Runar Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Dette er koden jeg bruker for alle linker: a, a:visited { text-decoration: none; color: #115187; } a:hover { text-decoration: none; color: #fff; background: #115187; } Det blir bakgrunnsfarge på alle linker (og det skal det være), men når en link består av et bilde, blir det en slags bakgrunnsfarge på bildet. Ikke akkurat på selve bildet men 5 pixler ned fra bildet. Dette er irriterende siden det er ikke meningen at det skal være sånn, så noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Prøvde å gi bildet en class, og "a.linkImages img { background: none; } og a:hover img { background: none; } men det virket ikke. Siden kan sees live på , ved å holde musen over bildene. Endret 20. januar 2010 av Runar Lenke til kommentar
Svendsen2 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 du må sette border="0" Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 du må sette border="0" 6926233[/snapback] Det har ingenting med saken å gjøre. Dessuten har jeg allerede gjort det. Lenke til kommentar
Svendsen2 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 background: #115187; <- hva med å fjerne den biten der? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 background: #115187; 6926493[/snapback] Trodde ikke jeg var nødt til å si at det er meningen å ha bakgrunnsfarge på vanlige linker, men ikke bildene. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 a img { background: none; } En ting jeg ikke skjønner er hvorfor du har a, a:visited... a er en fellesvelger for alle linker, og hvis du ikke definerer noen :visited, vil denne få de samme egenskapene som du har satt på a.. Hvis du hadde skrevet a:link, a:visited derimot.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 a img { background: none; } 6927573[/snapback] Fortsatt det samme problemet. Kan det være fordi bildene har en class som gir de 15px margin under? Hvis jeg fjerner den blir ikke bakgrunnsfargen like "stor". Lenke til kommentar
fakey Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) a:hover img { background-color:transparent; } Hvis det ikke funker kan du prøve denne: a:hover img { background-color:transparent !important; } Hvis ikke dette funker pleier jeg å gjøre det slik: #div_med_bilder_som_linker a:hover { background-color:transparent; } Endret 24. september 2006 av banansplitt Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Er noe rart, for blir ikke bakgrunnsfarge bak selve bildet, men UNDER bildet. Ingen av kodene over løser problemet. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er noe rart, for blir ikke bakgrunnsfarge bak selve bildet, men UNDER bildet.Ingen av kodene over løser problemet. 6927748[/snapback] Jo den siste skal fungere. Bare legg alle bildelinkene dine inne i en div og bruk siste koden jeg ga deg. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Takk for hjelpen, løste problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå