Gå til innhold

Phoenix Bios og Store IDE disker

crom

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter på en noget gammel maskin med Phoenix Bios v. 4.06 rev 1.04.1156 (datert i 1998 en gang). Den støtter glatt de diskene som sitter i den i dag, 2 x 20 gigere fra maxtor. Nå vurderer jeg og kjøpe en på 80 gig. Er det noen som med sikkerhet kan si at denne vil virke med min gamle, gode bios? Eller om den har en limit på 33 (eller.no) gig.

-crm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

crom skrev (2001-12-13 18:04):

Hei

Sitter på en noget gammel maskin med Phoenix Bios v. 4.06 rev 1.04.1156 (datert i 1998 en gang). Den støtter glatt de diskene som sitter i den i dag, 2 x 20 gigere fra maxtor. Nå vurderer jeg og kjøpe en på 80 gig. Er det noen som med sikkerhet kan si at denne vil virke med min gamle, gode bios? Eller om den har en limit på 33 (eller.no) gig.

-crm

Det er ikke tilfeldigvis en Siemens Nixdorf ca. 200 mhz? I så fall kan jeg bekrefte at den ikke støtter mer enn ca 32 gb... Jeg husker ikke akkurat versjonsnummer på den biosen, men det var en Phoenix-bios med versjonsnummer 4. etellerannet.

Jeg prøvde å sette inn en IBM 45 gb 75GXP-disk i en SNI 200 mhz, og da fant den bare 8 gb av den ca. Jeg fikset det med et verktøy jeg fant på IBM sine hjemmesider. Det var ikke særlig praktisk, men det virket... F.eks. så nektet Linux å godta det... (RH 7.0)

Ole Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...