rbuljo Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 jeg prøver forgjeves og få innstallert ubuntu på min aopen 1557g med ati 9700.. midt i innstallasjonen blir skjermen svart og får ikke liv i den, den går ikke i dvalemodus da det ser ut som om maskinen arbeider, men får ikke fullført innstallasjonen og kan ikke boote med harddisk. prøvd å la den stå og arbeide i 1 time etter den ble svart.. men til ingen hell.. hjelp? vil gjerne komme meg vekk fra windows hierakiet! Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er det Desktop-versjonen av Ubuntu du installerer? Pass på at du ikke har lastet ned "alternative" el.l. Hvor mye minne er det i PCen? Hvis du skal installere Ubuntu med grafisk grensesnitt, krever den totale installasjonen minimum 256 MB RAM. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Last ned alternate install CD. (Eller bruk en distro som ikke tar seg vann over hodet.) Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 heia, fikk installert den etterhvert etter 15 forsøk.. installerte deretter originale ATI driverne og trodde alt var gull, kjempefornøyd... men så hver gang den går i skjermsparer modus eller ligger med lokket nede en stund så er skjermen svart og får den ikke opp å gå utenom å skru maskinen helt av... virker helt død, arbeider ikke engang..? Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Prøv å justere på System->Preferences->Power Management. Spesielt hvordan "Sleep" skal oppføre seg. Endret 27. september 2006 av Prognatus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå