Gå til innhold

Selge eller beholde D70, når jeg har D2h

Anbefalte innlegg

Sitter og tenker. Jeg har ikke så mye tid til foto for tiden, men merket at jeg i italia klarte meg fint med d70 og D2h, bildene ble flotte. Ingen a2 utskirfter kanskje, men veldig fine.

Nå sitter jeg og klør etter å selge D70'en,og kjøpe D2x eller D200, men så begynte jeg å tenke. Vil det egentlig være å kaste bort hardt opparbeide penger, når jeg tydeligvis presterer bra med D2h og D70?

Om noen vil kan de se i linkene mine, der er bilder som jeg har tatt hittil. Jeg tror egentlig jeg er like god fotograf om jeg kaster vekk 10 000 på d200 eller 18-30 000 på D2x nå, som om jeg utsetter det 3-4 år og beholder d70 og d2h til den tid.

noen som kan hjelpe, eller kutte mine mindre pengenyttige tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At man er/blir like god fotograf uansett utstyr er bare tull. Det som er rett er at man i teorien kan bli like god fotograf. Hvis du er misfornøyed med utstyret så blir det liggende på hylla mye oftere, så enkelt er det.

Problemet er at det er vanskelig å vite om man blir mer fornøyd med annet utstyr uten å prøve det en stund.

Hvis du bruker kameraet aktivt så vil jeg tro at D200 vil være verdt pengene i forhold til D70. D2h/D2x vet jeg ikke så mye om.

Lenke til kommentar
At man er/blir like god fotograf uansett utstyr er bare tull. Det som er rett er at man i teorien kan bli like god fotograf. Hvis du er misfornøyed med utstyret så blir det liggende på hylla mye oftere, så enkelt er det.

Problemet er at det er vanskelig å vite om man blir mer fornøyd med annet utstyr uten å prøve det en stund.

Hvis du bruker kameraet aktivt så vil jeg tro at D200 vil være verdt pengene i forhold til D70. D2h/D2x vet jeg ikke så mye om.

6925465[/snapback]

det blir kanskje brukt noen ganger i måneden eller noe.

Lenke til kommentar

CHristian86,

Det stopper ikke å klø selv om du kjøper D2x(s)...

Hvis du skal oppgradere så vil en investering i bedre (gjerne brukt) opptikk og solid stativsystem være smartere enn nytt kamerahus når utgangspunktet er D70/D2h

Bildegalleriet ditt (og de fleste andre fotografers) viser at kamera og optikk ikke er det svakeste ledd...

Lenke til kommentar

SOM SAGT: ikke kamera som gjør bildene, det er det mannen bakom som gjør. Kamera utgjør kanskje 10% av et godt bilde. Desverre klarer ikke kamera å lage en god komposisjon og vurdering av lys F.EKS!! Har utallige ekspempler på dette (finner dem bare ikke akkurat nå). En så irriterende ting som skjeve horisonter bør du klare å kunne fikse i PS(om ikke live) om du higer etter et bedre kamera. Tar du ikke bilder som krever 5bps(sport/ski) trenger du ikke annet enn d70/d80.

Lenke til kommentar
CHristian86,

Det stopper ikke å klø selv om du kjøper D2x(s)...

Hvis du skal oppgradere så vil en investering i bedre (gjerne brukt) opptikk og solid stativsystem være smartere enn nytt kamerahus når utgangspunktet er D70/D2h

Bildegalleriet ditt (og de fleste andre fotografers) viser at kamera og optikk ikke er det svakeste ledd...

6925753[/snapback]

fint, penger spart :p

for sport har jeg D2h, for vanlig har jeg begge. Tror det får bli slik en god stund fremover, men skulle ønske jeg fant flere som ville på fotballkamper...liker å ta bilder der nemlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...