Elgjeger Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Hei! Jeg har et eldgammelt luftgevær fra 1949, som jeg gjerne skulle ha hatt kikkertsikte på. Men problemet er det at "sluttstykket" sitter iveien akkurat der et kikkertsikte skal sitte Det finnes jo slike kikkertsikter som man fester langt frem på våpenet, så hvor får jeg kjøpt et slikt sikte?? Endret 30. september 2006 av Elgjeger 1 Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hvis du har et så gammelt luftgevær så tviler jeg sterkt på at du får kjøpt noe sikte til det. Forresten; Hva skal du med kikkertsikite egentlig? 1 Lenke til kommentar
Timur Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Vet ikke helt hvordan luftgeværet ser ut, men du får iallfall kjøpt slike kikkertsikter på XXL. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det må være fester/spor for kikkertsiktet hvis du skal bruke dette, men på ett så gammelt luftgevær ville jeg ikke brukt kikkertsikte, tror det ser bedre ut uten på ei slik gammel luftrifle. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Nå skal ikke jeg begynne å skryte over egne evner, men man kan trefe ganske godt med vanlig skursikte også. Og man skyter skjelden over 15-20 m med luftgevær, så kikkertsikte hadde jeg heller montert på en salongrifle. Men, dersom du likevel skal ha kikkertsikte, kan du ta turen innom xxl eller g-sport(f.eks) Artig å skyte med luftgevær,god trening. Men lurt å kjøpe et med bra kvalitet. Hadde et som tålte 1000 skudd, så kolapsa det. Har et fungerende nå, selv etter ca 5000 skudd! Endret 25. september 2006 av varmit Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Da e et dåli sekte som e på, så dæffør sku e ha hadd et! Å førrestn.. korr ska du med så my sminke inni datamaskin din... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hva er vitsen med kikkertsikte på luftgevær? Skal man treffe noe som er langt unna, må man jo sikte langt over uansett? 1 Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 holdte de bare 1000 og 5000 skudd før de kollapste? Mitt har sikkert skutt minst 200 skudd pr. år i sikkert 30 år og holder fortsatt, men det spørs jo hvor lenge til.... Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 *2000 skudd ikke 200.... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Nei ikke nødvendigvis. Jeg hadde et til 400 kr, nå har jeg et bedre. Det jeg mente var at det har skutt 4000 skudd uten at jeg har merket forskjell i treffpunkt eller styrke i fjøra. De gode gamle tyske geværene er seige, så det holder nok en stund til om det ser bra ut nå Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har hatt luftgevær som har blitt skutt flere 10.000 - talls skudd med og fungerte bra. Men tilbake til det gamle luftgeværet, du bør kunne ha mulighet for å feste dette. Nå selges kikkertsikter spesielt for luftgevær, våpensøilen i Bergen har hatt dette tidligere. Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Ja, de tyske geværene er seige ja Det er et gammel Haenel jeg har Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Hvis du har et så gammelt luftgevær så tviler jeg sterktpå at du får kjøpt noe sikte til det. Forresten; Hva skal du med kikkertsikite egentlig? 6935623[/snapback] korr e ska med kikkertsekte? Ja, da sku du vel likt å visst... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (fuglejakt selfølgelig) 1 Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg liker ikke at folk skal ha kikkertsikte på luftgæver. Blir mye bedre å skyte viss du lar være! Dessuten skyter man aldri på noe som er så veldig langt borte med de alikevel! Tren uten, er mye raskere og mye mer artig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå