the_fire Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei. Har en iAudio X5 jeg har lyst til å koble til et par høytalere. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. Jeg har planlagt å bruke 2000 kr, jeg vet det er lite, men det er det jeg har. Jeg har tenkt litt på et microannlegg ala dette, en boomblaster, pc-høyttaler eller et par høytalere pluss et en forsterker. Vil ikke ha bruk for mp3-avspilling fra cd, DAB-radio, radio, DVD-spiller eller annet "tøv". Trenger kun å kunne spille av fra mp3-spilleren, enten via phono-kabel (blir vel det) eller via USB selv om det erlite sansynlig at jeg finner dette hos billigmodeller (men absolutt et pluss om det er det). Vil ikke spille høyt. Skal ha disse ved sengen, slik at jeg kan sovne til musikk, og vokne til musikk (om det er vekkeklokkefunksjon gjør det ingenting, men har vekkeklokke-timer på mp3-spilleren). Jeg vet jeg ikke kan forvente super lyd. Men det vil være bedre enn ingenting. Om noen har noe de har erfaring med er det helt greit at de legger inn et ørlite review av annlegget. Produktinformasjon for X5 Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 T-amp+Små dynavoice høytalere og du har noe som er ganske bra . Test. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Ja det er nok det beste du for når du har så lite budsjett Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvor kan jeg få tak i T-amp? Har ikke sett noen nettbutikker som har den inne (eller i det hele tatt). Det å bestille rett fra importøren er jeg litt tvilsom til, da jeg har mindre god erfaring med dette (annet produkt, annen importør). Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvem er det som impoterer T-Ampen da? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Klikk her for å få kontakt med importøren Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 En Trond Hafnor, Audiosearch. Ikke noen nettside etc. Han virker jo passelig troverdig, men som sagt har jeg mindre god erfaring med handel fra enmannsforetak. Tenkte å kjøpe Dynavoice Magic S-4 og noen gode kabler, hva syns folk om det? Legge mer penger i høytalere? Og hvilken kabler? Og trenger jeg DVD-spilleren som var i Lyd og Bilde-artikkelen? Jeg kan jo bare koble til via Jack-3,5 mm-kabel. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har du ringt fyren og snakka med ham? Det er iallefall en på AVForum som har handla seg ampen, du kan jo spørre ham om hvor han fikk tak i den Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Har du ringt fyren og snakka med ham? Det er iallefall en på AVForum som har handla seg ampen, du kan jo spørre ham om hvor han fikk tak i den 7092168[/snapback] Sendte epost til han for en stund siden. Han selger den til 420,-, og anbefaler meg å forhåndsbetale ( ! ) denne varen, siden etterspørselen er så stor. Det er på dette punktet jeg tviler på personen. Ser for meg en TV2-hjelper-deg sak, hvor Kristoffer aldri fikk varen eller pengene tilbake. Personen på AVForum hadde kjøpt sin på thinkgeek.com, en nettbutikk i USA. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Tror ikke at det kommer til å skje, men skjønner at du tviler Lenke til kommentar
mintman Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Jeg har også hørt veldig mye bra om Dynavoice høytalerene og vurderer disse selv faktisk. Du kan lese en lang tråd om de her: http://avforum.no/forum/hoyttalere/38716-s...r-kjopt-na.html Selv kjennere av Hi-Fi skryter disse opp i skyene. Koster vel 995,- hos Komplett. Endret 20. oktober 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 gstavdal helt riktig det! De får til det Eltax ikke klarer, å lage gode produkter til en veldig billig penge! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Går god for Dynavoice F6, kjører disse sammen med en Yamaha v450 jeg kjøpte brukt for 1000kr og det låter ganske imponerende. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det jeg har hørt er at det lønner seg seg å plugge igjen portene bakpå for å få litt mer ut av bassen. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Hvilken kabler skal jeg kjøpe da? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Biltema høyttalerkablene er faktisk veldig bra i forhold til prisen. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Som jeg skrev i posten over så skal det lønne seg tette igjen porten bak på høytallerne for å få bedre resultat av bassen. Er det noen som vet hvordan man enklest gjør dette? Hva tetter man med? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Du får kjøpt "propper" som puttes inn i bassreflekts røret Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 "Propper" er ikke nødvendig. Man kan bruke sokker også. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Enda ikke kjøpt. Har ikke hørt noe fra importøren, men sendte mail nå. Biltema er det ikke her, noen andre nettbutikker som selger gode rimelige (men brukbare) høytalerkabler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå