Christian86 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Sitter og tenker. Jeg har ikke så mye tid til foto for tiden, men merket at jeg i italia klarte meg fint med d70 og D2h, bildene ble flotte. Ingen a2 utskirfter kanskje, men veldig fine. Nå sitter jeg og klør etter å selge D70'en,og kjøpe D2x eller D200, men så begynte jeg å tenke. Vil det egentlig være å kaste bort hardt opparbeide penger, når jeg tydeligvis presterer bra med D2h og D70? Om noen vil kan de se i linkene mine, der er bilder som jeg har tatt hittil. Jeg tror egentlig jeg er like god fotograf om jeg kaster vekk 10 000 på d200 eller 18-30 000 på D2x nå, som om jeg utsetter det 3-4 år og beholder d70 og d2h til den tid. noen som kan hjelpe, eller kutte mine mindre pengenyttige tanker? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 At man er/blir like god fotograf uansett utstyr er bare tull. Det som er rett er at man i teorien kan bli like god fotograf. Hvis du er misfornøyed med utstyret så blir det liggende på hylla mye oftere, så enkelt er det. Problemet er at det er vanskelig å vite om man blir mer fornøyd med annet utstyr uten å prøve det en stund. Hvis du bruker kameraet aktivt så vil jeg tro at D200 vil være verdt pengene i forhold til D70. D2h/D2x vet jeg ikke så mye om. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 At man er/blir like god fotograf uansett utstyr er bare tull. Det som er rett er at man i teorien kan bli like god fotograf. Hvis du er misfornøyed med utstyret så blir det liggende på hylla mye oftere, så enkelt er det. Problemet er at det er vanskelig å vite om man blir mer fornøyd med annet utstyr uten å prøve det en stund. Hvis du bruker kameraet aktivt så vil jeg tro at D200 vil være verdt pengene i forhold til D70. D2h/D2x vet jeg ikke så mye om. 6925465[/snapback] det blir kanskje brukt noen ganger i måneden eller noe. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 CHristian86, Det stopper ikke å klø selv om du kjøper D2x(s)... Hvis du skal oppgradere så vil en investering i bedre (gjerne brukt) opptikk og solid stativsystem være smartere enn nytt kamerahus når utgangspunktet er D70/D2h Bildegalleriet ditt (og de fleste andre fotografers) viser at kamera og optikk ikke er det svakeste ledd... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg ville investert i et stativ med vater, du har mye skjeve bilder i galleriet ditt. Lenke til kommentar
kayennefetter Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 SOM SAGT: ikke kamera som gjør bildene, det er det mannen bakom som gjør. Kamera utgjør kanskje 10% av et godt bilde. Desverre klarer ikke kamera å lage en god komposisjon og vurdering av lys F.EKS!! Har utallige ekspempler på dette (finner dem bare ikke akkurat nå). En så irriterende ting som skjeve horisonter bør du klare å kunne fikse i PS(om ikke live) om du higer etter et bedre kamera. Tar du ikke bilder som krever 5bps(sport/ski) trenger du ikke annet enn d70/d80. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 CHristian86, Det stopper ikke å klø selv om du kjøper D2x(s)... Hvis du skal oppgradere så vil en investering i bedre (gjerne brukt) opptikk og solid stativsystem være smartere enn nytt kamerahus når utgangspunktet er D70/D2h Bildegalleriet ditt (og de fleste andre fotografers) viser at kamera og optikk ikke er det svakeste ledd... 6925753[/snapback] fint, penger spart for sport har jeg D2h, for vanlig har jeg begge. Tror det får bli slik en god stund fremover, men skulle ønske jeg fant flere som ville på fotballkamper...liker å ta bilder der nemlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå