byggeren Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Reklame er dessverre et nødvendig onde for at vi skal kunne lese dette uten å betale, de gangene jeg ser IE i bruk på norske kommersielle sider må jeg innrømme at det ikke tar seg særlig godt ut. Reklamene prøver å overgå hverandre med masse grelle farger og animasjoner. Jeg er veldig glad vi har tilgang til en norsk nettleser med masse innebygde ekstrafunksjoner, eventuelt som gratis ekstrautstyr på den utenlandske nettleseren. Til fordel for Hardware.no må det sies av sidene blir veldig bra ved å benytte overnevnte alternative nettlesere, det er det ikke alle sider som blir. Jeg bidrar med min andel av inntektene til Hardware.no ved å benytte prisguiden aktivt. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Enig i reklamen, den kan lette fjernes med Adblock. Innholdet derimot, kan vi vel ikke gjøre noe med. Men finnes det ikke en annen som noen av ok.no har lagd ? Technorway f.eks. ? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Synes ikke reklamen er så galen på hw.no jeg... For det første er jo det meste av reklamen faktisk interessant, og for det andre er det svært så oversiktlig til tross for reklamen. Eneste som kunne fikses på var å fjerne den andre store firkanten, eller flytte den lenger ned. Ble litt massivt med de to så tett. MEN, jeg la merke til at det var en svær "kvinneguiden" reklame i går, og det blir litt for dumt. Som nevnt er det ikke så gale så lenge reklamen er interessant (datarelatert). Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Enn så lenge det er hardware orientert reklame skal jeg godta reklamen, men den dagen de begynner å reklamere for helsekostprodukt osv... har de gått for langt. Ellers kunne de kanskje ha ordnet litt opp i enkelte av menyene s.eks, anbefalinger. Men alt i alt er siden knallbra. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
MRN Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Reklame? Hæ? *tenke seg om og finner ut at folk gjerne sitter med default IE og faktisk ser reklame* Eh, jeg synes det er helt fint med reklame, jeg. *plystre* Husk på at Hardware Online AS er et aksjeselskap, og må tjene penger. Måtte det innen Orkla, men noen andre eier HW nå, er det ikke? Reklamen er det for en grunn. Slapp av Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 NB! Jeg uttaler meg her som entusiast og ikke som ansatt i Hardware-nettverket eller Akam.no! Ærlig talt, folkens, slutt med sytingen! Dette har jeg etterlyst før, uten å komme noen vei, men det er loike aktuelt den dag i dag: Er det noe du savner på hw.no, så sitt ikke der og vent på at andre skal gjøre det for deg. Gjør heller noe selv for å skape hw.no til det du ønsket det skal være! Vi får MER enn nok utstyr tilsendt for testing, så det er nok å gjøre for dem som vil gjøre en ekstra innsats. Ikke snakk om været - gjør noe med det! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har ingenting imot reklamen i det hele tatt, jeg syns også reklamen er nyttig, men når reklamen overtar HELE forsiden så syns jeg rett og slett at det går en grense. Det får være måte på hvor nedspammet hardware.no er av reklame. Trenger de penger syns imo at det får pinadø finne det på andre måter også og ikke pøse ut reklamedrit som blinker osv. Hadde reklamen vært i stil med resten av siden så shure, why not...men slik det ser ut i dag så syns jeg det ser rett og slett for jævlig ut. Aetius: you got a point. Dog, jeg har mere en nok med diskusjon.no..det har blitt min bidrag til nettverket. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har ingenting imot reklamen i det hele tatt, jeg syns også reklamen er nyttig, men når reklamen overtar HELE forsiden så syns jeg rett og slett at det går en grense. Det får være måte på hvor nedspammet hardware.no er av reklame. Trenger de penger syns imo at det får pinadø finne det på andre måter også og ikke pøse ut reklamedrit som blinker osv.Hadde reklamen vært i stil med resten av siden så shure, why not...men slik det ser ut i dag så syns jeg det ser rett og slett for jævlig ut. Aetius: you got a point. Dog, jeg har mere en nok med diskusjon.no..det har blitt min bidrag til nettverket. 6940301[/snapback] Fair enough - du bidrar jo langt mer enn de fleste allerede, men det er desverre nok av folk som bare syter og ikke yter. Forøvrig synes jeg ikke reklamen er så plagsom at det gjør noe. Det er forholdsvis ofte at jeg ser tilbud jeg ellers ikke ville vært oppmerksom på takket være reklamen. Jeg kunne lett fjernet den, men jeg har gjort et bevisst valg om å la den vises (at den betaler lønna mi holder jeg utenom her). Det hører jo forøvrig også med at når HW.no nå er eid av Monty og Orkla Media, så stilles det helt andre krav til inntjening og innordning enn når hele greia var eid og drevet av en liten gjeng entusiaster uten andre forpliktelser. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Fair enough - du bidrar jo langt mer enn de fleste allerede, men det er desverre nok av folk som bare syter og ikke yter. Forøvrig synes jeg ikke reklamen er så plagsom at det gjør noe. Det er forholdsvis ofte at jeg ser tilbud jeg ellers ikke ville vært oppmerksom på takket være reklamen. Jeg kunne lett fjernet den, men jeg har gjort et bevisst valg om å la den vises (at den betaler lønna mi holder jeg utenom her). Det hører jo forøvrig også med at når HW.no nå er eid av Monty og Orkla Media, så stilles det helt andre krav til inntjening og innordning enn når hele greia var eid og drevet av en liten gjeng entusiaster uten andre forpliktelser. 6940466[/snapback] Jeg syns det er flott at tilbud kommer på framsiden av hardware.no..klikker ofte på tilbudene fra komplett ol for å se om det er noe å vurdere. Men det jeg stusser på er måten reklamen blir framstilt på. Siden ser fryktelig ut nå rett og slett. Blinkende, distraherende reklamer som jeg syns ikke hører noe sted hjemme i det hele tatt! Hvis reklamen kunne reduseres KRAFTIG i størrelse og oppførsel så kunne jeg ha tollerert det, men ikke pokker når det er slik. Ta å sitt å se litt på hw.no...ting blinker...flash/gif-objekter som flyger avgårde bare for å distrahere deg. Det ser ut som rene dagbladet.no At hardware.no trenger om å tjene penger er jeg klar over, men det er mange ting å tjene penger på, og jeg tror hardware.no rett og slett ville ha tjent seg selv med sette seg ned å granske hvordan reklamen på hardware.no kan bli gjort mere stilfult og samtidig få inn en dialog med selvskapene som skal reklamere på hw.no om at ting må IKKE være flash/animer osv...vi får med oss tilbudene uansett. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Egentlig så driter jeg i at hw.no må tjene penger.. Gidder sjelden å lese der lenger uannsett. Mesteparten av stoffet er rimlig doll for min del. Men så er nå jeg en typsik OK.no leser som likte stoffet som var der i glansdagene. Er vel bare diskusjon.no som 'linker' meg noe særlig grad til hw nettverket lenger. Reklamen er ikke det største probemet i mine øyner med det "nye" hw.no, er vel mer stoffet som faktisk kommer på siden som ikke fenger lenger! Endret 25. september 2006 av Blacki Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Enig i det som blir sagt mot slutten her: Annonsører burde bli ilagt restriksjoner på bannerene de vil ha opp på HW.no To kriterier som ingen lyd og ingen animasjon hadde hjulpet veldig. Det er fullt mulig å formiddle budskapet på en statisk måte. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Til dere som er lei reklamen: Hva med å bruke firefox sammen med adblock? Da slipper du nemlig reklamen. