Fr0ysa Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Har oppgradert minnet mitt med 1024 MB RAM. Så nå har jeg 1,50 GB RAM, men jeg merker ikke noen stor forskjell. Det er mulig jeg bare ikke legger merke til sånt, men det hadde jo vert greit å fått bekreftet at minnet faktisk fungerer som det skal. Hvordan kan jeg finne ut om minnet fungerer som det skal? For eksempel i Oppgavebehandling eller noe sånt? Kan noen hjelpe meg her? Hvor står det og hva skal det i så fall stå der? Endret 23. september 2006 av Fr0ysa Lenke til kommentar
snarius Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har du sjekka under Kontrollpanel>System? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Tviler egentlig på at forskjellen vil være spesielt merkbar. Vil du teste om RAM-en din funker, så ta en titt her. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 For generell test av minnet (for å se om det har problemer) anbefales memtest86 (søk på google for nedlasting). Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 For det første viser de fleste PCer hvor mye minne som er installert under POST (Power On Self Test) hver gang du starter maskinen. I tillegg kan du som noen har nevnt se det på Systemegenskapene i Windows. Om du merker noen ytelsesforbedring ved sette inn 1 GB ekstra når du allerede har 512 MB kommer an på hva du bruker PCen til. Hvis du bruker PCen til programmer/oppgaver som krever mye minne bør du helt klart merke en forbedring. Start Task Manager (Oppgavebehandlig) og se på Performance-tab'en (Ytelse-tab'en). Se på minnebruken. Hvis det ikke overstiger 512 MB når du kjøre de programmene du pleier vil du neppe merke noen ytelsesforbedring. Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Benchmark pcen din.. først med 512 så med 1024 tror du vil merke forskjell da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå