Gå til innhold

Vifte-oppgradering på spillepc

Anbefalte innlegg

hei, jeg skal oppgradere min pc, og tenker da mest på kjøling og en romslig harddisk. siden jeg er så lat, og ikke har så veldig mye kunnskap på kjøling og slikt hadde det vært fint med noen anbefalninger av STILLEGÅENDE kjøling.. pc'n min høres ut som en støvsuger nå, og jeg har særdeles lyst til å endre på dette. jeg håper at ut i fra mine komponenter at dere kan fastslå hvilke type kjøling som egner seg best, og helst billigts. ønsker ikke å overklokke komponenter, så ekstremkjøling trengs ikke.

alt er stock, det vil si at jeg ikke har endret på noen ting. alt er rett ut fra esken.

ASUS A8N-SLI hovedkort

AMD Athlon 64 3800+

Club3D nVidia GeForce 7800 GT

Western digital 250 GB, husker flere detaljer

2 stk. OCZ OCZ4001024V3 1024 Mb

håper på svar, og som sagt, stillegående er høyt ønsket

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det skjermkortet og prosessoren som bråker mest? isåfall funker den viften på begge deler?

6928827[/snapback]

Jeg burde forklart mer.

Den jeg satt opp er cpu-vifte. Normalt er boxed-viftene til AMD veldig stille, men om du ønsker å bytte så kan du bytte til denne.

Men det er mulig at skjermkortet bråker mer, og da må du se etter en annen vifte.

Og forresten, det hovedkortet har vel vifte på brikkesettet? Kanskje den bråker. Passiv kjøling kan benyttes der.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...