MagnusW Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg har i det siste blitt keen på å utdanne meg som pilot og fly jagerfly! Jeg har derfor et par spørsmål: - Noen snakket om pilot skole på vgs, må man gå dette? - Hvordan er lønnen for en jagerflyger i luftforsvaret? - Hvor kan man jobbe? Bare luftforsvaret? Er vel ikke så mange private organisasjoner som driver med jagerfly Dette er det jeg kommer på av spørsmål nå Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg tror de fleste jagerflypiloter tjener relativt mye, men du må være i utrolig god fysisk form og ikke ha noen som helst form for sykdommer eller skader. Når det gjelder hvilken linje du må ta, så tror jeg det holder med generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Du må også ha 100% godt syn. Det sies at bare 5 % norges befolkning KAN bli jagerflyger. Og det er lite. Hørt at de tjener ca 1 million i året. Men du er bundet til forsvaret, tror det var over 10 år. Det er en veldig dyr utdanning, og de kan jo ikke bare la deg gå da! Hørt at du også trenger en hjerne... - dessverre. Lykke til! Lenke til kommentar
different Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Her står det litt info, det er mer hvis du klikker litt rundt på siden. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 hoho, 1 mill i året uten å måtte betale for hus og sånt? uansett, 1 mill i året er bra Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 uansett, 1 mill i året er bra Tatt i betraktning hva du faktisk utfører, så er ikke 1 mil i året noe å skryte av. 1. Arbeidstidene lammer mye av "familietid" 2. Du utsetter deg selv for stor fare (du kan skytes ned og bli torturert, evnt drept) 3. Psykiske problemer er mer utbredt i slike yrker, skyldfølelse over å ha drept mange sivile i et mislykket og dårlig kordinert bombeangrep kan gå deg til hode. Ikke la lønna lure deg. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 uansett, 1 mill i året er bra Tatt i betraktning hva du faktisk utfører, så er ikke 1 mil i året noe å skryte av. 1. Arbeidstidene lammer mye av "familietid" 2. Du utsetter deg selv for stor fare (du kan skytes ned og bli torturert, evnt drept) 3. Psykiske problemer er mer utbredt i slike yrker, skyldfølelse over å ha drept mange sivile i et mislykket og dårlig kordinert bombeangrep kan gå deg til hode. Ikke la lønna lure deg. Sant, tenker du virkelig å bli noe som driver og dreper mennesker? DREPER? Det er jo helt sinnsykt at du tenker på det. Lenke til kommentar
C_D_R Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Var i luftforsvaret som våpensystem ass på F-16 og snakka med en del piloter. Må bare først si at min store drøm var å bli jagerflyver, men pga dårlig fargesyn gikk det ikke. Men anyways, jagerflyver yrket er utrolig hypa opp. Ikke for å avsløre for mye var det ca 14 fly oppe per dag, og når det holder til over 100 piloter på basen sier det seg sjøl at det ikke blir så mye flytid per pilot. Blir mye tid på simulatoren, og i klasserommet. Så faktisk flytid er lite. Og lønna for en fenrik som er nyutdannet fra USA ligger på litt under 400k, så det er ikke så veldig over vanlig lønn. Men du stiger jo etterhvert som du stiger i gradene. er hardt å være pilot, veldig mye kjedelig stoff og terping. Men når du først er oppe i lufta er jo alt verdt det. Ah, hvor kult det hadde vært å være pilot. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 er jo pilot jeg vil bli, lønn eller ikke lønn:P men, som sagt før her, så er det nok psykisk krevende å være jagerflyger på mange måter. det skader jo ikke å prøve, men trur det er bedre at jeg søker meg inn på trafikkflyger med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå