Juhani100 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Vil man få bilde på TV'en hvis man kobler en vanlig TV til HDTV utgangen på skjermkortet (XFX GeForce 7900GTX)? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 lurer veldig paa hvordan du tenkte deg du skulle faa det til.. siden vanlige tv ikke har noe i naerheten av en DVI/HDMI plugg. det eneste du kan gjoere, er aa bruke s-video eller RCA. (eller noen form for signal omformer) Lenke til kommentar
Juhani100 Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 lurer veldig paa hvordan du tenkte deg du skulle faa det til.. siden vanlige tv ikke har noe i naerheten av en DVI/HDMI plugg.det eneste du kan gjoere, er aa bruke s-video eller RCA. (eller noen form for signal omformer) 6924158[/snapback] Jeg trodde at kanskje GeForce 7900GTX også hadde S-video utgang, og at jeg kunne bruke denne utgangen til å koble til en vanlig tv inntil jeg får meg en HDTV? Lenke til kommentar
koronag Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Dette lurer jeg også på om det lar seg gjøre. Holdt på å få fnatt da jeg så at 7600 GS ikke har tv-out! Lenke til kommentar
Changis Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 hvis kortet har en liten rund plugg ved siden av dvi/dsub/hdmi pluggene og det ikke fulgte noen extra kabler med skjermkortet saa kan du forsiktig proeve aa se om s-video passer der, hvis ikke trenger du kablene som skiller signalet mellom component/s-video/rca osv Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) S-video kan ikke brukes til høyoppløste signaler, det som upresist kalles for en "HDTV-utgang" på skjermkort er som regel en komponentutgang. Om man kan koble til TV-en kommer an på hvilke innganger den har, og hvilke utganger du har på skjermkortet. En vanlig bilderørs-TV har sannsynligvis bare mulighet for RGB, s-video og kompositt. Det finnes overganger fra VGA (RGBHV) til scart (RGB), skal finne frem link. Edit: Link. Men så spørs det om denne løsningen fungerer med skjermkortet ditt, det må du evt sjekke opp først. Endret 23. september 2006 av Rikky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå