hooch1979 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Har sett en annen tråd på noe av det jeg opplever med min pc, men på den var det ikke noe tips som hjalp. Først kan jeg liste opp mine spec: Kabinett - Raidmax Cobra 822 Miditower CPU - DualCore Intel Core 2 Duo E6600, 2400 MHz Hovedkort - MSI 975X Platinum PowerUp Ed. I975X, Socket-775, ATX RAM - Corsair Value S. PC4200 2048 Mb (DDR2-533) Skjermkort - XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX PSU - Hiper Strømforsyning ATX 580W, 18dB, 120mm Vifte + har 2x 80mm Vifter i front av kabinettet Det er vel det viktigste, nå over til problemet. Jeg har hatt litt problemer med at pc'en henger seg opp i korte trekk eller låser seg helt når jeg spiller spill som WoW og BF. Skjermen henger seg opp på det siste jeg ser på den, nesten som å se på ett screenshot bare en kan enda bevege på musa. Jeg kjører Everest i bakgrunnen for å kjekke temp på Hk og CPU å kan ikke si at CPU blir for varm. Den ligger aldri på mer enn 63 C. Det var først nå inatt jeg opplevde at pc'en hang seg helt opp, andre dager har jeg bare opplevd det som en slags lagg. Så håper inderlig noen har noen forslag til hva jeg eventuellt kan gjøre og hva som skjer. Takk! Endret 23. september 2006 av hooch1979 Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Har sett en annen tråd på noe av det jeg opplever med min pc, men på den var det ikke noe tips som hjalp. Først kan jeg liste opp mine spec: Kabinett - Raidmax Cobra 822 Miditower CPU - DualCore Intel Core 2 Duo E6600, 2400 MHz Hovedkort - MSI 975X Platinum PowerUp Ed. I975X, Socket-775, ATX RAM - Corsair Value S. PC4200 2048 Mb (DDR2-533) Skjermkort - XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX PSU - Hiper Strømforsyning ATX 580W, 18dB, 120mm Vifte + har 2x 80mm Vifter i front av kabinettet Det er vel det viktigste, nå over til problemet. Jeg har hatt litt problemer med at pc'en henger seg opp i korte trekk eller låser seg helt når jeg spiller spill som WoW og BF. Skjermen henger seg opp på det siste jeg ser på den, nesten som å se på ett screenshot bare en kan enda bevege på musa. Jeg kjører Everest i bakgrunnen for å kjekke temp på Hk og CPU å kan ikke si at CPU blir for varm. Den ligger aldri på mer enn 63 C. Det var først nå inatt jeg opplevde at pc'en hang seg helt opp, andre dager har jeg bare opplevd det som en slags lagg. Så håper inderlig noen har noen forslag til hva jeg eventuellt kan gjøre og hva som skjer. Takk! 6926169[/snapback] Har du prøvd dette? sitat: boot up in safe mode - delete the folder "WER1.tmp.dir00" of all the user on your computer - delete all in c:\windows\minidump\ - go to the DOS prompt and write "chkdsk /f" it will probably ask for doing the scan on the next bootup, select "yes" - then reboot it solve the problem for me (for now... http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/8407.html https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...+++henger+++seg Endret 23. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei! 63 grader er egentlig litt my på cpuen. Har du forsøkt andre skjermkortdrivere? God helg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
hooch1979 Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Har nå bare testet med siste skjermkort driveren til kortet mitt da. Skal ta en gjennomgang på det Sunni postet så skal jeg se om det går bedre Edit: Jeg tok og gjorde det du sa Sunni, men jeg fant ikke den mappen i hver profil eller den der minidump mappa heller. KJørte chkdsk også, alt ser ut til å være i tipp topp stand. Kjørte en rask bios flash litt før jeg gikk inn i safemode. Kan være det har fikset problemet. Skal ta å sjekke nå. Endret 24. september 2006 av hooch1979 Lenke til kommentar
hooch1979 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Bios flash funket ikke. Forstår heller ikke hvorfor jeg ikke finner denne mappa som liksom skal ligge inne på hver profil, finner jo heller ikke noen minidump mappe. Kan også nevne at rett før alt henger seg så dropper fps'en fra 60+ til 13 ca., slik gjør den noen ganger så fryser alt opp. Noen som har noen flere forslag ? Endret 24. september 2006 av hooch1979 Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Start-controllpanel-folderoption-view-hidden files and folders.Velg show hidden files and folders Endret 24. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
hooch1979 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Hehe, det der gjør jeg alltid etter å ha installert windows Men har funnet en midlertidig løsning, vet nå ikke om den vil holde i lengden da. Jeg valgte "Windowed mode" på WoW og dermed forsvant all lagg og fps dropp helt, tilogmed frysningene sluttet å skje Forhåpentlig så holder dette litt. Lenke til kommentar
farley Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 har samme problemet selv. Har XFX 7900 gt og aner meg problemet ligger i driveren/nvidia control panel. har testa forskjellige drivere, inlkudert nyeste beta driveren uten at det løste noe. Er veldig åpen for en løsning her hehe Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hehe, det der gjør jeg alltid etter å ha installert windows Men har funnet en midlertidig løsning, vet nå ikke om den vil holde i lengden da. Jeg valgte "Windowed mode" på WoW og dermed forsvant all lagg og fps dropp helt, tilogmed frysningene sluttet å skje Forhåpentlig så holder dette litt. 6930379[/snapback] Bra!! Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hei! Har hatt noenlunde det samme problemet so jeg fikk fikset det for ca en uke siden. Jeg hadde XFX Geforce 6800 XT 256 mb . Leverte inn skjermkortet, fikk ett nytt ett(som ikke var XFX). De sa at XFX har en spesiell type vifte og at skjermkortet blir fort for varmt. Jeg fikk da et nytt et og nå funker alt fint . Så jeg ville klaget til de du kjøpte det av og fått et nytt ett PS! Til deg som skal kjøpe nytt skjermkort, hold deg unna XFX! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå