Piratpjokken Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Vel.. Hva gjør egentlig ingeniører og teknikere? Jeg vet at det er felere linjer de kan gå. Men generelt. Hva gjør de? Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Alt mulig. Alt etter hvilken linje de går Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 La oss si byggingeniør da Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Teknisk annsvarlig på det meste. Regner ut hvor mange bolter en bjelke må ha for å holde seg oppe. Regner ut hvor mange tonn betong ett fundament må ha for å holde bygningen over. Regner ut vinkelen en støtte konstruksjon må ha for å tåle vekten. Går rundt på byggeplassen og gjør ettermålinger og sjekker at de stemmer opp mot utregningene gjort i forkant. osv osv osv... Det handler mye om å regne ut ting, vite egenskapene til bygge materialer og hvordan forskjellige materialer påvirker hverandre. Dette er veldig overfladisk fortalt da...det er mye mer enn dette..men det gir en grov oversikt. AKIRA Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hva gjør en siving som har fullført Fysikk og matematikk studiet på NTNU a? Lenke til kommentar
maxell Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hva gjør en siving som har fullført Fysikk og matematikk studiet på NTNU a? 6947983[/snapback] Sitter å venter på at Erik Thorstvedt ringer og forteller at de er kommet inn på Heia Tufte! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hva gjør en siving som har fullført Fysikk og matematikk studiet på NTNU a? 6947983[/snapback] FysMat-linja på NTNU er egentlig "potet-linja". De som går ut fra fysmat jobber med ekstremt mye, forskning, lærere, i oljeindustrien og i bank og finans. Litt mere info får du her. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Huff! Jeg har virkelig problemer med å finne ut hva jeg skal bli ass Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 du får trøste deg med at du ikke er den eneste Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Huff! Jeg har virkelig problemer med å finne ut hva jeg skal bli ass 6952204[/snapback] Skriv opp en liste over dine interesser. Ting som engasjerer deg og hva du synes du er dyktig på. Dette kan være alt fra hobby ting til veldig små ubetydelig ting. Bare sett opp listen og se om noe peker seg ut. Jeg elsket å tegne som liten og er idag Multimedia Designer. Det var min vei inn i arbeidslivet. AKIRA Endret 26. oktober 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå