Gå til innhold

Hvor stor lerret kan jeg ha :

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har lært skal man sitte lerretstørrelse x 3 fra lerretet. Så det vi si at hvis du skal sitte 4 meter fra :

4meter / 3 = 1,333m lerretstørrelse.

1,3333m = 133cm / 2,54 = 52,36"

Så et lerret på rundt 52 tommer ville være passe.

Personlig ville jeg valgt litt mindre. Mulig det blir litt kornete med såpass stort.

(Hvis noen finner "regnefeil" så skrik ut! )

:)

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Og langt bør den være fra lerretet ?

6924787[/snapback]

Med "den", mener du projektoren eller sitteplassen? De forskjellige projektorene har forskjellige kasteavstander, sjekk manualen til den aktuelle projektoren. På en vegg som kun er 1.85 meter bred ville jeg definitivt ha valgt så stort lerret som det er plass til. Du skal vel ha høyttalere også, regner jeg med, og da blir det ikke mye plass igjen.

Etter hva jeg har lært skal man sitte lerretstørrelse x 3 fra lerretet. Så det vi si at hvis du skal sitte 4 meter fra :

4meter / 3 = 1,333m lerretstørrelse.

1,3333m = 133cm / 2,54 = 52,36"

Så et lerret på rundt 52 tommer ville være passe.

Personlig ville jeg valgt litt mindre. Mulig det blir litt kornete med såpass stort.

(Hvis noen finner "regnefeil" så skrik ut! )

6927373[/snapback]

3X avstand var jo voldsomt da.. 52" på 4 meter er knøttlite, da kan man like godt kjøpe en TV. Selv har jeg 106" på ca samme avstand, og synes det er passe. Jeg vet at enkelte foretrekker enda større bilde, men husk at veldig stort bilde stiller større krav til kilden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...