Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med .... ruter? Ehh..

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg skulle kalle Topicen... :blush:

Men, for rundt 2år siden prøvde jeg å sette meg på Active user eller hva det heter på DC++. Men det gikk ikke, jeg snakka med en som skulle ha greie på det meste når det gjalt slik å sburte om jeg hadde en ruter. Jeg svarte nei, og da sa han at det eneste som skulle til da var å klikke active. Jeg prøvde igjen men det gikk ikke, så sa han at jeg mest sansynlig brukte en ruter. Han ga meg link til http://www.portforward.com og sa jeg skulle finne ruteren min i den lista og gjøre slik som guiden sa. Men nei, jeg kunne ikke finne den der. Så jeg ga opp.

Nå for ett par dagere siden prøvde jeg igjen å finne ut hvordan jeg kan bli active. Men ga fort opp...

Men igjen, dukker det opp problem. En kamerat av meg sa jeg skulle sette opp en Counter-Strike server. Greit, jeg gjor det men han kunne ikke connecte. Jeg google litt å fant en link til hvordan dette skulle fikses. Så ser jeg "portforward.com". Men faen heller. Jeg _HAR_ ikke ruter og alle sier jeg har det! Har spurt flere folk... Vet dere hvorfor jeg ikke kan bli active på DC eller sette opp en dedicated CS server?

Hus - Modem - Switch - PC

Ja, Modemet er Modem å Switchen er Switch. Å som jeg har fått høre så er det stor forskjel på Switch å Ruter, å man kan ikke åpne porter med en Switch, for den har allt åpent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver det meste utenom det viktige. Faktiske fakta.

Hvem får du internett av og hva slags? ADSL, Kabel..osv.

Hva heter modemet og switchen. Skriv opp eksakte modell navn.

Kjører du noe firewall software på Pcen din...hvilket?

For at noen skal kunne gi deg noe teknisk innsikt er det viktig med eksakt informasjon om utstyret ditt.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...