Theludders Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Hei .. Jeg har problemer med min " SM-BUSSKONTROLLER ". Jeg har installert windows XP PRO på nytt, installert alle drivere og gjort alt klart til å brukes Men, det er en driver igjen. Jeg går inn på Egenskaper > Maskinvare > Enhetsbehandlig : Der ser jeg at " SM-BUSSKONTROLLER " mangler drivere. Jeg vet ikke engang hva denne hardware'n er for noe. Hvis noen kunne hjelpe, hadde det vært gull På forhand, mange takk Ludde Endret 23. september 2006 av Theludders Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Ingen CAPS i topicen, takk.. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Prøv legg inn support driver CDen, oppdater driver ifra Enhetsbehandlingen Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Prøv legg inn support driver CDen, oppdater driver ifra Enhetsbehandlingen 6925106[/snapback] den har jeg ikke.. Har kjøpt systemet, uten driver cd... Hmm, har satt inn en SCSI-kontroller i PCI sporet og koblet til en SCSI harddisk.. Kan dette ha noe å si ? Jeg har ingen aning jeg ... Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Ta en tur i Bios å se om der er ok i innstillinger ? Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Ta en tur i Bios å se om der er ok i innstillinger ? 6925288[/snapback] Ok, dette hørtes fornuftig ut.. Men, hva skal jeg se etter ? Hva er "innstillinger som ikke er OK? " ... Hvis du skjønner hva jeg mener .. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3&s=hardware.no Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Prøv legg inn support driver CDen, oppdater driver ifra Enhetsbehandlingen 6925106[/snapback] den har jeg ikke.. Har kjøpt systemet, uten driver cd... Hmm, har satt inn en SCSI-kontroller i PCI sporet og koblet til en SCSI harddisk.. Kan dette ha noe å si ? Jeg har ingen aning jeg ... 6925143[/snapback] Du fikk med driver-Cd for hovedkortet? Og denne er installert (første ting etter at Windows er installert)? Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Prøv legg inn support driver CDen, oppdater driver ifra Enhetsbehandlingen 6925106[/snapback] den har jeg ikke.. Har kjøpt systemet, uten driver cd... Hmm, har satt inn en SCSI-kontroller i PCI sporet og koblet til en SCSI harddisk.. Kan dette ha noe å si ? Jeg har ingen aning jeg ... 6925143[/snapback] Du fikk med driver-Cd for hovedkortet? Og denne er installert (første ting etter at Windows er installert)? 6925386[/snapback] Får å være ærlig, nei.. Jeg kjøpte en Dell maskin, hvor den orginale DELL WIndows XP PRO plata følger med.. Her skulle denne plata finne alt av drivere til systemet, noe det også gjorde. Altså skjermkort og ethernet kort måtte jeg legge inn selv, men det er jo greit. Prøvde å søke etter driver i system32 fila (som det stod i den linken du postet, men dette funket ikke) Er så irriterende å irritere seg for noe du ikke vet hva er til ... takker for alle svar ! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Nå var det ikke jeg som hadde link i innlegget mitt så dlinken kan jeg ikke gå god for. CDen som fulgte med ditt DELL-system skulle inneholde alle nødvendige basis drivere. Det kan imdlertid være at du bør oppgradere disse. Sjekk på Dells sider for din maskinmodell. Hvis det er installert annen hardware som ikke var emd fra Dell sin side må du evt.hente oppdatrete drivere fra produsentenes hjemmesider. Søk på google gir en del tilslag på "SM-busskontroller". Det ser ut til at de fleste anbafaler å installerer hovedkortsdrivere (og at spørsmålene er rellatert til DELL). Anbeafler deg å søke å se om tilslagene har løsninger som også passer deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå