Gå til innhold

Noen tekster på websider er uklare

Anbefalte innlegg

Jeg installerte windows xp (service pack 2) på nytt på maskinen min, og nå er noen fete (bold) fonter uklare på web sidene.

Ser at alle fonter som installeres med windows xp er ikke blitt installert og at Internet Explorer 6 har bare noen få fonter.

Har prøvd å reinstallere Windows Xp flere ganger, i håp om at den endelig klarer å kopiere alle filene, men det hjelper ikke. :( Maskinen fungerte helt fint inntil jeg gjorde ren installasjonen, og den samme cd'en har jeg brukt for å installere windows xp mange ganger før. På noen web sider for eks. vg.no, er mye av den fete teksten uklar.

Jeg har prøvd å forandre skriften på IE6 på verktøy menyen, men det hjelper ikke. Har også prøvd clear type font verktøyet, det hjelper heller ikke.

Tror at alle windows fontene må kopieres/installeres og de nødvendige fontene må deretter kopieres/installeres til å fungere med IE6.

Skjermen min er en Panasonic LC50S (TX-D5L31F).

Kan noen hjelpe meg med dette, please.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret.

Ja. Jeg har prøvd det, og veldig mange andre løsninger. Bla. har jeg oppgradert grafikkort driveren, men den fungerte ikke. Da formaterte jeg disken og reinstallere windows på nytt igjen, fordi jeg var ikke sikker på om det kan forårske andre problemer.

Fra kontrollpanell > skrifter og fil>installer, klarte jeg å installere noen flere fonter enn det som var blitt installert, men, ser at det mangler fremdeles mange fonter som er standard for XP.

Tror problemet ligger i at browseren ikke gjennkjenner fontene som er brukt, da den ikke har alle fontene tilgjengelig. Men, jeg vet ikke hvordan jeg kan få kopiert de manglene fontene til XP og deretter få det inn på IE 6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...