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 jeg er enig med flere her. det er alt for mye irriterende reklamer. at det er der er forståelig, og jeg finner spennende tilbud der av og til, men det er for mye av det vonde. (masse reklamer) og det at de trenger så masse reklamer for å drifte hw.no er bare bull! jeg synes vi alle kunne ha klart oss uten HW.lan, og helikopterturer for kunkurransevinnere osv! (dog, de månedlige konkurransene er artige, og ikke på langt nær like dyre) jeg er også meget enig i de som mener at kvaliteten på innholdet har sunket, jeg har faktisk allerede i det siste begynt å se meg om etter nye steder, når jeg før fikk nok fra hw.no. og sist, og absolutt ikke minst, så savner jeg Overklokking.no og det miljøet. (jeg har vært på 3 treff arrangert i den delen av forumet kalt ok.baren, det var et flott område, det var synd at det ble stengt, og det er synd at det er borte nå.) mvh. (Nylig) Fast leser av Inquirer. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 bare å laste ned firefox og adblock...ingen reklame på noen sider = frihet Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 det er ikke reklamene i seg selv som er det vi klager på, heller mengden og det at de er så "flashy". dessuten så har kvaliteten på artiklene sunket betraktelig, jeg har tenkt det for meg selv tidligere, og det har også vært nevnt tidligere i denne tråden. HW.no bærer mer og mer preg av å være AS. dessuten så vil adblock ikke gjøre så reklamene tar mindre plass, det vil bare forhindre at de lases og vises. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er dere klar over at HW-nettverket er oppkjøpt av en engelskmann ? (http://www.mecom.co.uk/) De stiller krav til bedre inntjening i bedriftene de kjøper opp, og dermed kan vi sannsynligvis se frem til ENDA mer reklame på hw.no og andre innsparinger i driften. HW ble kjøpt opp av Orkla Media for 1 år eller 2 siden, og Orkla Media er besluttet solgt til Mecom i sommer. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 NB! Jeg uttaler meg her som entusiast og ikke som ansatt i Hardware-nettverket eller Akam.no! Ærlig talt, folkens, slutt med sytingen! Dette har jeg etterlyst før, uten å komme noen vei, men det er loike aktuelt den dag i dag: Er det noe du savner på hw.no, så sitt ikke der og vent på at andre skal gjøre det for deg. Gjør heller noe selv for å skape hw.no til det du ønsket det skal være! Vi får MER enn nok utstyr tilsendt for testing, så det er nok å gjøre for dem som vil gjøre en ekstra innsats. Ikke snakk om været - gjør noe med det! 6940202[/snapback] Jeg er ikke helt fornøyd med Nokia-mobilen min heller. Kanskje jeg skal få meg jobb hos Nokia? Dessuten synes jeg det høres rart ut å skulle "gjøre en ekstra innsats" for Orkla. Får ikke testerne betalt for testene de utfører? Diskusjonsforumet er det eneste av hw.no-nettverket jeg ser på som idealistisk. 6941060[/snapback] Du har betalt for Nokiaen din, du har ikke betalt for HW.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Må bare prøve å komme med et innlegg til, før en eller annen "bedreviter" nok en gang hyler over seg selv om at det finnes adblockers i alskens utgaver. Dersom dere gidder å lese mer av tråden enn kun siste post, så kanskje dere vil oppdage at det ikke er reklamen de fleste av oss er misfornøyd med. De av oss med et snev av innsikt i markedsøkonomi, skjønner at hw.no nettverket er et AS som har krav til inntjening ifht utgifter til alt fra servere, drifting og testing til leie for kontorlokaler. - Det derimot vi i litt voksen alder (som kanskje har fulgt hw.no fra fødselen av...) reagerer på, er det KVALITATIVE ved innholdet som presenteres fra dag til dag. Sånn, da fikk jeg liret av meg enda mer frustrasjon...så da er det fritt frem for alle å komme med enda flere poster om adblockers. Endret 26. september 2006 av Slettet-gjmTLx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå