Gå til innhold

Hvor lang tid tar returen hos Komplett?


Anbefalte innlegg

Nå må jeg presisere at jeg ikke snakker om tiden det tar fra jeg sender pakken inn, til jeg for den tilbake. Men tiden det tar fra jeg for mailen om at pakken er mottat, og til jeg for beskjed at de er ferdig med testingen, og har funnet varen defekt, i orden, osv.

 

Det er snakk om et HK her. Og jeg fikk beskjed den 28.10 at pakken var mottat og åpnet, og at jeg skulle få beskjed når det skjedde noe. Har ennå ikke hørt noe. Tar det så lang tid og skjekke et HK??

 

_________________

pc-crash.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-10-31 17:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sendte ett DOA Hercules 9700Pro som dem mottok på forrige fredag, mandag ringte jeg og ba om å få bytte til Crucial som dem hadde inne på lager og på tirsdag så hadde dem sendt det nye Crucial kortet, så tre arbeidsdager fra mottatt til utsendt nytt er ikke gale.. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn en 40 gb ibm 60gxp disk som slutta å fungere ordentlig (ikke død, men den nektet å oppdater ledig plass når jeg slette noe - måtte formatere for å få ledig plass).

 

Komplett mottok på en mandag, da jeg ikke hadde hørt noe på torsdag sendte jeg en mail til de og spurte om ca hvor lenge det ville ta. Svaret var at de "har det travelt og kommer til å se på den etter neste uke." Ble skuffa!

 

Men 4 post-dager senere fikk jeg ny 120gxp disk. Så totalt altså 1,5 uke fra de fikk den til jeg fikk den igjen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 17:10, skrev Arctic:

Nå må jeg presisere at jeg ikke snakker om tiden det tar fra jeg sender pakken inn, til jeg for den tilbake. Men tiden det tar fra jeg for mailen om at pakken er mottat, og til jeg for beskjed at de er ferdig med testingen, og har funnet varen defekt, i orden, osv.


Det er snakk om et HK her. Og jeg fikk beskjed den 28.10 at pakken var mottat og åpnet, og at jeg skulle få beskjed når det skjedde noe. Har ennå ikke hørt noe. Tar det så lang tid og skjekke et HK??


 

Hei der.

 

Vi har et mål om å behandle returer i løpet av tre virkedager hos oss. I tider med stor pågang må vi dessverre bruke litt mer tid, akkurat som at det går raskere når vi har lite å gjøre (send derfor returforespørsler på sommeren) :smile:.

 

For øyeblikket melder vår retur avdeling at de ligger på ca. syv dagers behandlingstid. Vi synes ikke dette er godt nok og har derfor utvidet lokalene til det dobbelte, samt ansatt enda flere folk til å behandle returer. Vi håper derfor at vi er nede på målet om tre dagers behandlingstid i løpet av kort tid igjen. Til informasjon så har vi for kort tid siden vært helt nede på to dagers behandlingstid, men utfordringen ved større pågang er å finne kvalifiserte folk på kort tid...

 

Det vi ikke kan gjøre så mye med, er hvor lang tid det tar fra en kunde sender en retur til den er mottatt hos oss og postgangen tilbake. Det er derfor korrekt (slik som Artic sier) at behandlingstiden er fra man får melding på mail om at pakken er mottatt på retur, til man får ny melding om at den er ferdig og lagt til utsending.

 

Posten bruker jo selvsagt litt tid på å både sende en pakke fra kunde til oss, og fra oss tilbake til kunde og dette er jo dager som kommer i tillegg til selve behandlingstiden hos oss. Pakker til retur blir sortert hver ettermiddag.

 

Vi anbefaler alle kunder om å bruke returskjema på sin webkonto på http://www.komplett.no. Dvs logge seg inn på konto som da man bestilte, trykke på "Returer" og fylle ut skjemaet der. Da får man en mail tilbake med et returnummer og denne mailen kan man skrive ut og legge sammen med pakken som skal sendes til oss. Dette fører nemlig til at returpakken blir sortert rett når den kommer til oss, og dette er med på å holde behandlingstiden så lav som mulig. Pakker som bare er sendt til oss, uten å ha vært igjennom dette tar det lengre tid for retur å finne ut av og det øker dermed behandlingstiden generelt på den avdelingen.

 

Det beste hadde selvfølgelig vært at produsentene ikke hadde feil på produktene sine, men det kan ta litt tid....

 

Ved alle spørsmål om retur, salg, produktinfo m.m. er det bare å ta kontakt med Komplett.no Salg på tlf. 33 47 14 00 eller mail [email protected]. Vi holder åpent her mandag - fredag fra 08.00 - 17.00

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har selv selv sendt inne en vare til komplett nå. Varen er ferdig behandlet står det på websidene deres. Jeg mottok et "kredittnota" fra de i går.(noe jeg ikke har peiling på hva er).

Men pengene er ikke ankommet konto.

Hva er kredittnota? Skal jeg ta dette med i banken å få utlevert pengene?

Eller vil pengene ankomme kin konto snart?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-02 15:22, skrev corcky:

Heisann. Jeg har selv selv sendt inne en vare til komplett nå. Varen er ferdig behandlet står det på websidene deres. Jeg mottok et "kredittnota" fra de i går.(noe jeg ikke har peiling på hva er).

Men pengene er ikke ankommet konto.

Hva er kredittnota? Skal jeg ta dette med i banken å få utlevert pengene?

Eller vil pengene ankomme kin konto snart?



 

Hei,

 

En kredittnota er det motsatte av en faktura.

Dersom man f.eks benytter angrefristen og returnerer varer, så blir dette sendt til returavdelingen vår som krediterer dette, og du får en kredittnota i posten som en kvitering på at dette er gjort. Samme kvitering går også til økonomiavdelingen som vil da betale ut pengene til din konto. Det kan gå noen få dager fra du får kredittnota i posten til pengene står på konto, litt avhengig av hvilken bank du bruker.

Selve kredittnotaen du får i posten er kun en kvitering. Du skal ikke gjøre noe med denne, for pengene kommer rett til oppgitt kontonummer.

 

Komplett.no Salg

Lenke til kommentar

5 dager tok det for mitt defekte Abit KR7A.

 

2 dager ned til Komplett, 1 dag hos Komplett og 2 dager opp igjen til meg.

 

Syns det var raskt nok jeg. går vel ikke stort raskere i mitt tilfelle pga postgangen. :grin:

 

Komplett.no har alltid hatt et stort + i min bok. :grin:

Lenke til kommentar

kremt. returnerte et hk til itbutikken jeg...

tok 2,5 mnd før det kom et nytt ett i posten... som også var defekt(helt dødt).

 

tok 3 uker før de fikk pakken og 3 dager fra de sendte et nytt til jeg hadde det hjemme.

sikkert noe med at når man skal sende det til så skal det gjennom deira norske mann...

hvis man ser bort fra frakt tid så har de brukt nærmere 2,2 mnd bare på å ordne meg et nytt hk.

 

fikk melding i e-post med en gang de konstanterte feil. "vi sender en ombyttet vare til deg", det var alt som stod der. det de ikke nevnte noe om var at dei skulle sende kortet mitt til taiwan og la dem sende et nytt et til dem for så å videresende det til meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...