rønning Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har nettopp installert ubuntu dapper på en litt eldre bærbar pc. Pcn sliter ikke noe med å holde ubuntu gående, men innimellom henger alt seg og jeg må reboote, noe som er ekstremt irriterende. Noen som har en ide om hva det kan være? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 .... Hva gjør du når det skjer? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 hvor gammel er maskinen, og hvor my cpu, ram osv har du? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Pcn er en lånt pc som jeg bruker til en job for tiden, så jeg vet ikke akkurat hva spesifikasjonene er, er det noen plass å se dette? ALT på pcn henger seg, eneste jeg kan gjøre er å holde inne av/på knappen til den slår seg av.. Det er ikke noe spes jeg holder på med når det skjer, det kan være bare at jeg surfer på nettet Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Du kan kikke på maskinvaren ved å klikke på System->Adminstation->Device Manager (oppgi logon-passordet ditt), men jeg synes personlig at HardInfo 0.4.1 er bedre. Se her for mer info om HardInfo: http://linux1.no/node/1946 Når det gjelder problemet ditt med at PCen henger seg, høres det ut som et maskinvareproblem. Antagelig en minnebrikke, men det må testes ut. Det er i hvertfall det første jeg ville prøvd å bytte. Endret 24. september 2006 av Prognatus Lenke til kommentar
rønning Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Sånn ser det ut: Pentium 3 på 1200mhz 255MB RAM Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 har du prøvd en reinstallasjon, noen errormeldinger.? Maskina der fungerer utmerket med ubuntu. Noe hardware feil kanskje? har du bare latt den stått en stund, når du mener den henger seg? Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 rønning, kjør MemTest86+ fra bootmenyen på Live-CDen. Den er det nederste valget på menyen der. Du kan evt. kjøre dette programmet fra bootmenyen på den installerte Ubuntuen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå