Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slår seg rett av -LØST-


Anbefalte innlegg

Jeg har en PC med et MSI K8N Neo2-FX hovedkort, en Athlon 64 3000+ (tror jeg), og en 512 mb brikke ram, husker ikke merke.

 

Pcen har fungert veldig bra over lang tid, men jeg bestilte en ny harddisk jeg ville sette inn, og dagen jeg fikk denne skrudde jeg av pcen på vanlig måte, og koblet ut strømmen bak. Så fant jeg ut at jeg ikke fikk tid til å sette i harddisken i dag. Koblet da til strømmen igjen og skrudde på pcen. Ingen endringer gjort inne i pcen, ikke engang åpna den.

 

Problemet som da møtte meg var at pcen skrudde seg av med en gang den ble skrudd på. Fikk en fin liten "startlyd" med vifter og greier, og så skrur den seg rett av. Hvis det er til hjelp blinker også "power" lyset framme på pcen, med 1 sekunds mellomrom eller.no.. Prøvde å koble ut strømmen, vente litt og koble til igjen. Samme greiene, pcen ville ikke holde seg på mer enn et sekund.

 

Jeg åpnet den dermed og prøve å koble fra harddisken, kobla til strøm igjen og skrudde på, og da ville den plutselig på.

Tenkte først at harddisken var død, men når jeg prøvde å koble til den helt nye harddisken skjedde det samme. Med harddisk koblet til vil den ikke engang på, uten harddisken, helt normalt. Kan boote Ubuntu LiveCD som jeg forsåvidt må bruke nå, men et harddiskløst system er ganske ubrukelig for meg.. :(

 

Noen tanker? Er det strømforsyningen? Er det hovedkortet? Dette problemet gjør meg gaaal, men er ihvertfall temmelig sikker på at harddisken er i orden da, takk gud.. skal teste denne senere..

Endret av KrizzE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette problemet kommer uansett hvilken harddisk jeg har kobla til. Problemet oppstod av seg selv uten at jeg rørte noe, da hadde den virka fint siden januar tror jeg.. Men nå fant jeg ut at jeg faktisk har en annen strømforsyning jeg kan teste med.. Trodde det var en gammel ATX uten P4 kobling men den hadde visst det likevel :p *teste*

Endret av KrizzE
Lenke til kommentar
Har nå testet med en annen strømforsyning og dette gjorde susen. Maskinen er nå igjen oppe og går. Fant ut at jeg hadde en Q-TEC strømforsyning, noe jeg aldri kommer til å kjøpe igjen :|

6924473[/snapback]

hehe fint at du fikk fikset det.Selv har jeg mist og har fått mer og mer respekt for dårlige powersuplayer. :)

Lenke til kommentar
Har du noen billige anbefalinger? Er fattig student og må bare ha noe som fungerer stabilt, er også en fordel om den ikke bråker så utrolig..

6924560[/snapback]

:) Nei jeg er ikke kjent med merkene.Har lest litt rundt om strømforsyninger.

Mitt inntrykk er at de mange psuer verken leverer det de sier og leverer ujevn strøm.

Med for lite strøm kan ram bli ødelagt.

På grunn av at hardware er allerede overklokket fra produsentene kreves det bedere psu.

Jeg ville tro at forumet Strømforsyning kan gi deg den beste hjelpen. :thumbup:

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...