Muffinman Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har reinstallert filserveren min med WinXP pro. Etter å ha lagt inn driveren for den ekstra ide/raid-kontrolleren på hovedkortet får jeg feilmeldingen om at "enheten kan ikke starte (kode 39), og at driveren enten er skadet eller mangler. Imidlertid får jeg ikke reinstallert driveren da XP selvfølgelig finner alt i orden og ikke lar meg gjøre prosessen på nytt. Fjerne driveren får jeg heller ikke gjort. Bruker forresten nyeste driver fra Asus sine sider. Tips, noen? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 En ørliten bump...har reinstallert WinXP og prøvd på nytt med forskjellige drivere, men resultatet er det samme. Enheten kan ikke starte, men "kode 10" nå... Forbaska rart siden burken fungerte fint med w2k og at jeg henter ferske drivere rett fra Asus sine sider... Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Drivere til hoved kort o.l har svært lite med windows som opperativ system, flytter denne til hardware > Hovedkort Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Greit nok...når jeg setter kontrolleren i raid-modus i bios blir den riktig installert, men den ene disken jeg har tilkoblet dukker jo ikke opp i diskbehandling eller andre steder. Den blir funnet når kontrolleren poster i begge modi. EDIT: En midlertidig løsning er tatt i bruk...koblet to 250GB disker til kontrolleren og kjører den i raid modus, og har satt opp et stripet array. Her skal video og musikkfiler ligge og spilles av fra. Sikkerheten er ikke den beste, selvfølgelig, men jeg har backup av alt på en annen maskin og nå har jeg jo "kjøpt" meg litt tid for å finne ut hvordan få kontrolleren til å fungere i "vanlig" modus. Endret 24. september 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Ny runde...skal sette opp et software raid 5 og behøver da å kunne kjøre kontrolleren i IDE-modus, men windows "finner ingen driver som passer til enheten" når den kjører i denne modusen. På Asus sine sider finner jeg kun drivere til Promise 378 raid kontroller, lurer på om det er disse som er de riktige når kontrolleren ikke skal kjøres i raid-modus. Trenger litt hjelp her, må få dette til å fungere før jeg kjøper resten av diskene til raidet. EDIT: Det rare er at dette fungerte med forrige installasjon som var med W2k. Etter å ha sett litt rundt på Asus sine faq-sider samt googlet litt finner jeg ingen løsning. Hva eer det som skjer...? Endret 11. november 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå