DJViking Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Jeg tok nettopp å reinstallerte OpenOffice fra 2.0.2(Som kommer med SUSE) til 2.0.3 som jeg nedlastet selv og pakket ut. Først slettet jeg en RPM pakke gnome-integration som jeg mente jeg ikke trengte, og fordi OpenOffice ikke ville installeres med den fordi jeg manglet noen Gnome pakker. Jeg hadde tidligere fjernet nesten "alt" av gnomepakker som jeg mente jeg ikke hadde behov for, da jeg bruker nesten ingen Gnomeprogrammer. Så etter jeg slettet denne gnomepakken fra OpenOffice tok jeg en rpm -ivh *.rpm og alle resterende pakker ble installert uten problemer. Deretter installerte jeg min desktop-integration pakke for mitt SUSE system. Denne gikk også uten problemer. Men nå som OpenOffice er reinstallert finnes jeg ikke den under min KDEmeny. Kan dette ha noe med den gnome-integrationpakken jeg slettet? Skjønner ikke hvorfor OpenOffice trenger den da jeg ikke bruker Gnome. Edit: Dette står om pakken openoffice.org-gnome-integration Needed to get OOo to behave as a nice desktopcitizen on gnome (respect some system preferences, etc). So installing this is still recommended unless you never want to run gnome. Endret 23. september 2006 av DJViking Lenke til kommentar
salah Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Du kan jo fint bruke KDEMenu til å lage egne snarveier og menyer? Er ikke så mye slit Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Du kan jo fint bruke KDEMenu til å lage egne snarveier og menyer? Er ikke så mye slit 6924100[/snapback] Jeg finner ikke de enkelte programmene, calc, writer, impress og alle de andre programmene som det måtte være som jeg ikke vet om. Ellers kunne jeg gjort det. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Trodde KDE og gnome stort sett fulgte freedesktop-standarden, dvs. gnome følger bare freedesktop, mens kde i tillegg har sin egen greie. Så om du slenger inn gnome-pakka, så legger den antagelig inn de riktige .desktop-filene som putter ting der du vil ha det. Prøv? Er jo bare å ta rpm -e dersom det ikke funka... Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Trodde KDE og gnome stort sett fulgte freedesktop-standarden, dvs. gnome følger bare freedesktop, mens kde i tillegg har sin egen greie. Så om du slenger inn gnome-pakka, så legger den antagelig inn de riktige .desktop-filene som putter ting der du vil ha det. Prøv? Er jo bare å ta rpm -e dersom det ikke funka... 6924288[/snapback] Tenkte å gjøre det, men prøver å holde det så Gnone minimalistisk som mulig på systemet. Lenke til kommentar
salah Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) I console: oobase for Base oocalc for Calc oodraw for Draw ooimpress for Impress oomath for Math .. osv I console kan du du skrive oo og trykke Tab-tasten to ganger fort etter hverandre for å få opp alle alternativene. Funker ikke dette, kan du jo søke på filene, som f. eks. find / oocalc. Håper du får det til. Endret 23. september 2006 av salah Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 KDE menyen er fremdeles uten OpenOffice. Jeg forandre litt på instillingene i OpenOffice.org hurtigstarter. Der stod installasjonskatalogen for OpenOffice på /usr/lib/ooo2.0/ Når jeg installerte OpenOffice ble den lagt inn på /opt/openoffice.org2.0 Når jeg forandret hurtigstarteren spratt alle OpenOffice programmene opp i den i systemtray og jeg kan starte dem derfra. Men det er litt rart siden jeg installerte openoffice.org-desktop-integration-suse som da skulle ordnet disse susespesifikke forskjellene. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 deskto-integration er sikkert ting som integrasjon med konquerror etc. ... Prøv å legg inn gnome-pakka da. Er jo bare å slette om det ikke funka? .desktop er kryss-desktop, men det var gnome som begynte å bruke det først. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Nå kom OpenOffice opp på KDE menyen. Og jeg trengte ikke gnome-integration. Skjønner ikke hvorfor det tok så lang tid før den dukket opp Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Minner om matlab og lisenstull. Deaktiverte ett nettverkskort, og to uker etter fant matlab ut at "oj, jeg finner vist ikke mac-adressa! PIRAT!!". *lukkesegutenåsinoeideheletatt* *grr* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå