enry Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Det står i nyhetene; I tredje kvartal hadde AMD 11,6% av markedet mens Intel hadde 86,8% av det samme markedet. Jaja. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 uffamg...Legger meg ned å griner vis AMD går kont!! DA MÅ ETT ALTERNATIV KOMME!! Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 hvis AMD går konk kommer en p4 2.4Ghz til å koste 12k ellerno.. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 det der må være tall som viser fordelingen mellom Intel og AMD på verdens maskinpark per i dag, og som dere vet finnes det en del gamle Intel-prosessorer der ute... Det hadde gitt et langt bedre bilde dersom man tok for seg for eksempel pc-salget for 2001 og så hvor mange som kj¢pte AMD og hvor mange som kj¢pte Intel! Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Intel har vel alltid hatt større markedsandel enn AMD, og jeg har ikke hørt noenting om at de skulle gå konkurs? Vel tjener de mindre penger, men de har kanskje også færre ansatte som skal ha penger? dvs. mindre inntekter og mindre utgifter enn Intel. Er ikke 100% god på økonomien deres, men det er vel noe slikt? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Jeg orker ikke tenke på hvordan cpu markedet ville blitt med monopol :sad: AMD går ikke konk, som sagt ovenfor så er dette tall fra mange år tilbake (?), så det har jevnet seg mer ut nå. iallefall her på forumet virker det som flesteparten har amd. ikke noe rart, siden cpuene deres har mye bedre ytelse til mindre frekvens og pris. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 AMD er best!!!!! de er i værtfall billiggst.. :-] Men jeg har hørt noe om at Sony og torshiba skal samarbeide for og utvikle en prossesor.... Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 AMD er best!!!!! de er i værtfall billiggst.. :-] Men jeg har hørt noe om at Sony og torshiba skal samarbeide for og utvikle en prossesor.... Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Ja amd har veldig lite nytt og komme med for tiden kun gamle prosessorer og sviktende salgstall Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Har fått intrykk av at salget til AMD har stupt i det siste. Ihvertfall har inntjeningen gjort det. Det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest diverse om AMD i media, er at hele AMD står og faller på Hammer serien. Kommer den ikke tidsnok til å kunne få et forsprang til Intel kan det bli snipp, snapp... Lenke til kommentar
Mio Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Får håpe det kommer noe annet som kan gi dem konkuranse da. Ellers blir jo cpu markedet like dyrt som for noen år siden. AMD har vel sikkert noe lurt på lager får man håpe. Kanskje AMD har en hemmelig super cpu prosjekt på gang som vil slå ut Intel engang til. Tviler,men.. Jeg kjøper ikke det siste og beste uansett..får bra ytelse i dag selv om man ikke kjøper siste skrik av cpu og skjermkort.Så min XP1900 holder en liten stund fremover enda håper jeg..hehe [ Denne Melding var redigert av: Mio på 2002-10-31 18:24 ] Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Tror dere bør se på historiken til AMD før en kommer med teorier om konkurs, AMD er tross alt ikke ny i markedet. OG det er ikke bare prossesorer de lever av! For de av dere som har skrudd litt industri elektronikk kan kanskje erindre komponenter som navnet AMD har vært prentet inn på. :smile: http://www.amd.com/us-en/Corporate/AboutAM..._52_533,00.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 De henger litt etter siden "alle" ingeniørene jobber med hammer og dermed har ikke framgangen på Athlon vært så sterk i det siste. Noen problemer med overgangen til 0,13mikron har hller ikke hjulpet mye. Får håpe de kommer sterkt tilbake med hammer. Kanskje historien om overgangen fra K6-2/K6-III til Athlon gjentar seg... K6-2/K6-III hang jo et stykke etter intel (særlig på slutten), så kom Athlon og rulet stort.. AMD sprang jo ring omkring Intel i et helt år etter det. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 kommer jo ikke som en bombe utsetning av hammer og papir lanseringer,en grunn til at folk unngår er jo at den er tregere enn intel og at folk vet at hammer kommer og xp fases ut,personlig hadde jeg aldri kjøpt et system som jeg vet fases ut i løpet av et år og erstates av noe nytt. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Tallene representerer 3dje kvartal i år. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Vel, situasjonen tilbake i 1999(rundt der iallfall) var ganske lik denne. Det gikk rett til bunns med AMD. Etter at K6-III floppa, så satset de alt på Athlon. Enten ville de gå konkurs, ellers så ville de slå tilbake - kraftig. Athlon var jo en stor suksess, så kanskje Hammer også kommer til å "revolusjonere" prossesormarkedet som Athlon. Bare AMD skynder seg litt. Det er lite å tjene på papirlanseringer... Lenke til kommentar
TRS Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 for et par år siden så holdt Intel på og gå konk pga de hoppet for fort frem på CPU markedet, og de hadde for mye folk......men som dere ser så overlevde de....så jeg tror jammenmeg ikke AMD går konk heller.... både Intel og AMD HAR gode prosessorer :smile: men litt annet....er det ikke noe som heter Cyrix eller noe slikt?? evt er cpu'ene deres bra?? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hammer blir sikkert en suksess men neppe noe ala Athlon siden Intel den gangen sto "svakt" i forhold. Idag står de ganske sterkt. Konkurrent er vel heller ordet. Eurofighter : Intel sleit vel i 1986 - og det endte med at de bla trakk seg ut av DRAM men det er snart 20 år siden... Konkurranse er bra - det gir deg og meg mer kraft for mindre penger Lenke til kommentar
enry Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-10-31 17:51, skrev karl hungus:det der må være tall som viser fordelingen mellom Intel og AMD på verdens maskinpark per i dag, og som dere vet finnes det en del gamle Intel-prosessorer der ute...Det hadde gitt et langt bedre bilde dersom man tok for seg for eksempel pc-salget for 2001 og så hvor mange som kj¢pte AMD og hvor mange som kj¢pte Intel! Du må lese det du har lest(?) en gang til, - for det du skriver ovenfor er skviebom. Det som sto i nyhetene, - som jeg her referert, - er salgstallene! - Og det er ingen grunn til å misforstå slik du har gjort og gjør ... :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå