noen vil merke det, hvem som ikke vil merke det, osv. jeg holder på med å prøve å lære meg linux for tiden også, derfor er jeg også blitt litt obs på at det er serdeles lite artikler om andre operativsystemer, f.eks. openBSD, eller solaris osv osv. OSX og disse mac operativsystemene får jo stadig større dekning blandt forbrukere også, så der kan man også skrive noe (selv om jeg personlig ikke er så glad i det) det begynner også å bli en stund siden jeg har sett tester av kabinetter (føles det iallefall som) og dette var ikke noen dum ting. men for å gjenta meg selv, dyptgående artikler, særlig innen tweaking eller informering, er noe jeg det er også lenge siden det har vært noen "arkitekturiske" artiker, disse er også spennende, selv om de kanskje kan bli litt tørre for noen. jeg føler også at det artikkelspennet som var på programmer.no har blitt borte, nå går det litt mer på ferdige programmer. Det i seg selv er jo ikke negativt å ha med, men tester som sammenlikner antivirus, og det at vi faktisk kunne laste ned et lite program som ble lagt ut sammen med en artikkel om at man ikke fikk sendt visse filer gjennom msn synes jeg var topp. jeg er klar over at jeg ber om mye, men det er nå iallefall forslag. og for tredje gang i dette innlegget, så ønsker jeg dyptgående artikler, om et eller annet, gjerne skjermkortarkitektur, sammenlikninger i Antistropisk filtering mellom ATI og nVidia, og f.eks. disse rare Anti Aliasing effektene som begge har. HDR er jo også noe som er ganske "inn" for tiden, hva med noe som forklarer alternativene, hvorfor disse kan være bedre/dårligere. og kanskje bumpmapping/normalmapping hvorfor man først nå har begynt å bruke noe særlig normalmapping (f.eks. doom3) og hva dette betyr for spillere m.tanke på grafikk/ytelse. tester av tastatur er vel kanskje ikke helt fy-fy, men ikke helt bra heller, da disse er meget subjektive, jeg vet iallefall jeg ikke liker de fleste tastaturer som andre liker, og veldig få liker de jeg liker. (heldig vis har jeg et par tre liggende av gode, GODE klikk-klakk tastaturer) skjermteknologier går det jo også an å ta en oppfriskningsartikkel på, vi har jo gode gamle katodestrålerøret, vi har det nye populære flytende krystall panelet, noen tror jo på organiske lysutstrålende dioder (det gjør forsåvidt ikke jeg, da de enda ikke etter min viten har fått de blå til å vare lenge nok til å lage et komersiellt produkt), vi har plasma med sine avlange pixler, og så har vi SED jeg husker desverre ikke hva dette står for, men det er jo katodestrålerøret i flatversjon. F.eks. så vil et SED panel med WUXGA oppløsning ha totalt ca 6,6 millioner stråler som slår seg av og på, vi kan få veldig høye oppdateringsfrekvenser, bedre sortnivå osv osv. nå burde dere ha mange idè'er fra min side, dette inlegget ble kanskje litt rotete, men jeg har iallefall prøvd å dele det opp. Forresten, en vannkjølings artikkel fra Skrue hadde kanskje gjort seg også, de er alltid så trivelige. men tilbake til reklamesaken, om det hadde gått an å ordne det slik at man kunne logge inn med brukernavn og passord, og hvis man hadde betalt en sum penger, slapp og se reklamen, så hadde dette vært meget ineresant for mange. jeg vet dette har vært oppe før, men jeg bare nevner det igjen. sånn, da har dere litt dere kanskje kan jobbe med fra meg:) Kristoffer Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Opera er fett, jeg har lenge tenkt på å registrere meg der så jeg kan komme med kritikk til weekly build ( my.opera.com/desktopteam ) men jeg har liksom ikke kommet så langt. men jeg følger med, så jeg har funnet hemmelige instillinger som jeg har tweaket så opera bruker mye mindre minne. (jeg vet dette var veldig off topic, men jeg bare måtte...) *leifern var innom* Endret 26. september 2006 av tha stoffi Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 fristende med animerte reklamer. 6933342[/snapback] Nemlig, hvorfor tror du De har det? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Syns det er helt greit med reklame på forsiden så lenge det kan begrenset. De reklamene som kommer mitt på siden er irriterende, mens dem på sidene er helt greie. Mvh Erling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå