Xmir Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei. Etter at ruteren som jeg fikk fra NGT tok kvelden, så er jeg nå på utkikk etter ny ruter. Så billig som mulig, men som også fungerer bra på de fleste områdene da. Det er bare 2 personer som skal benytte seg av nettet. Ser at butikkene har noe som heter aksesspunkt, hva er dette og kan det eventuelt også benyttes i stedet for en ruter? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Hvorfor ikke ringe NGT og få tilsendt en ny router? Men i hvertfall, hvis routeren har tatt kvelden så er det en router du trenger. Et accesspoint er kun den trådløse senderen til en trådløs router. Altså en måte å utvide nettverket med trådløst nettverk på. Hvilke routere jeg vil anbefale: Linksys WRT54GC (kr 595,-) Linksys WRT54GL (kr 750,-) Endret 23. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Her er det egnetlig hverken router eller accesspunkt du trenger - men et ADSL-modem. Husk at det er tre forskjellige funnksjoner som kan være samlet i en enhet - men for å kunne nå NGT må du ha noe med bredbåndmodemsfunksjonalitet. Hva er betegnelsen på den enheten du har fra før? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 det er en slik netoip 3351. Kom ikke igjennom på tlf, og jeg vil gjerne ha noe litt mer ordentlig enn enn den jeg fikk da, men som ikke koster noe særlig mer enn 300kr da... Stabilitet er vel egentlig det viktigste, men det må jo fungere å laste ned og spille da. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 det er en slik netoip 3351. Kom ikke igjennom på tlf, og jeg vil gjerne ha noe litt mer ordentlig enn enn den jeg fikk da, men som ikke koster noe særlig mer enn 300kr da... Stabilitet er vel egentlig det viktigste, men det må jo fungere å laste ned og spille da. 6925342[/snapback] Hvis ikke du vil bruke mer enn 300kr så tror jeg du sliter litt.. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Er det sånn at man må bruke 600 kr +++ for at en ruter skal funke? Har ikke noe behov for trådløs, bare at den holder nettet i live. Lenke til kommentar
mar Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 det er en slik netoip 3351. Kom ikke igjennom på tlf, og jeg vil gjerne ha noe litt mer ordentlig enn enn den jeg fikk da, men som ikke koster noe særlig mer enn 300kr da... Stabilitet er vel egentlig det viktigste, men det må jo fungere å laste ned og spille da. 6925342[/snapback] Sikker på at det er ruteren og ikke linjen som er død? Så du vil være sikker på at du får en mer "ordentlig" ruter enn Netopia 3351? Lykke til, er vel en av de (om ikke den) beste ruteren som deles ut av ADSL levrandører her i landet. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Ok... har ingen peiling på rutere i det hele tatt, men ja jeg er sikker på at det er ruteren. Skal prøve å få kontakt med ngt på mandag. For at den skal funke så må jeg presse tpen skikkelig hardt inn, ellers så registrerer den ikke kabelen. Men men. Takk for hjelpen. Prøver en ny runde med ngt først, og så får jeg eventuelt leter etter en annen. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Tror ikke du får noe bedre uten å måtte betale en god del mer enn 300 kr for det. NGT deler vel ut sånt gratis (må gjerne betale frakt). Hva har du imot netopiaen egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå