Christian_ Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg holder på å overføre noen VHS filmer til PC for deretter å brenne dem på DVD, men jeg vil ha best mulig kvalitet på filmene. Jeg overfører fra en vhs-spiller via et DV-kamera og til PC-en. Jeg har Pinnacle Studio 10 og MovieMaker, men jeg kan ikke brennne til DVD i MovieMaker. Derfor ønsker jeg å bruke Pinnacle. Jeg har prøvd å finne ut hvilken innstilling i Pinnacle som gir best kvalitet på filmen når den er brent ut og hvilken innstilling jeg skal velge når jeg capturer for å fa best kvalitet, men er litt usikker. Er det noen som vet hvilken innstilling som gir best kvalitet? Mvh Christian Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Ved capture er DV AVI truleg det formatet som er minst komprimert av dei du har å velje mellom. Ikkje at eg veit det, men dei andre alternativa er kanskje ulike former MPEG? Elles so er det forøvrig ingenting i vegen med å overføre med Moviemaker og redigere i Studio. Når det gjeld DVD-brenning, so veit ikkje eg akkurat kva ein kan stille på i Studio, men bruk VBR (ikkje CBR), 2-pass/twopass encoding (ikkje 1-pass) og ein bitrate mellom ca. 5 og ca. 9 Mb/s. Ikkje meir enn 9, då DVD-spelarar kan slite med for høg bitrate, og ikkje under 5, då kvaliteten kan byrje å verte dårlegare då. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå