crom Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Hei Sitter på en noget gammel maskin med Phoenix Bios v. 4.06 rev 1.04.1156 (datert i 1998 en gang). Den støtter glatt de diskene som sitter i den i dag, 2 x 20 gigere fra maxtor. Nå vurderer jeg og kjøpe en på 80 gig. Er det noen som med sikkerhet kan si at denne vil virke med min gamle, gode bios? Eller om den har en limit på 33 (eller.no) gig. -crm Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Den har sansynligvis en limit ja, du burde flashe bios før du bytter hd. Siden du har phoenix bios er det nok et Intell hovedkort, der finner du oppdatert bios til kortet. Mera :smile: Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Quote: crom skrev (2001-12-13 18:04):HeiSitter på en noget gammel maskin med Phoenix Bios v. 4.06 rev 1.04.1156 (datert i 1998 en gang). Den støtter glatt de diskene som sitter i den i dag, 2 x 20 gigere fra maxtor. Nå vurderer jeg og kjøpe en på 80 gig. Er det noen som med sikkerhet kan si at denne vil virke med min gamle, gode bios? Eller om den har en limit på 33 (eller.no) gig.-crm Det er ikke tilfeldigvis en Siemens Nixdorf ca. 200 mhz? I så fall kan jeg bekrefte at den ikke støtter mer enn ca 32 gb... Jeg husker ikke akkurat versjonsnummer på den biosen, men det var en Phoenix-bios med versjonsnummer 4. etellerannet. Jeg prøvde å sette inn en IBM 45 gb 75GXP-disk i en SNI 200 mhz, og da fant den bare 8 gb av den ca. Jeg fikset det med et verktøy jeg fant på IBM sine hjemmesider. Det var ikke særlig praktisk, men det virket... F.eks. så nektet Linux å godta det... (RH 7.0) Ole Morten Lenke til kommentar
crom Skrevet 13. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2001 Mulig, mulig... Etter hva jeg har blitt fortalt er det vistnok en Siemens sak ja.. men jeg dropper alt og kjøper et annet HK i morra.. Takk for svarene -crm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå