the_fire Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Som topic sier, hva gjør hvilemodus med pcen? Og hva gjør skjermsparer da? Noe jeg har glemt? Det jeg vil vite er hva som påvirker nedlastning via P2P. Hvilken "modus" vil være best å bruke når maskinen skal stå lenge på. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Skjermsparer ber skjermkortet slå av sync-signalene, da slår skjermen seg av. Selve PC'en er like operativ. Det er to typer hvilemodus, standby og hibernate. Standby er en strømsparingsmode, all aktivitet stopper men den er kjapt klar til aksjon. Hibernate er dyp søvn. Alt i memory blir lagret på disken, og så blir alt slått av. Det er altså ingenting som skjer i hvilemodus, kan ikke brukes med P2P. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Takk for svar. Hvor kan jeg velge standby/hibernate da? Hva er default på XP? Endret 23. september 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
Gonzo2 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Om du har vanlig stil på windwsen kan du holde skift over standby for å få hibernate. Standby er default. Om du går på kontrollpanel->strømalternativer kan du velge om den skal gå i standby automatisk etter x antall min. + endel andre alternativer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå