Gå til innhold

Jeg spiser slik.. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Hei,

Per tiden er jeg på diett. Jeg ønsker tilbakemelding fra folk med litt erfaring om mulig :innocent:

Jeg spiser normalt sett ca 250-300g protein/dag, 120-150g karb og 50-60g karb. Dette gir 2340 kalorier i snitt. Jeg varierer 20% ut fra dette til vanlig gitt dagens aktivitetsnivå etc. I tillegg har jeg 1 spisedag i uken. Da går det nok ned 4000 kalorier fort. Det meste ekstra i form av karbohydrater :) Utover dette har jeg og en lavkaloridag hver 14. dag. Da går det mest i proteinshakes, og kanskje en 50g karb fra frukt. Jeg ligger nok bare på 1000 kalorier disse dagene ca.

Jeg er pt 115kg med en fettprosent på 19%. Jeg ønsker å bruke 16 uker på å nå 10%. Hva sier dere? Kan jeg få til det?

Mvh

Trytowin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er pt 115kg med en fettprosent på 19%. Jeg ønsker å bruke 16 uker på å nå 10%. Hva sier dere? Kan jeg få til det?

6926034[/snapback]

Om jeg ikke tar helt feil innebærer det et vekttap (i fett) på ~10kg.

Med mye kardio og en streng diett vil ikke dette være helt umulig. Tap av muskelmasse/styrke vil være vanskelig (om ikke umulig) å unngå.

Promenader før frokost eller noe alà guerilla cardio er nok høyaktuelt.

Lenke til kommentar

Slettes ikke umulig :) Jeg tror som andre også nevner at du bør satse på guerilla kardio, selv om dette krever en enorm selvdisiplin (ikke like fristende å spurte kortintervaller til man nærmeste kreperer de fleste dagene i uka). Et alternativ vil være at du går lengre turer i moderat tempo, men med et såpass lavt karbohydratinntak vil det kanskje ta litt på muskelmassen allikevel.

Lenke til kommentar
Slettes ikke umulig :) Jeg tror som andre også nevner at du bør satse på guerilla kardio, selv om dette krever en enorm selvdisiplin (ikke like fristende å spurte kortintervaller til man nærmeste kreperer de fleste dagene i uka). Et alternativ vil være at du går lengre turer i moderat tempo, men med et såpass lavt karbohydratinntak vil det kanskje ta litt på muskelmassen allikevel.

6949971[/snapback]

Jeg har mer problemer med å motivere meg for å sykle langt, enn guerilla kardio. Det er jo over så fort uansett. Da klarer man seg gjennom det.

Lenke til kommentar
Jeg har mer problemer med å motivere meg for å sykle langt, enn guerilla kardio. Det er jo over så fort uansett. Da klarer man seg gjennom det.

6952165[/snapback]

Jeg får vondt under tunga av enhver spurt (men særlig hard oppoverbakke-spurt), så jeg holder meg unna det. Derfor har jeg ikke så mye grunnlag for å si om det går fort unna eller ei med guerilla kardio =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...