Gå til innhold

Hvorfor er XP innstalert med FAT32 og ikke NTFS?

FuzzFuet

Anbefalte innlegg

Hei :)

For en stund siden kjøpte vi en Acer 3023WLMi bærbar med XPHomeSP2.

Saken er at det er innstalert med FAT32 filsystem og ikke NTFS som hadde vært bedre på alle vis.

Tenkte jeg skulle gjøre noe med det, men før jeg rakk det tok HDD i pcen kvelden så den var på service og fikk en ny en (som var 20gb større enn orginalt :cool: ) og de skulle innstalere XP igjen, denne gangen var det også med FAT32 :ermm:

Hvorfor innstalerer de med FAT32?

Når NTFS har blitt bedre på alle måter om jeg har fortått det riktig.

Er det en måte og konvertere fra FAT32 til NTFS? Vet det er mulig og gjøre det fra FAT16 til 32. Eller må jeg innstalere XP på nytt selv for og få NTFS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eeeeeeh. Recovery programmene bassert på Linux? Hvor har du det fra?

De recoveryprogrammene jeg har sett som følger med datamaskinen ligner mer på PowerQuest Drive Image og Norton Ghost spør du meg. Ikke noe Linux bassert der i gården. Sist jeg holdt på med de greiene der hadde jeg med Norton Ghost å gjøre. Det var sånn standard Recovery greie fra levrandøren.

Og sånn rent bortsett fra det, så støtter Linux fint NTFS, så ser ingen grunn til at han skal ha FAT32 på partisjonene sine.

Lenke til kommentar
eeeeeeh. Recovery programmene bassert på Linux? Hvor har du det fra? Og sånn rent bortsett fra det, så støtter Linux fint NTFS, så ser ingen grunn til at han skal ha FAT32 på partisjonene sine.

Det var ment som "Linux eller et annet ikke-Microsoft-system".

Å kalle NTFS-støtten i Linux for "fin" er vel så vidt jeg vet en liten overdrivelse. Hvertfall ikke noe jeg tror HP vil satse penger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...