Gå til innhold

FS D8800 eller Acer TM 634LC


robinlar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av dem egentlig.. hvis du skal spille spill.

 

Dette er jo to relativt ulike maskiner, personlig ville jeg valgt Acer, da denne er mindre, har 15" SXGA+ skjerm, og bruker mobile pentium 4.

 

Antar at 8800 er litt raskere pga. stasjonær cpu høyere klokket, men bråker garantert mer også.

 

Mitt tips: Acer. (hvis du ikkek har andre muligheter, hvis du kan kjøpe compaq EVO 800, gå for den!)

Lenke til kommentar

Dette er jo to bærbare i to vidt forskjellige klasser, Amilo D 8800 er en såkalt semi-bærbar.

Med mer kraft, mer diskplass, er litt tyngre og større. Da jeg ikke ser at jeg har noe reellt behov for å ha en superlett snerten liten sak velger jeg heller en pc med mer kraft og plass isteden. Denne maskinene har også, vil jeg anta, større muligheter for utvidelser/oppgraderinger.

 

- Jeg kommer sjelden å ha behov for å bære denne maskinen mer enn 20 meter. 1 kg mer ?? ... who cares!

 

- Den bråker uansett mindre en en stasjonær sak. (og er man ekstrem kan man drepe vifta uten at CPU vil ta noen skade av det, men på bekostning av kraft :smile:

 

- Mer prosessorkraft.

 

- Maskinen leveres med større harddisk en det andre alternativet. (40GB mot 30GB)

 

- Svært sjelden jeg har personlig behov for å bruke en bærbar hvor det ikke fins tilgang på strøm.

 

Derfor har jeg bestillt Amilo D 8800

 

Fremdeles fornøyd med mitt valg...

Lenke til kommentar

Er jo forsåvidt klar over det, men vil nå allikevel presisere PC-Worlds råd(i disse tider med overdreven fokus på prosessorytelse):

 

"PC World Norge har alltid anbefalt å kjøpe bærbare PCer med prosessorer designet for bærbare, selv om disse kan være noe dyrere og ha noe dårligere ytelse. Ytelsesforskjellen er neppe merkbar for folk flest, og bærbare med stasjonær-PC-prosessorer er vanligvis en god del større og tyngre enn maskiner med prosessorer laget for bærbare, i tillegg til at de har dårlig batterilevetid."

Lenke til kommentar

From [L]337-Zonic

********

tja, old news, se her:

 

http://www.barbara.no/nyheter/august/120802.html

 

Her står det:

Vi lurer på om trenden med skrivebordsprosessorer i bærbare PC-er kommer til å dø fullstendig ut etter dette.

 

(Kilde: The Inquirer

 

Men Non-Ice har noen gode argumenter for Amilo..

Dette selvfølgelig for hans bruk.

 

Så uansett så er det viktig å vite hva en skal bruke en Laptop til... for så å velge det som passer en best. Det er jo også 2 helt ulike i design.

 

Ta det som appelerer deg best. Men tenkt nøye igjennom alle de negative innslagene om Amilo.. så kanskje det er Acer som er best i lengden!

 

Personlig så har jeg valgt Acer uten tvil.

 

/anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...