Gå til innhold

Treningsmetode ønskes revidert :)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har testet litt forskjellige treningskonsepter selv, og funnet en 2-3 jeg virkelig liker. Jeg lurer litt på om noen kan komme med konstruktive innspill på disse slik at jeg kan få fortsatte fremganger i min trening.

Periodisering

All trening er nesten bortkastet uten (for min del). Konseptet går ut på å cycle treningsintensiteten over perioder. Det er jo umulig å trene hardt over lang tid uten bruk av juks, og det gidder jeg ikke. Dette konseptet ligger til grunn for all min trening egentlig. Jeg liker å trene slik:

man/tirs/tors/fre - jeg kjører igjennom hele kroppen 2 ggr uke, med 1. til 3. sett pr muskelgruppe.

De konseptene jeg bruker (som jeg veksler mellom er)

Doggcrapp (www.intensemuscle.com)

Ladders ( http://www.myorevolution.net/forums/showthread.php?t=145)

Dogcrapp er et system som bygger på rest-pause teknikker, mens ladders er et konsept som er utviklet av Dan Moore og Børge Fagerli.

Begge disse er basert på hyppig treningsfrekvens og rundt 20 reps per sett.

Håper på konstruktive innspill.

Trytowin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Først, nå har min kone født vårt første barn, så jeg er litt stressed :) Beklager om svaret blir litt kokobananas.

Jeg må nevne at jeg for en 10-12 år siden var en veldig aktiv krabat og trente ekstremt seriøst med mål om å få til en proffkarriere i kroppsbygging. Dette gikk i dass da jeg fikk kjæreste og prioritetene ble videokvelder hjemme med rødvin og masse snacks :) Regner derfor med at muscle memory faktisk eksisterer, og at mine gains er basert på dette. Før/Etterbilder skal jeg nok klare å oppdrive ja :) Legger disse ut på en annen site etterhvert. Legger ut link dit herfra da.

Mvh

Trytowin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...