Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-31 17:53, skrev SuperEkstraDS:

Jeg kom til å skrive at jeg hadde et ******* under instalasjon av et ISDN kort. Når jeg tittet på svaret mitt etterpå fant jeg det strengeste av disse ordene erstattet med stjerner. Er det forbudt å gi litt ekstra av seg selv? Vise følelser?


Om dette også blir sensurert: ordet beskriver et veldig varmt sted under oss.



 

Å ordet var????

Lenke til kommentar

Det er riktig at en del ord får automatisk sensurering, og slik vil det være. Hvis man ikke klarer å ordlegge seg i debatter eller problemstillinger, uten å bruke banneord eller ord som du nå henviser til, syns jeg heller man bør vurdere å gå til innkjøp av en ordbok, eller synonymordbok om du vil.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 17:56, skrev TST:

Det er riktig at en del ord får automatisk sensurering, og slik vil det være. Hvis man ikke klarer å ordlegge seg i debatter eller problemstillinger, uten å bruke banneord eller ord som du nå henviser til, syns jeg heller man bør vurdere å gå til innkjøp av en ordbok, eller synonymordbok om du vil.



 

Delvis enig med deg her, men jeg mener at en diskusjon blir sterkere hvis man tilater seg til å bruke en form for banning.

Lenke til kommentar

Quote:


Delvis enig med deg her, men jeg mener at en diskusjon blir sterkere hvis man tilater seg til å bruke en form for banning.


Tullprat. Kutt ut banning, skriv seriøst og voksent, og du blir respektert deretter. Jeg har i hvert fall vesentlig større respekt for dem som kan utrykke seg på en normal måte i en diskusjon. Husk også at det er mange kristne folk her, og det er respektløst å banne i tide og utide (det er vel egentlig aldri "i tide").

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 18:45, skrev TST:

Quote:


Delvis enig med deg her, men jeg mener at en diskusjon blir sterkere hvis man tilater seg til å bruke en form for banning.


Tullprat. Kutt ut banning, skriv seriøst og voksent, og du blir respektert deretter. Jeg har i hvert fall vesentlig større respekt for dem som kan utrykke seg på en normal måte i en diskusjon. Husk også at det er mange kristne folk her, og det er respektløst å banne i tide og utide (det er vel egentlig aldri "i tide").

 

 

Er du en slags jesusfreak eller no? Banning er det ikke farlig. Du får fram argumentet ditt mye tydligere. Ikke vær så prippen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 19:53, skrev LasseAndreK:

Er du en slags jesusfreak eller no? Banning er det ikke farlig. Du får fram argumentet ditt mye tydligere. Ikke vær så prippen.


 

Jeg håper at dette ikke er seriøst ment, for det er noe av det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Er ment som en spøk ja, men ikke at jeg mener med banning.

Mener alle dere her at en samtale ikke blir "godtatt" hvis den inneholder banning?

At en dialog blir dårlig, og den blir sett på som uvoksent hvis den inneholder banning?

 

F.eks. hvis jeg sier: Det er et jævli. bra hovedkort - nei nå sa jeg noe feil!

 

Sånn er det ikke med meg i allefall. Hender i ny og ne at jeg banner, slik er jeg bare.

 

Jesusfreak var ment som en spøk til TST, har dere ikke sett Training Day? :smile:

Lenke til kommentar

Å sensurere ord blir litt tåpelig. Etter min mening er det innholdet i et innlegg som teller hvis man ser på hvor voksen og moden meningen i innlegget er. Et barnslig/usaklig/uhøflig innlegg blir like ille selv om det står stjerner i hytt og pine, eller forfatteren blir nødt til å omskrive sine kraftuttrykk. Selv banner jeg sjelden, hvertfall ikke skriftlig. Likevel synes jeg at å sensurere andre sine utsagn blir for dumt, det er meningen, ikke ordene som teller!

Lenke til kommentar

Å sensurere ordet/navnet h e l v e t e blir bare for dumt. Himmel og ******* for eksempel. Kan jo ikke sensurere det ordet. Samme med T e l e h o r. Hva er vitsen ?

Når man diskuterer religion så må man jo kunne bruke ordet h e l v e t e mener jeg....

Det gjøres i kirken så hvorfor ikke her ?

Da bør det heller slås ned på der hvor ordet blir useriøst brukt.

 

Og, man trenger ikke å banne for å utrykke seg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...