Gå til innhold

TV-Kort til Scaleo C ? (MSI Mega PC 915)


leif666

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Scaleo C (MSI PC "Mega PC 915)

Info om maskinen på komplett.no her

 

Da jeg fikk den hadde den ikke tv-kort. Kontaktet Fujitsu i Norge som sa at dette var ekstrautstyr, og at jeg skulle ta kontakt med en av 3 underleverandører. (frontpanelet fungerer ikke uten. jeg har inst. SCMSetup1 )

 

Jeg sendte mail til alle tre, men fikk i svar at de kun forhandlet maskinene, og ikke ekstra utstyr. (blant annet komplett.no)

 

Er det noen her som vet hvilket TV-Kort jeg trenger til denne maskinen? Både tv og radio må kunne samarbeide med frontpanelet.

post-55244-1159041223_thumb.jpg

Endret av leif666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen av disse??

 

MSI TV @nywhere A/D, Hybrid TV Tuner PCI (Analog Select and Digital DVB-T

 

Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE PCI, Tv-kort m/radio, MCE, Retail

 

Hauppauge! WinTV-HVR1100MCE, PCI, Analog Tv-Tuner & DVB-T(Digital-TV),Bulk

 

Har ikke mediasenter, så MSI sitt passer egentelig best. Men det står ikke noe om det er godkjent for win-MCE, det gjør det på de to kortene fra Hauppauge.

 

Siden jeg har Dreambox trenger jeg ikke mediasenter. Kortet skal kun brukes til å kunne se på tv & på radio på pc`n.

Endret av leif666
Lenke til kommentar

leste denne anmeldelsen fra komplett om maskonen:

Kjøpte denne PCen til moder'n. Overrasket over hvor mye en får for pengene; Vannkjøling, Wifi, "Entertainment PC". Fant ut at dette egentlig er en MSI PC "Mega PC 915". Her er MSI sin side; http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=609&kind=4

 

Måtte bare finne driverene for knapper / volum kontrol i front fra MSI sine sider, her er link for download;

 

http://us1.msi.com.tw/support/swr_exe/nb_s...CMSetup1.71.rar

 

Har også lasted ned Home Theater (krever nøkkel) som utnytter displayet ved avspilling av CD/DVD; Her er link;

 

http://us1.msi.com.tw/support/swr_exe/bbn_...eTheater2.5.zip

 

Med dette "lille" ekstra, ble utnyttelsen en heeeeeelt annen :D

 

ellers tror jeg jeg ville gaatt for hauppauge! det er blant de mest utbredte merkene, altsaa mindre problem siden de fleste tv prog har haupppauge! som standard i "godkjent" lista si...

 

dette gaar paa blant annet chip/tuner type tror jeg, men det faar noen andre svare paa

Lenke til kommentar
Måtte bare finne driverene for knapper / volum kontrol i front fra MSI sine sider, her er link for download;

6926331[/snapback]

 

Joda, jeg har installert alt dette, :thumbup:

 

Men det hjelper ingenting så lenge det ikke er tv/radio kort i maskinen. Fronten er fremdeles sort, men volumknappen våknet til liv etter dette.

 

Av de som er av MCE og som ikke krever mediasenter er.

 

Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE, PCI, Low Profile, Tv-kort m/radio, Bulk

 

Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE, PCI, Tv-kort m/radio, Bulk

 

Så du ville ikke anbefalt dette fra MSI?

MSI TV @nywhere A/D, Hybrid TV Tuner PCI (Analog Select and Digital DVB-T

Endret av leif666
Lenke til kommentar

fant ut at medfoelgende mediasenter er intervideo sitt..

ville valgt hauppauge! for sikkerhets skyld

"det er blant de mest utbredte merkene, altsaa mindre problem siden de fleste tv prog har haupppauge! som standard i "godkjent" lista si...

 

dette gaar paa blant annet chip/tuner type tror jeg, men det faar noen andre svare paa"

 

er dumt aa kjoepe et tv kort, bare for aa finne ut at kortet ikke er stoettet av programvaren du bruker. (det kan godt vaere at det funker fordiom)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...